Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی وند شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب استان کرمان افزود: آب در کل کشور مساله مهم، حاکمیتی، اجتماعی و سیاسی است و به دلیل همین حساسیت در کل دنیا و طول تاریخ، مدیریت آن در دست دولت‌ها قرار گرفته است که در ایران نیز مدیریت کامل آن در دست وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه قبل از مسئولیت در استان کرمان چندین نوبت به منطقه جیرفت و جنوب کرمان سفر کردم و به آن آشنا هستم، خاطرنشان کرد: توسعه نامتوازنی که قبلا هم از آن نام بردم حتما باید به آن توجه کنیم و تبعیض مثبت نسبت به مناطق کمتر توسعه یافته از رویکردهای جدی ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمان ادامه داد: کرمان استان کم‌آبی است و رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به من عنوان کرد که هر کدام از طرح های انتقال آب در دریا را می‌توانید به جد پیگیری کنید.
زینی وند خطاب به اهالی رسانه اظهار داشت: من هم به اندازه شما به هلیل علاقه دارم و نمی‌خواهم هلیل خشک شود، این منطقه کلا بی آب است، طرح‌های انتقال آب ۱۵ میلیون مترمکعب برای شرب هفت شهر جنوبی و ۱۱۰ میلیون مترمکعب برای صنعت به دلیل عدم تصویب سند سازگاری با آب متوقف مانده بود که سند را به فوریت تصویب کردیم و از وزیر خواستیم بلافاصله ۱۲۵ میلیون مترمکعب را برای جنوب تخصیص دهید.

وی عنوان کرد:  برای تامین آب کرمان اولویت خط انتقال از خلیج فارس است  که از این خط ۱۰ میلیون متر مکعب برای آب شرب کرمان را پیگیری می‌کنم. 
استاندار کرمان ادامه داد: دغدغه و حساسیت من هم برای هلیل به اندازه مردم جنوب است و اگر قرار باشد هلیل خشک شود، خودم هم مدعی هستم.
زینی وند با بیان اینکه مدافع سیاست های نظام جمهوری اسلامی و مردم هستم، افزود: وظیفه استاندار انتقال دهنده ملاحظات مردم و تجمیع کننده نظرات کارشناسی در راستای سیاست های جمهوری اسلامی است.
وی گفت: تنها جایی که وزارت نیرو بالاتر از وزارت کشور و نهادهای امنیتی تصمیم می‌گیرد در مسئله آب است و من تنها وظیفه دارم که نظرات کارشناسی را تجمیع کنم.
زینی‌وند افزود: از رسانه‌ها و نخبگان می‌خواهیم دیدگاهشان را در چارچوب مباحث کارشناسی ببرند، در فضای غبارآلود حقوق افرادی که حق دارند، ضایع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در مورد حقابه، محیط زیست و حیات کشاورزی جنوب استان حساس هستیم و همه دغدغه‌های مردم جنوب و نظرات کارشناسی را به وزارت نیرو منتقل و از آنها دفاع می‌کنم. 
استاندار کرمان با اشاره به اینکه قدرت و اختیارات انتقال آب در دست استاندار نیست و وزارت نیرو باید این طرح را کارشناسی کند، اظهارداشت: برای تمام استان وقت می‌گذاریم و مناطق توسعه نیافته در اولویت هستند، توان و ظرفیت استان به اندازه‌ای هست که با بسیج آنها بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف می‌شود. 

زینی وند با بیان اینکه رسانه‌های ماندگار، منصفانه به موضوعات نگاه می‌کنند و مدیران باید رسانه‌ها را مشاور خود بدانند، گفت: آب مسئله حاکمیتی، اجتماعی و اقتصادی است و مدیریت آن در دست دولت قرار دارد. 

وی در ادامه  فعالیت چشمگیر نشریات و رسانه ها در جنوب استان را نشانه سابقه فرهنگی و تاریخی این منطقه دانست و اظهار داشت: خانه مطبوعات را تشکل مهمی می دانیم و اعتقاد داریم رسانه ها کمک کننده هستند، حتی اگر انتقادات تند داشته باشند.
استاندار کرمان افزود: گاهی ممکن است رسانه‌ای اطلاعات درستی از موضوع نداشته باشند که ما فکر کنیم آنها تند صحبت می‌کنند، اما با همه ویژگی‌ها، اگر مطبوعات دائم تعریف و تمجید کنند، ملال و دل مردگی در فضای جامعه به وجود می‌آید. 
زینی وند عنوان کرد: ادامه حیات یک رسانه و توجه مخاطب به آن در پرداختن منصفانه به موضوعات است و رسانه های پرمخاطب و ماندگار، نقاط ضعف و قوت را با هم می‌بینند. 
وی با تاکید بر اینکه مدیران باید رسانه‌ها را مشاور خود بدانند، ادامه داد: رسانه‌ صدای رسای مردم و ناظر بر رفتارهای مدیران است و باید تقویت شود.
استاندار کرمان با بیان اینکه از مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها بی اطلاع نیستم، گفت: در خصوص مسائل صنفی خبرنگاران هر امکانی فراهم باشد با تمام وجود حمایت می‌کنیم، در مورد تعاونی مسکن خبرنگاران جنوب ظرفیت‌ها را اعلام کنید، برای راه اندازی چاپخانه نیز در صورت آمادگی بخش خصوصی و سرمایه گذار سریعا مجوز و تسهیلات ارزان قیمت برای آن خواهیم گذاشت. 
زینی وند در خصوص ساخت خانه مطبوعات جنوب استان گفت: ساخت، مراحل طولانی دارد، اما اگر مکانی بلااستفاده از دستگاه های دولتی باشد در تعاملات بین اداری در اختیار قرار می دهیم. 
وی به برنامه ریزی سفر به شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: در این سفر مسائل حوزه صنعت و کشاورزی را بررسی خواهیم کرد.

استاندار کرمان افزود: جمع آوری محصولات کشاورزی در جنوب دغدغه جدی است،کشاورزان گرفتار بازار دلالی شدند ،اما سخت نیست که تعاونی شکل گیرد و از سوی جهاد کشاورزی و دولت حمایت شوند. 
زینی وند با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید کار تخصصی خود را انجام دهند، بیان کرد: آنجایی که دستگاهی کار تخصصی خود را انجام نمی دهد، رسانه‌ها مطالبه گری کنید و ما هم از آنها حمایت می کنیم. 
استاندار کرمان گفت: حق مردم است از استانداری مطالبه کنند، اما دستگاه‌ها نباید در سایه قرار گیرند، کار سختی نیست که تعاونی روستایی در جمع‌آوری تره بار و میوه شکل گیرد و به این مسئله سامان دهد. 
 به گزارش ایرنا، در این دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب استان کرمان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدگاههای خود را مطرح کردند.
عناوین موضوع مشترک مطرح شده ، انتقال درخواستهای مردم در خصوص رعایت حقابه و مسائل زیست محیطی مرتبط با هلیل رود از سوی استاندار به وزارت نیرو بود.
همچنین پاسخگو بودن مدیران به رسانه ها، کمک به تامین مسکن خبرنگاران، اختصاص ساختمان به خانه مطبوعات، تاسیس چاپخانه مطبوعات، توزیع قانونمند آگهی ها توسط ادارات و دستگاههای اجرایی در مطبوعات از مهم ترین خواسته های صنفی اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات جنوب بود.

برچسب‌ها طرح انتقال آب خلیج فارس کرمان استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح انتقال آب خلیج فارس کرمان استانداری کرمان طرح انتقال آب خلیج فارس کرمان استانداری کرمان اخبار کنکور خانه مطبوعات جنوب استاندار کرمان وزارت نیرو جنوب استان انتقال آب رسانه ها زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان جیرفت گفت: آذرخش موجب مرگ یک زن ۲۸ ساله در شهر مردهک شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان شد.  

 جواد افشارمنش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۵.۴۵ عصر امروز در روستای کوشک‌مور شهرستان عنبرآباد رخ داده است.

روستای کوشک مور در ارتفاعات جبالبارز جنوبی قرار دارد از اینرو احتمال وقوع حوادث ناشی از آذرخش یا صاعقه در آن بیشتر است.

شهرستان عنبرآباد در ۲۵۷ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

هواشناسی کرمان اعلام کرد که طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی برای امروز(شنبه) و فردا در برخی مناطق استان، رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • شغل پاره‌وقت و پُردرآمدی که در ایران مُد شده
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور