Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نشست مجازی وزیر کشور با استانداران، معاونین، فرمانداران و با حضور مدیران ستادی از هرمزگان برگزار شد.

استان هرمزگان به عنوان نخستین استان از طریق ویدیو کنفرانس میزبان وزیر و معاونان وزارت کشور بود و در گفتگویی دو ساعته علاوه بر معاونین استاندار، فرمانداران جاسک، پارسیان، بندرعباس و میناب اقدامات مهم دولت در آن شهرستان‌ها را تشریح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه های عمرانی با قوت در حال اجراست/ 1700تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی استان ملحق می شود

فریدون همتی در این نشست ویدئو کنفرانسی، برگزاری این نشست را در راستای ایجاد هماهنگی درون سازمانی بسیار مؤثر دانست و گفت: در سال پایانی خدمت دولت، با توجه به اقدامات پیشگیرانه و عزمی که دولت در راستای مقابله با کرونا دارد، تلاش داریم از سویی علم اقدامات عمرانی و توسعه ای در استان با نظارت و  پیگیری های انجام شده بر زمین نماند و از سوی دیگر آمادگی لازم را برای اجرا و برپایی انتخاباتی پرشکوه ایجاد کنیم.

 وی با اشاره به ارتقاء سطح تعامل های برون سازمانی مجموعه دولت در استان به عنوان یک راهبرد اساسی، افزود: ایجاد تعامل با نمایندگان مجلس، ائمه جمعه ، اعضای شورای تأمین و دستگاه قضایی همواره به عنوان یک سیاست و راهبرد اصلی مد نظر مجموعه استانداری بوده است و خوشبختانه تعامل، هماهنگی و هم افزایی همه عوامل اثرگذار، باعث ایجاد فضای سالم برای کارو تلاش در استان شده، به‌طوری که مردم عادی نیز این رویکرد را کاملا درک می کنند.

 

 
استاندار هرمزگان، ارتقای شاخص‌های امنیتی را با توجه به وجود یک‌هزار و 400کیلومتر نوار ساحلی و موقعیت استراتژیک استان بسیار خوب ارزیابی کرد، و گفت: با استفاده از تمام استعدادها و ظرفیت های موجود در استان، برنامه ریزی خوبی برای تأمین امنیت و به‌خصوص مبارزه با قاچاق  در استان صورت گرفته است.
 
وی همچنین از انهدام باند قاچاق دام که در یکی از استان های همجوار پشتیبانی می شد خبر داد و اضافه کرد: برای مقابله با قاچاق، راه های جایگزین از جمله ایجاد بازارچه های مرزی مورد تأکید بوده است که نقش مؤثری در رونق معیشت مرزنشینان و پیشگیری از قاچاق داشته است.
 
همتی، حضورمستقیم در مناطق و دیدار چهره به چهره با مردم را یکی دیگر از رویکردهای مهم سطوح عالی مدیریتی استان طی چند سال اخیر برشمرد و گفت: حضور در مناطق، علاوه بر افزایش آگاهی نسبت به خلأهای موجود که منجر به اتخاذ تصمیم های فوری برای حل مشکلات می شود، در افزایش روحیه مردم بسیار مؤثر است و این رویه تا سطح فرمانداران و بخشداران به عنوان یک نکته محوری مورد توجه قرار گرفته است.
 
استاندار هرمزگان، تلاش شبانه روزی در بخش کشاورزی، صنعت، شیلات و معادن و ارتقاء بسیاری از شاخص ها را مرهون تلاش همه جانبه مدیران استان دانست و گفت: در بخش خدمات و گردشگری در هرمزگان  که پیش از این با تدابیر دولت به نقطه قابل قبولی رسیده بود، به‌دلیل شیوع کرونا روند توسعه این دو بخش با شدت کمتری در حال شکل گیری است که امیدواریم با بهبود شرایط فعلی، به نقطه مطلوب برسیم.

احداث 420 کیلومتر راه در بشاگرد با جدیت ادامه دارد
 
وی با اشاره به اقدامات حوزه راه سازی، ترمیم و توسعه محورهای اصلی مواصلاتی، با اشاره به اجرای چند پروژه  مهم در این حوزه، عنوان کرد: احداث 420 کیلومتر از راه‌های مواصلاتی شهرستان بشاگرد در قالب کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، کریدور ساحلی غرب استان و محور 97کیلومتری جاده کوشا احمدی از جمله کارهای مهم دولت است که علاوه بر اصلاح، ترمیم و توسعه محورهای مواصلاتی در سایر نقاط استان، به عنوان اولویت های حوزه راهسازی در دست اقدام و در حال اجراست.
 
همتی تأمین آب شرب بندرعباس و شهرستان خمیر را یکی دیگر از انتظارات مهم مردم این دو شهرستان برشمرد و گفت: خوشبختانه با راه اندازی آب شیرین کن  100هزار مترمکعبی و بهره برداری از فاز اول آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی، مشکل آب شرب مردم بندرعباس و شهر خمیر برطرف شده است و آب سدهای شرق استان در بخش کشاورزی میناب وشرق بندرعباس مورد استفاده قرار می گیرد که موجب ثنبیت جمعیت روستایی، ایجاد اشتغال و ارتقاء شاخص های امنیتی در این مناطق شده است.

 استاندار هرمزگان، دریافت مجوز فعالیت پنج شرکت پتروشیمی در غرب استان و در منطقه پارسیان را از عوامل مهم در راستای رونق اشتغال در این منطقه برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با رفع تحریم‌ها و تأمین منابع مورد نیاز این شرکت‌ها، پارسیان مانند عسلویه از رشد فزاینده و ویژه‌ای برخوردار شود.
 
همتی، همچنین توسعه صنعت پرورش ماهی در دریا را به عنوان یکی از اقدامات توسعه دریامحور مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: دو سایت جدید با ظرفیت پنج هزار و 500 تن احداث شده است که می تواند تحولی را  در این حوزه ایجاد کند.
 
استاندار هرمزگان، توسعه کشت گلخانه ای از 58هکتارگلخانه فعال در قبل از دولت تدبیر وامید به 680هکتار و رتبه مطلوب هرمزگان در کشور را از جمله اقدامات مهم استان در راستای بهره وری مناسب از آب و خاک برشمرد و گفت: پرونده بیش از  100هکتار گلخانه نیز برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع داده شده است.
 
وی افزود: در راستای بهره وری و استفاده بهینه از منابع آبی، در حال برنامه ریزی برای اعطای تسهیلات به بیش از هشت هزار چاه کشاورزی در استان هستیم که بتوانند با ایجاد استخرپرورش ماهی، از آب مورد استفاده برای آبیاری مزارع و کشاورزی بهره برداری دومنظوره و استفاده بهینه کنند.
 
استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی، گفت: افزایش بیش از هزار و 700تخت بیمارستانی در دستور کار قرار گرفت که تا کنون بخشی از آن به بهره برداری رسیده و  بزرگترین پروژه درمانی در مرکز استان با ظرفیت  531تخت در حال اجراست که در صورت تأمین اعتبار، تا پایان سال جاری و یا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

ظرفیت تولید برق در استان هرمزگان در سه سال اخیر دو برابر شده است
 
همتی، همچنین توسعه ظرفیت تولید برق و شبکه توزیع در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه تولید برق که به عنوان زیرساخت بسیاری صنایع کوچک و متوسط تلقی می شود، طی سه سال اخیر ظرفیت استان دوبرابر شده است.
 
وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری پنج روستای کددار باقیمانده استان برق‌دار می شود که در صورت بهره برداری از آن، ۱۰۰ درصد روستاهای کدکدار هرمزگان برق دار می شود.

در نشست امروز، معاونان استاندار هرمزگان و فرمانداران شهرستان ها، نیز عملکرد حوزه مسوولیت خود را تشریح کردند.
 
انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: نشست مجازی وزیر کشور استاندار هرمزگان فرمانداران هرمزگان استاندار هرمزگان بهره برداری عنوان یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • ۲۵هزار تخت بیمارستانی در سه سال ابتدای دولت سیزدهم افتتاح شده است
  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی