Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@21:00:32 GMT

دیوارهای محله بوم خوش‌رنگ نقاشان

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۶۳۱۰

دیوارهای محله بوم خوش‌رنگ نقاشان

همشهری آنلاین_پروانه بهرام‌نژاد:  دیوارهای معابری که بیشتر آنها در دل کوچه‌پسکوچه‌های بافت فرسوده قرار دارند و حالا با اجرای این طرح‌های متنوع روح تازه به آنها دمیده شده است و حال و هوای متفاوت پیداکرده‌اند. مدیریت شهری منطقه۱۳ اعلام کرده است این روند را تا پایان سال با جدیت ادامه خواهد داد.  

تلطیف فضای شهر


ایجاد نشاط و شادابی فضای عمومی و استفاده از رنگ در شهر و تلطیف فضا از مهم‌ترین اهداف اجرای نقاشی دیواری در شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت موضوع و در راستای تغییر مناظر شهری و تلطیف دیواره‌های شهر، بیش از ۲۷ هزارمترمربع نقاشی دیواری و رنگ‌آمیزی پوششی در محله‌های منطقه ۱۳ اجرا شده‌است.

«سید مهدی صالح‌زاده» معاون سابق خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «نقاشی‌های دیواری یکی از ارکان‌ زیباسازی شهر و در راستای تدابیر شهردار تهران در استفاده از رنگ در شهر است که اجرای نقاشی دیواری متنوع با تأکید بر اهمیت رنگ‌ها در منظر شهری و ارتقای کیفیت فضای شهری در دستور کار قرار دارد تا با اجرای آنها علاوه بر زیباسازی محیطی، سرزندگی و شادابی اجتماعی را ایجاد کند.» 

از موضوعات انتزاعی تا ترسیم عکس شهدا

این روزها ۸ نقاشی دیواری به مساحت ۲هزار و ۳۹۵‌مترمربع بر دیواهای محله‌های منطقه۱۳ اجرا شده‌است. معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «این نقاشی‌های دیواری با موضوع شهید و شهادت، انتزاعی، طبیعت، شهری که من دوست دارم و بنای تاریخی و... است.»

او درباره محل اجرای این نقاشی‌ها می‌افزاید: «نقاشی‌های دیواری در جنوب به شمال کندرو بزرگراه امام علی(ع)، خیابان‌های دماوند، غفاری‌نسب، پیروزی، دیوار مدرسه پروین اعتصامی و مسیل جاجرود ترسیم شده‌است.» این میان ۲۵ هزارمترمربع رنگ پوششی در راستای نگهداشت شهر طی دو ماه گذشته اجرا شده‌است. صالح‌زاده دراین‌باره می‌گوید: «جداره‌های بدمنظر شهری در نواحی چهارگانه براساس بازدیدهای مستمر کارشناسان و پیام‌های شهروندان در سامانه ۱۳۷ رنگ‌آمیزی شد. براین‌اساس المان‌های شهری این منطقه به مساحت ۱۱ هزارمترمربع با مواد روغنی رنگ‌آمیزی شد و چهره جدیدی به خود گرفت.»


۶۵۰‌مترمربع از خیابان ۱۵ متری پنجم نیروی هوایی با ترسیم نقاشی طبیعت زیباسازی شد.  

۶۰۰‌مترمربع مساحت بازپیرایی و ترسیم نقاشی‌دیواری شهیدان افراسیابی در خیابان پیروزی است.  

۸ اثر هنری در معابر محدوده منطقه۱۳ترسیم شد.  

کد خبر 574408 برچسب‌ها هنرهای تجسمی همشهری محله هنر شهر پایتخت نقاشی - نقاشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی همشهری محله هنر شهر پایتخت نقاشی نقاشان نقاشی دیواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: تمایل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی، موجب شده ۳۱ پروژه در این منطقه باکاربری های مختلف اجرا شود که در حال حاضر بالاترین تعداد پروژه‌های مشارکتی را بین مناطق برخوردار است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی برای پروژه‌های شهری اظهار کرد: سالیانی است که شهرداری اصفهان تجربه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های خود را داشته و دلایل مختلفی موجب ادامه این روند در مدیریت‌های مختلف شهری بوده است.

وی افزود: کاهش هزینه یکی از راهکارهای بخش خصوصی است که از طرفی دیگر به‌دلیل نبود موانع پیش روی شرکت‌های خصوصی، سرعت اجرای پروژه بالا رفته، با تورم کمتری روبه‌رو شده و مقرون به صرفه است، ارتقای کیفی و به کار بردن خلاقیت‌ها و ایده‌های به روز پروژه‌ها از راهکارهای دیگری است که منافع عمومی را در پروژه‌ها به همراه خواهد داشت؛ همین موضوع موجب شده مدیران شهری پروژه‌های خود را با مشارکت بخش خصوصی همراه سازند.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های مشارکتی تصریح کرد: در این منطقه ۳۱ پروژه مشارکتی با کاربری‌های تجاری، اداری، پارکینگ و مسکونی در دست اقدام دارد به‌صورتی که ۱۲ پروژه فعال، ۱۲ پروژه در مرحله اتمام، ۲ پروژه در مرحله صدور پروانه ساختمانی و ۵ پروژه در مرحله انعقاد قرارداد در دست دارد.

محمدحسینی ادامه داد: سال جاری ۶ پروژه مشارکتی با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده که آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است و با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در این منطقه، روند جذب سرمایه‌گذار به سرعت انجام و پروژه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مشارکتی میخک گفت: این پروژه در محله خانه اصفهان خیابان شهید دوران واقع شده و در زمینی به مساحت ۹۰۲ با زیربنای ۳۸۷۹ مترمربع در حال احداث است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با طراحی خوب این پروژه ۲۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است.

کد خبر 748300

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان کرخه