Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع ملی نیکاراگوئه قانونی را تصویب کرد تا افرادی که به اعتقاد دولت تلاش‌ها برای سرنگونی رئیس جمهور این کشور را تامین مالی یا اعمال تحریم‌ها علیه مقامات دولتی را ترغیب می‌کنند، نتوانند در انتخابات پارلمانی ۲۰۲۱ نامزد شوند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، این قانون موسوم به "قانون دفاع از حقوق مردم در استقلال، حاکمیت و حق تعیین سرنوشت برای صلح" با ۷۰ رای موافق از سوی قانون‌گذاران حزب حاکم "ساندینیستا" در مجمع ملی ۹۲ عضوی تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتقدان دولت "دانیل اورتگا"، رئیس جمهور نیکاراگوئه این قانون را تلاشی برای جلوگیری از فعالیت مخالفان اورتگا می‌بینند که در نوامبر ۲۰۲۱ به دنبال بدست آوردن سومین دوره متوالی ریاست جمهوری است. این قانون به طور ویژه مشخص نمی‌کند که چگونه صلاحیت نامزدها مشخص می‌شود.

"گوستاوو پوراس"، رئیس مجمع ملی نیکاراگوئه در جریان جلسه رسیدگی به این لایحه با اشاره به آمریکا گفت: آنهایی که خواستار تحریم‌های بین‌المللی علیه نیکاراگوئه یا مقامات دولتی‌اش هستند باید در امپراتوری آمریکا نامزد شوند.

پوراس یکی از ۲۷ مقام نیکاراگوئه است که در سه سال گذشته توسط آمریکا تحریم شده است.

دولت اورتگا اپوزیسیون را به تلاش برای انجام یک کودتا و اعمال فشار برای تحریم مقامات دولتی نیکاراگوئه پس از آغاز اعتراضات علیه وی در آوریل ۲۰۱۸ میلادی متهم می‌کند.  

براساس گزارش گروه‌های حقوق بشری، همزمان با اینکه دولت و گروه‌های مسلح وفادار به اورتقا تلاش کرده‌اند تا این اعتراضات و ناآرامی‌ها را سرکوب کنند، بیش از ۳۲۰ تن در این درگیری‌ها کشته شدند.

"الیسئو نونز"، یکی از قانون‌گذاران سابق اپوزیسیون گفت: اورتگا می‌خواهد رقابت در انتخابات ۲۰۲۱ را تعطیل کند و تنها در صورت فشار کافی از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا منصرف می‌شود.

سازمان کشورهای آمریکایی ضمن آنکه از قانون‌گذاران نیکاراگوئه خواست تا این قانون را ملغی کنند، گفت: این ابتکار عمل مردم نیکاراگوئه را از حق انتخاب آزادانه نمایندگانشان محروم می‌سازد و انتخابات ۲۰۲۱ را به یک "تحمیل" تبدیل می‌کند.

اورتگا با فشارهایی از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی روبه روست تا سیستم انتخاباتی را تا مه ۲۰۲۱ شفاف‌تر و آزادانه‌تر سازد تا انتقادات درباره اینکه مقامات انتخاباتی تحت کنترل وی هستند را برطرف کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900620

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است