Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@17:33:35 GMT

احتمال تغییر ۵ وزیر کابینه مصطفی الکاظمی

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۶۰۲۹

احتمال تغییر ۵ وزیر کابینه مصطفی الکاظمی

برخی منابع عراقی به «العربی الجدید» اعلام کردند که تحرکاتی برای تغییر پنج وزیر در کابینه مصطفی الکاظمی که عمدتا عهده دار پست‌هایی در وزارتخانه‌های مربوط به اقتصاد هستند، در جریان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، برخی منابع عالی رتبه در بغداد به «العربی الجدید» اعلام کردند که تحرکات برای تغییر وزیران دولت «مصطفی الکاظمی» در جریان است که پنج وزیر را به علت عملکرد نامطلوب، هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«العربی الجدید» به نقل از یکی از اعضای ارشد ائتلاف فتح که نامش را فاش نکرد از وجود توافق میان گروه‌های سیاسی برای تغییر 5 وزیر دولت الکاظمی خبر داد که شامل «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی، «علاء الجبوری» وزیر بازرگانی، «منهل عزیز الخباز» وزیر صنایع، «ماجد حنتوش »وزیر برق و «احسان عبدالجبار» وزیر نفت است.

همچنین العربی الجدید به نقل از یک نماینده وابسته به ائتلاف دولت قانون اعلام کرد که گام نخست در این زمینه از طریق استیضاح و سپس سلب اعتماد از آنها خواهد بود و این به سبب ناکامی این وزیران در ماموریت‌هایشان است و اینکه سبب بحران‌های زیادی به ویژه در سطح مالی و اقتصادی شده‌اند.

العربی الجدید گزارش داد که منابع پارلمانی عراقی اعلام کرده‌اند که به جای هر وزیری که برکنار می‌شود وزیر از همان گروه سیاسی جایگزین می‌شود تا اختلافات سیاسی رخ ندهد و همین سبب شده است که اکثر گروه‌های سیاسی در این راستا حرکت کنند و این به شکل استیضاح خواهد بود و یکباره رخ نخواهد داد.

کاهش ارزش دینار عراق/زمزمه‌های برکناری وزیر دارایی و رئیس بانک مرکزیکاهش 23 درصدی ارزش دینار عراق در برابر دلار برای مقابله با کسری بودجه

این رسانه به نقل منبع عراقی که نامش را فاش نکرد گفت که «ماجد حنتوش» وزیر برق استعفای خود را تقدیم الکاظمی کرده است اما وی مخالفت کرده است.

العربی الجدید به نقل از یک منبع عراقی از دست یابی گروه‌های سیاسی به توافقی با الکاظمی در این باره و ضرورت تغییر این وزیران خبر داد و مدعی شد که این نشانه این است که انتخابات زودهنگامی در کار نیست و الکاظمی تا ماه مه 2022 در قدرت می‌ماند.

«محمود الزجراوی» عضو ائتلاف سائرون هم به العربی الجدید گفت: برخی از وزیران دولت الکاظمی ناکامی آنها ثابت شده است و بر همین اساس استیضاح شروع می‌شود و گرایش برای سلب اعتماد از آنهاست و اکثریت پارلمانی حامی آن هستند. این وزیران نه تنها برکنار خواهند شد بلکه به مراجع ذی ربط و دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: اینکه هر وزیری از همان گروه و بلوک سیاسی جایگزین خواهد شد، صحت ندارد و باید فرد فن سالار و صاحب تجربه عهده دار این سمت شود.

العربی الجدید در ادامه به نقل از« احمد الشریفی» کارشناس امور سیاسی عراق آورده است: این بحث و جدل‌های مربوط به استیضاح با انگیزه‌های سیاسی مرتبط است و این حرف و حدیث‌ها با نزدیک شدن به انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق رخ می‌دهد.

 العربی الجدید در پایان مدعی می‌شود که این رویکرد یعنی تغییرات در کابینه الکاظمی نشان دهنده عدم جدیت در برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در موعد مقرر در ششم ژوئن سال آینده میلادی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: العربی الجدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولی،شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و رئیس مشترک کمیسیون شناسایی خط مرز بین ارمنستان و آذربایجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های کارشناسی دو کشور در حال کار بر روی تعیین مختصات با توجه به اندازه‌گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) در مرز بوده و در نتیجه برای اولین بار سنگ مرزی در مرز دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین مرز در ۱۹ آوریل ماه جاری به ریاست شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و مهر گریگوریان معاون نخست‌وزیر ارمنستان در مرز دو کشور برگزار شد.

آیهان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود رد شبکه اجتماعی ایکس درباره این نشست اعلام کرد: کمیسیون‌های آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل به توافق رسیده‌اند.

حاجی‌زاده نوشت: «رویداد تاریخی مورد انتظار. ارمنستان موافقت کرد ۴ روستای آذربایجان را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اشغال کرده بود، بازگرداند».

دیگر خبرها

  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • احتمال بازگشت قیمت دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان چقدر است؟
  • آل اسحاق : شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح