Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: امسال باتوجه به همه‌گیری بیماری کرونا، اهمیت شستشو و ضدعفونی محیط زندگی و محل کار دوچندان شده است.

او با اشاره به اینکه استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک کننده شیمیایی می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کند، افزود:پرهیز از مخلوط کردن دو محلول جرم‌گیر یا لوله‌بازکن، پرهیز از تماس مواد با دست، پوست و مخصوصا چشم و اطمینان از تهویه مناسب هنگام استفاده از مواد شیمیایی جزو مواردی است که باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با بیان اینکه آنچه این روز‌ها به نام جرم‌گیر یا لوله‌بازکن به فروش می‌رسد، بر دو نوع اسیدی و قلیایی (بازی) است، اضافه کرد: تشخیص اسیدی یا قلیایی بودن بسیار ساده است و اگر چند قطره از مایع را روی خاک یا رسوب دست‌شویی بریزید و کف کند، اسیدی است. در نوع قلیایی نیز وقتی روی خاک یا رسوب ریخته شود، کف نمی‌کند.

این مقام مسئول اذعان کرد:استفاده از اسید‌ها برای باز کردن لوله‌ها بسیار خطرناک‌تر از مواد قلیایی یا بازی است پس هنگام خرید دقت کنید، و درصورت امکان از نوع اسیدی استفاده نکنید.

مسئول سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت:پس از استفاده از لوله‌بازکن‌ها در صورتی که هرگونه بوی نامطبوع را متوجه شدید، به سرعت محل را ترک کنید، زیرا گاز‌های سمی خیلی سریع عمل می‌کنند و به شما فرصت خروج نمی‌دهند.

او ادامه داد: در صورت تماس پوست و یا چشم با مواد شوینده و ضدعفونی کننده، مواد اسیدی و یا قلیایی، پوست و چشم را با مقادیر فراوان آب شستشو داده و مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کنید.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی محلول های ضدعفونی کننده بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایسنا،وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیاز‌های فوری است، اما اگر از قبل این نیاز‌ها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.


دیگر خبرها

  • بهانه ژاوی مردود است: بارسا اصلا بی‌تجربه نیست!‏
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی