Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، با نزدیک شدن به زمان برگزاری یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب سلیمانی، داوری آثار رسیده به دبیرخانه هم به پایان رسیده و از بین صدها اثر، بیش از ده‌ها مورد به مرحله نهایی راه یافته‌اند.
بر این اساس و در کمیسیون سیما و از بین 134 برنامه دریافت شده توسط دبیرخانه، 112 اثر (شامل 58 برنامه مستند، 29 برنامه ترکیبی وگزارشی، 14 برنامه داستانی و نمایشی و 11 برنامه پویانمایی) به مرحله داوری راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در کمیسیون صدا نیز از مجموع 97 اثر ارسالی، 96 اثر منطبق با ساختارها و قالب‎های مشخص شده در شیوه نامه و شامل 23 اثر ترکیبی ساده، 18 مستند کوتاه، 13 نمایش بلند رادیویی، 11 نمایش کوتاه،  9 مسابقه، 9 مینی فیچر، هشت اثر ویژه کودک و نوجوان، چهار اثر گفت‌وگو محور خلاقانه و یک گزارش خبری بودند.
در کمیسیون‌های پژوهش، خبر، شعر و موسیقی و فضای مجازی هم به ترتیب 45، 85، 100 و 262 اثر مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این بین 159 اثر فضای مجازی به مرحله داوری راه یافته‌اند.
بر اساس اعلام شورای سیاست‌گذاری یادواره، کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف رسانه‌ای کار داوری آثار را بر عهده داشته‌اند.
بر این اساس آقایان مرکبی، ضابطی جهرمی، مهدی رحیمیان، گل محمدی، نقاش‌زاده و خانم انسیه شاه حسینی در کمیسیون سیما، دکتر خجسته، اخگری، گیل‌آبادی، سروری‌نژاد و دباغ و خانم‌ها همراز و چابکی در کمیسیون صدا، دکتر شهاب اسفندیاری به عنوان رئیس هیئت داوران و آقایان حسن نجفی سولاری، حسین قرایی، شعیب حسینی، محمد عرفانی و حسن میثمی در کمیسیون فضای مجازی و آقایان حسین ریاحی، محمدرضا چراغعلی، شهرام منظمی، محمدرضا اکرامی‌فر و خانم فریبا یوسفی در کمیسیون شعر و موسیقی کار داوری را بر عهده داشته‌اند.
همچنین در کمیسیون پژوهش، رجب‌زاده، پویا، محمدی مهر، فرخ‌نژاد، اسکندری و عظیمی و در کمیسیون خبر، حسن عابدینی، مهدی شریفی، مصطفی قمری وفا، آذرمکان، احمدی، علی اصغر آمره و سید آرش جمالی به عنوان داور به انتخاب و گزینش آثار پرداختند.
نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب سلیمانی، به میزبانی خوزستان برگزار می شود و شروع آن از اول دی ماه با ارتباط تصویری مرکز خوزستان با مزار سردار شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در کرمان است و تا ۱۶دی ماه سالروز شهادت سردار شهید علم الهدی ادامه دارد.

 

**رونمایی از پوستر و پرچم جشنواره

در مراسمی از پوستر و پرچم نخستین یادواره رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی در صداوسیمای مرکز خوزستان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی صداوسیما مرکز خوزستان، در این مراسم استاندار خوزستان گفت: ملت ایران امروز استوار، پُرافتخار و مقاوم در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند و موجب شکست توطئه های دشمنان شده اند.

غلامرضا شریعتی با تجلیل از مقام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: دستاورد‌ها و موفقیت‌های کشورمان همه مدیون رشادت و ایثارگری شهدای والامقام و پایداری ملت ایران است.

وی بر ضرورت شناساندن رشادت‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای گرانقدر به نسل جوان تاکید و ادامه داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است و از همه برگزارکنندگان نخستین یادواره رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی  تشکر می‌کنم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر خوزستان نیز در این مراسم گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه‌های مختلف حماسه‌ها آفریده  و ایثارگری کرد و همواره برای کمک به مردم تلاش و گام برمی داشت.

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: در آستانه سالگرد سردار شهید سلیمانی همه‌ی ما وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

وی با اشاره به برگزاری نخستین یادواره رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی ادامه داد: ما باید مکتب شهید سلیمانی  را هر چه بیشتر معرفی و ترویج دهیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان با اشاره به ارسال دوهزار اثر به دبیرخانه نخستین یادواره رسانه‌ای مکتب شهید سلیمانی گفت: از این تعداد ۶۲۷ اثر به داوری نهایی رسید که از میان آنها ۴۰ اثر برگزیده که ۱۰ اثر برتر نشان شهید سلیمانی  و ۳۰ اثر دیگر دیپلم افتخار اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: داوری فضای مجازی داور مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی مرکز خوزستان سردار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است

ایسنا/گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل قرارگاه شهید آوینی را فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌ها دانست و گفت: برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

امیرحسین طاهری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم بوده که برای تحقق مشارکت حداکثری ارکان و مقدمات گوناگونی نیاز است و رسانه یکی از این ارکان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و با توجه به لزوم برجسته سازی نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات اداره کل ارشاد گیلان با همکاری استانداری و خانه مطبوعات برگزاری جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» را در دستورکار قرار داد و این جشنواره امروز به ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: قرارگاه شهید آوینی فرصت بسیار خوبی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌هاست که در بودجه ۱۴۰۲ به عنوان ردیف مستقل دیده شد، بودجه قرارگاه شهید آوینی کاملا مشخص و شفاف بوده است.

طاهری با بیان اینکه برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مبلغ یک میلیارد تومان در قالب طرح «هزار مشعل» و با موضوع «مسجد محوری» در نظر گرفته شده است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان می‌بایست با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اقدام به هزینه نمایند .همچنین مبلغ یک میلیارد تومان هم برای طرح ریشه‌های رشت با همکاری جبهه انقلاب فرهنگی و تهیه ۲۰ کلیپ و مستند دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تحت عنوان «لیگ ضحی» برای اتحادیه مؤسسات قرآنی پیش بینی شده، مبلغ ۴۰۰ میلیون در راستای پیشگیری خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی به عنوان سهم خانواده و فرزندآوری، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه تجسمی، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید موسیقی و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای تولید آثار نمایشی در اختیار معاونت‌های مربوطه و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان قرار گرفته که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست پیگیر انجام و هزینه کرد آن باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان هستیم تولید آثار در حوزه ایثار و شهادت را در دستورکار داریم و باید تمام بخش‌ها و روستاهای استان با این آثار تولیدی آشنا شوند.

طاهری با بیان اینکه تعدد رسانه‌های گیلان نشان دهنده پویایی این استان است، گفت: می‌توان گفت با وجود تعدد رسانه‌ها در استان گیلان استانداری و دستگاه‌های اداری و اجرایی بیشترین حمایت را از رسانه‌ها دارند که این جای تقدیر دارد. انعکاس ظرفیت‌های استان برای آنان که خارج استان هستند، خیلی اهمیت دارد لذا رسانه‌های استان باید اقدام به انعکاس بخش‌های مثبت و ظرفیت‌های موجود نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟