Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران نسبت به تأخیر چند ساله در ارائه برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید خداکرمی در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران در تذکری به شورای شهر تهران گفت: طرح رویداد تهران ۱۴۰۰ که از جانب کمیسیون سلامت، با هدف ایجاد تحرک و شور و نشاط در شهر در اسفندماه ۹۶ به تصویب رسید و سال ۹۷ و ۹۸ تمام شد و برایش اتفاقی نیفتاد و برنامه به شورا نیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اسفند ۹۸ هم که کشور درگیر ویروس کرونا شد و دیروز بالاخره از لوگوی رویداد تهران ۱۴۰۰ آن هم با تمرکزی عجیب بر حوزه فرهنگی و اجتماعی رونمایی شد، در صورتی که قرار بود که همه معاونت‌ها برای این رویداد برنامه داشته باشند.

وی افزود: لازم است در همین باره چند نکته را به شهردار تهران تذکر داد؛ نوروز ۱۴۰۰ یک نوروز استثنایی است. تغییر قرن است که تا صد سال دیگر تکرار نمی‌شود، بنابراین لازم است شهرداری در این مسیر، به عنوان تسهیلگر عمل کند و علاوه بر اجرای برنامه‌های بین بخشی در شهرداری، تمام سازمان‌ها، نهادهای فرهنگی، ورزشی، هنری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، اصناف و سازمان‌های خصوصی و دولتی به خصوص وزارت میراث فرهنگی را به مشارکت دعوت کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: طبیعت تهران، روستاهای تهران، کوه‌های تهران از بی بی شهربانو تا توچال و فرحزاد، بازار تهران، پتانسیل‌های فرهنگی، تجاری، تاریخی پایتخت و مراسم نوروز از چهارشنبه سوری تا سیزده بدر، آداب و سنن اقوام‌های ساکن در تهران، قرار بود در برنامه رویداد تهران ۱۴۰۰ لحاظ شود.

خداکرمی با بیان اینکه نوروز ۱۴۰۰ با میلاد حضرت مهدی (عج) مزین شده تصریح کرد: این‌ها همه و همه قرار بود در دل برنامه تهران ۱۴۰۰ باشد. لذا به شهرداری تذکر داده می‌شود، هرچه سریع‌تر برنامه رویداد ۱۴۰۰ را با لحاظ عملیات بین بخشی در کل شهرداری، برای تصویب به شورا ارائه کند.

وی اظهار کرد: همچنین باید منطبق با طرح مصوب در سال ۹۶، بر مبنای جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و مشارکت عمومی، رویداد فوق را در همه ابعاد شهرسازی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی پیش برد و هرچه سریع‌تر نسبت به طراحی و ساخت یک سازه حجمی ماندگار که از برنامه تهران ۱۴۰۰ بود در یکی از میادین اصلی شهر اقدام شود.

خداکرمی گفت: از تمام اصناف، مراکز تجاری، بازاریان، هنرمندان، ورزشکاران و تولید کنندگان می‌خواهم آثار خود را به لوگو و آرام تهران ۱۴۰۰ مزین کرده و اقلام تبلیغاتی اعم از ماگ، تیشرت و سایر محصولات را با این لوگو روانه بازار کنند. اگر همه مشارکت کنند، تهران ۱۴۰۰ می‌تواند با ثروت‌آفرینی شادی و نشاط را به محلات بیاورد.

وی همچنین در پیامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شورای شهر تهران نمی‌تواند نسبت به سلامت شهروندان بی‌تفاوت باشد. مرگ ۵۳ هزار ایرانی و ۲۳ هزار تهرانی و وضعیتی که بحران کووید ۱۹ در جهان ایجاد کرده نشان می‌دهد، که باید تصمیمات عاجل و به روز و منطبق با شرایط گرفته شود، لذا شایسته است مجمع تشخیص مصلحت نظام، هرچه سریع‌تر با بررسی مجدد پیوستن به گروه اقدام مالی، مقدمات ارتباط شفاف کشور را با نظام بانکی بین‌المللی فراهم کند تا خریداری و ورود واکسن کرونا ویروس تسریع شود. ضمن اینکه نمی‌دانیم بحران بعدی چیست.

کد خبر 463418

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تهران 1400 ثروت آفرینی نشاط اجتماعی کرونا در تهران شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر تهران تهران ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد

سلامت صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس است، اظهار کرد: دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران را ضمن تبریک به جان بر کفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید گفت که عملیات وعده صادق تلاشی برای دور کردن سایه جنگ در کشور بود.

وی با بیان اینکه امروز در جبهه دشمن وحشت ایجاد شده است، گفت: حمله پهبادی و موشکی سپاه به رژیم اشغالگر صهیونیستی یک عملیات بازدارندگی موفق بود.

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه عبور از سپر دفاعی ۱۰ کشور و اصابت به هدف تجربه‌ای ارزشمند برای ایران شد، افزود: ملت ایران و جبهه مقاومت سرافراز شدند و دشمن شکست را مجدداً تجربه کرد به همین جهت از این سنگر خدمت، از سپاه جان بر کف، ارتش قهرمان، سربازان گمنام امام زمان و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و خصوصاً از صبر و حوصله ملت شریف تشکر و قدردانی می‌کنیم.

صفری با پیشنهاد اینکه تمامی پیگیری‌ها و نظارت‌ها باید از اول سال و در وقت خود انجام شود و به آخر سال یا به زمان دریافت لوایح مهم واگذار نشود، ادامه داد: نباید سر گردنه گردن بزنیم و با بهانه‌های کوچک کارهای مهم را در زمین گذاشته و اقدامی انجام ندهیم.

وی با بیان اینکه باید شورا و شهردار با یک شیوه و با یک وحدت رویه عملکرد خود را جمع بندی کنند، افزود: کارهای بزرگ و منحصر به فرد در دور ششم شورا توسط شهردار و مجموعه شهرداری انجام شده است اما این اقدامات به موقع به مردم گزارش داده نشده است.

سخنگوی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: در تصویب برنامه‌های فرهنگی ورزشی، برنامه‌های راهبردی ۴ ساله، رهنمودهای امام جمعه فاضل و دانشمند اردبیل و جمع‌بندی تخصصی شورا و سازمان فرهنگی و ورزشی را مدنظر قرار دادیم که در رویکرد جدید چند اصول ثابت مشخص کردیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی باید مؤلفه‌های قابل سنجش و ارزیابی بودن خروجی برنامه‌ها، جامعه هدف قراردادن خانواده و اجرای برنامه‌ها در مسجد محله را داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل با تاکید بر اینکه شروع و انجام تمامی برنامه‌ها باید مسجد و محله محور باشد، ادامه داد: ایجاد ۱۰ ایستگاه ثابت و دائمی فرهنگی و ورزشی در سطح خیابان‌ها و پارک‌ها و شورابیل، ایجاد ۲ مکان ثابت و دائمی روباز در سطح شهر برای ایجاد برنامه‌های شاد و نشاط آور، تولید حداقل ۱۰ حلقه فیلم کوتاه آموزش شهروندی با مشارکت صدا و سیما و انجمن‌های هنری و سینمایی از جمله سیاست‌های شورای شهر در حوزه برنامه‌های فرهنگی است.

صفری خاطرنشان کرد: در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، اعضای شورای شهر به تربیت ۳۰ گروه سرود، ۳۰ گروه تئاتر، ۳۰ حلقه قرآنی، ۳۰ برنامه‌های گفتمان، ۳۰ مسابقات فرهنگی، ۳۰ تیم ورزشی پایه و ۳۰ برنامه‌های جنگ شادی از مساجد و محله که خروجی آن‌ها منجر به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات استانی و ملی‌شود، در برنامه خود دارند.

کد خبر 6089015

دیگر خبرها

  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها