Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری صبح سه‌شنبه در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار داشت: به خاطر برخی ادعاهای منابع طبیعی مشکلات مالکیتی برای مردم در برخی مناطق شهرستان‌های گناوه و دیلم ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: منابع طبیعی در وسط یک شهر و یا یک روستا ادعای مالکیت زمین‌ها و خانه‌هایی را می‌کند که سال‌ها در اختیار مردم بوده است، باید این مشکلات به صورت قانونی حل شود تا برای مردم نارضایتی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات طرح آبخیزداری دره امیری دیلم باید بررسی و رفع شود و اگر نیاز به بازنگری و اصلاح دارد این کار انجام شود تا کشاورزان بتوانند از آب حاصل از آن بهره‌مند شوند.

وی خواستار برنامه‌ریزی صحیح و آینده‌نگری در اجرای طرح‌های آبخیزداری شد و ادامه داد: احداث سد شهید رئیس‌علی دلواری مشکلاتی را برای اراضی پایین دستی حله ایجاد کرده است.

جمیری تاکید کرد: اگر مطالعات درستی در زمینه احداث سد رئیس‌علی دلواری انجام می‌شد و طرح‌های آبرسانی پایین دستی به درستی اجرا می‌شد شاهد این مشکلات نبودیم.

وی خواستار اجرای طرح‌های آبخیزداری به منظور مدیریت سیلاب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی شد و گفت: فرسایش خاک از معضلات مهم در شمال استان بوشهر است که باید با توسعه آبخیزداری از این مشکلات جلوگیری کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: مطالعات طرح‌های آبخیزداری در ۳۶ درصد از شهرستان گناوه و ۳۸ درصد از شهرستان دیلم انجام شده که لازم است برای مطالعات جامع و کامل بودجه مناسبی تخصیص داده شود.

وی با اشاره به توقف انتقال آب از سد چم‌شیر برای اراضی کشاورزی گناوه و دیلم ادامه داد: توقعات مردم و کشاورزان منطقه این است که تصمیمات جدی تری در این خصوص اتخاذ شود.

کد خبر 5101999

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان گناوه شهرستان دیلم بوشهر گناوه دیلم نماینده بوشهر گناوه و دیلم در مجلس منابع طبیعی ویروس کرونا شب یلدا روز پرستار شیراز آمار کرونا پرستار عکس استانها کرمانشاه شهرکرد بوشهر شیوع کرونا گرگان قاسم سلیمانی بارش برف گناوه و دیلم منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر در ۴ استان متاثر از بارش‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: ۶ استان کشور شامل بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان و اصفهان، امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در ۴ استان که بارش‌ها منجر به آبگرفتگی شده، با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آغاز شده است.
به گفته محمودی؛ در استان خوزستان با آب‌گرفتگی در شعب دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این شعب توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است. در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در شعب دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده و امدادرسانی در شعب دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است. همچنین استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی از طریق شعبه هلال‌احمر در شاهین شهر و شعب سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: شهروندان از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها در این استان‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

کد خبر 6095233

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر در ۴ استان متاثر از بارش‌ها
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان