Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به نیاز احداث سالانه ۲ هزار واحد مسکونی در زنجان گفت: آمار واحد‌های خالی استان موجود نیست. - اخبار استانها -

سعید شاهین‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان، با اشاره به این‌که استان زنجان سالانه نیازمند تولید 2 هزار واحد مسکن است، اظهار داشت: این رقم به معنای این است که علاوه بر عزم دولت در تامین مسکن باید مردم نیز در زمین‌های فاقد مسکن اقدام به ساخت و ساز کرده و نیاز استان را تامین نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم در طول دو تا سه سال پیش‌رو با احداث و تکمیل پروژه مسکن ملی نیاز استان تا حدودی رفع شده و ایجاد تعادل در قیمت مسکن اتفاق افتد، چراکه چندین هزار نفر از تعداد مستاجرنشینان کاسته شده و به عبارتی واحد‌هایی در عرصه خالی شدن و بدون استفاده ماندن باقی‌ می‌مانند که موثر بر کاهش قیمت اجاره‌بها، مسکن و حتی قیمت زمین خواهد شد در این حالت عرضه و تقاضا متناسب می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به‌ این‌که قوانین زمین‌های خالی اگر توسط امور اقتصاد و دارایی استان و شهرداری به اجرا گذاشته شود مانع از جولان دلالان در خرید و فروش فیش و مسکن می‌شود، گفت: اگر نهاد‌ها و سازمان‌ها "وزرات راه و شهرسازی" را همراهی کنند و سیاست تولید مسکن ادامه‌دار باشد تاثیر مناسب و قابل لمسی را در جامعه خواهند داشت و این مسئله در نهایت سبب می‌شود تا مسکن از حالت خرید و فروش کالا خارج شده و مردم در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.

جهانگیری: مسکن از بخش‌های پیشران اقتصادی کشور استنقدینگی سرگردان عامل افزایش قیمت مسکن/ برنامه‌ریزی درستی برای ساماندهی بازار مسکن نداریموعده‌های کاغذی مدیران و کمبود واقعی مسکن در خراسان شمالی؛ آیا راه علاجی برای «بی‌خانه‌ها» پیدا می‌شود؟

وی با تاکید بر این‌که باید با افرادی که در بازار مسکن و زمین سوداگری می‌کنند برخورد انجام گیرد تا بازار مسکن دچار نوسانات قیمتی نشود، گفت: بنگاه‌های غیرمجاز که اقدام به خرید و فروش غیر قانونی مسکن می‌کنند یکی از دلایل افزایش قیمت در استان هستند که گاها حتی بدون وجود خانه‌ای آن را در فضای مجازی به فروش گذاشته و با قیمت‌گذاری غیر اصولی سبب التهاب بازار مسکن می‌شوند.

شاهین‌فر با بیان این‌که آمار واحد‌های خالی در سطح استان موجود نیست، تصریح کرد: آخرین آمار نفوس مسکن استان زنجان مربوط به سال 95 بوده که با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه انجام گرفته و در طول سال‌های اخیر آمار جدیدی در این راستا حاصل نشده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان زنجان خرید و فروش بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: طرح نهضت ملی مسکن اقدام دولت برای خانه دار شدن جوانان است که روند اجرای خوبی در استان یزد داشته و امید می‌رود بر کاهش نرخ معامله و رهن و اجاره مسکن تاثیر مثبتی داشته باشد.

اما بیم آن می‌رود که پای دلالان به میان باز شود و دست به دست هم دهند تا با ایجاد بازار سیاه، هم روند ساخت و هم روند خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن را مختل کنند چرا که معامله این واحدها در حالی که هنوز ساخته و تحویل نشده، دردسرهای زیادی به همراه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار مهر نسبت به ممنوعیت خرید و فروش امتیاز اراضی طرح جوانی جمعیت در پردیس زندگی یزد هشدار و به خریداران و فروشندگان اخطار داد.

احسان خواجه رضایی اعلام کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز اراضی طرح جوانی جمعیت و سایر طرح‌های حمایتی حوزه مسکن ممنوع است.

وی با اشاره به گزارشات مردمی و مراجع نظارتی و گزارش برخی از کانال ها در فضای مجازی، اظهار کرد: تعدادی از مشاورین املاک فعال در سطح شهر یزد و سایر شهرستان های استان اقدام به خرید و فروش غیرقانونی امتیاز مربوط به اراضی طرح جوانی جمعیت می کنند که این امر با توجه به ناآگاهی خریداران و نیز عدم انجام تکمیل فرایند واگذاری اراضی مذکور و انعقاد قرارداد واگذاری منجر به سوء استفاده و تضییع حقوق خریداران امتیازها و در نهایت درگیری با پرونده‌های حقوقی و قضایی ناشی از این تخلفات و جرایم خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز اراضی طرح جوانی جمعیت و سایر طرح‌های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی از طریق ثبت‌نام کنندگان در طرح‌ها، مشاورین املاک، افراد و طرق مختلف ممنوع بوده و منجر به ابطال ثبت‌نام اولیه و حذف از طرح جوانی جمعیت در هر مرحله از ثبت نام خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر خودداری از هرگونه خرید و فروش امتیاز، تصریح کرد: که اداره کل راه و شهرسازی استان یزد هیچگونه مسئولیت و پاسخگویی در برابر خریداران امتیازها نداشته و در صورت احراز فروش امتیاز توسط افراد، نامبردگان از طرح جوانی جمعیت حذف شده و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

کد خبر 6092447

دیگر خبرها

  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد