Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@18:54:55 GMT

تکنولوژی کمک کسانی کرد که از آن استفاده می کنند

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۶۳۳۸

تکنولوژی کمک کسانی کرد که از آن استفاده می کنند

یک کارشناس فوتبال گفت: بعد از بازی تمام رسانه‌های ورزشی که اکثراً پرسپولیسی هستند می‌گفتند ای کاش VAR نبود، داوری خوب نبود، ولی قضاوت اشتباهی نداشت. پنالتی را همه دیدن و متوجه شدن، اما داور ندید که نقطه ضعف اوست ولی کمک داور ویدئویی کمک کرد تا حق به حق دار برسد.

علی کاظمیان در رابطه با شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان، اظهار کرد: در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا نیمه اول پرسپولیس تیم خوبی بود و گل زیبایی به ثمر رساند، اما به مرور زمان از لحاظ بدنی تحلیل رفتند و شاهد این موضوع بودیم که تکنولوژی به داد تکنولوژی رسید یعنی تکنولوژی به کسانی کمک کرد که از آن استفاده درست می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره یکی از پر سرعت ترین خط‌های اینترنتی جهان را دارد که مردم آن هم یاد گرفتند به درستی استفاده کنند.

وی ادامه داد: پنج زمان مهم در فوتبال داریم یکی پنج دقیقه اول بازی، پنج دقیقه پایانی نیمه اول، پنج دقیقه شروع نیمه دوم، پنج دقیقه آخر بازی و مهم‌تر از همه اینها پنج دقیقه بعد از گل خوردن یا گل زدن است که پرسپولیس پس از به ثمر رساندن گل بلافاصله گل خورد و این عدم تمرکز تیم را نشان می‌دهد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه در پنالتی دومی که پرسپولیس داد شاهد عدم تمرکز بازیکن این تیم بودیم، تصریح کرد: نداشتن تمرکز تیم پرسپولیس یک نقطه منفی است نباید از آن به سادگی بگذریم، به عنوان یک مربی و بازیکن میلیاردی عدم تمرکز یک ایراد است که به کادر فنی باز می‌گردد. باید قبول کنیم ما ایرانی‌ها احساساتمان کار دستمان می‌دهد که در بازی ایران و عراق، ایران و ژاپن هم شاهدش بودیم.

کاظمیان اضافه کرد: پنالتی دومی که پرسپولیس داد خیلی عجیب بود، بعد از زمان گل زدن یا گل خوردن اگر سرمربی نتوان تیم را جمع کند اتفاقات خوبی نخواهد افتاد. قبل از بازی فکر می‌کردم پرسپولیس روز سختی داشته باشد، اما پس از تماشای بازی متوجه شدیم، اگر این تیم نیمکت قوی‌تر داشت می‌توانست پیروز میدان باشد.

وی در خصوص VAR، خاطر نشان کرد: بعد از بازی تمام رسانه‌های ورزشی که اکثراً پرسپولیسی هستند می‌گفتند ای کاش VAR نبود، داوری خوب نبود ولی قضاوت اشتباهی نداشت. پنالتی را همه دیدن و متوجه شدن، اما داور ندید که نقطه ضعف اوست ولی کمک داور ویدئویی کمک کرد تا حق به حق دار برسد، اگر VAR نبود کره بازی را واگذار کرده بود. دولت‌ها نمی‌توانند جلوی تکنولوژی مقابله کنند در کشور ما هم VAR می‌آید فقط زمان می‌برد، تکنولوژی آمده که در خدمت انسان‌ها باشد و باید از آن استفاده کرد.

کد خبر 462996

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس باشگاه پرسپولیس پرسپولیس سرمربی تیم پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا فینال لیگ قهرمانان آسیا داور کمک داور ویدئویی فناوری کمک داور ویدئویی کارشناسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پنج دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید لورکوزن به لطف داور بی‌شکست ماند!

به گزارش "ورزش سه"، دیشب اشتوتگارت چیزی تا رسیدن به پیروزی برابر قهرمان آلمان فاصله نداشت ولی تیم ژابی آلونسو انگار از دقیقه 90 تغییر شکل می‌دهد. بایر بار دیگر توانست بازی باخته را برگرداند و با گل دقیقه 96 از یک شکست مسلم فرار کرد و تیم سوم جدول را از سه امتیاز محروم کرد.

گل اندریخ البته مشکوک بود و در پایان بازی سباستین هونس، مربی اشتوتگارت، شدیدا معترض بود. مربی اشتوتگارت به دقایق تلف شده بازی نیز اعتراض داشت.

سباستین هونس در اسکای به تمجید از تیمش پرداخت و درحالی‌که از داوری آزرده‌خاطر بود گفت: «متاسفانه در زمین فقط بازیکنان دو تیم واقعا خوب بودند.»

پنج دقیقه وقت اضافه پس از نیمه دوم هیجان‌انگیز اعلام شد. برای هونس این اولین اشتباه داور، فلیکس زوایر، بود: «گل تساوی در دقیقه ششم وقت اضافه به ثمر رسید. چرا بازی هنوز تمام نشده بود؟ شنیده‌ام که 30 ثانیه در زمان تعویض از دست می‌رود و ما فقط یک تعویض در دقیقه 92 داشتیم.»

این استنزل بود که صحنه تعیین کننده بازی را با خطای خودش خلق کرد. او روی عدلی خطا کرد. هونس از او انتقاد کرد: «حریف واقعاً در آن صحنه خطا را می‌خواست اما باید اعتراف کنم حرکت بازیکن ما هوشمندانه نبود.»

خطا؟ برخورد توپ به دست؟

آنتونی روو با ویکتور بونیفیس وارد دوئل هوایی شد. این بازیکن فرانسوی توسط ستاره نیجریه‌ای بایر از پشت به عقب رانده شد، بنابراین او نتوانست توپ را با سر بزند. هونس با عصبانیت گفت: «به سادگی در آنجا خطا رخ داد.»

اما این همه ماجرا نبود، زیرا توپ در ادامه به دست پیرو هینکاپی برخورد کرد که تبدیل به یک پاس گل برای رابرت اندریخ شد تا نتیجه نهایی 2-2 شود.: «برای من، گل باید مردود می‌شد. حداقل کاری که می‌توان انجام داد این است که به آن نگاه کرد. عدم بررسی VAR در چنین موقعیتی برای من غیر قابل درک است.»

دیگر خبرها

  • پورموسوی: به زودی طوفان به پا می‌کنم؛ می‌گویم چه کسانی خیریه صوری دارند
  • پیام تبریک ناصر الخلیفی به مناسبت دوازدهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه
  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • وحدت بعد از هفت ماه در ترکیب اصلی پرسپولیس!
  • شاید لورکوزن به لطف داور بی‌شکست ماند!
  • قاسمپور: خط دفاع پرسپولیس سردرگم است/ آلومینیوم چیزی برای از دست دادن نداشت
  • تعویض‌های اوسمار اشتباه هم نبود!
  • دانیال 120 دقیقه با سرفه بازی کرد!
  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!