Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به تدریس معلمان در نرم‌افزارهای شاد و غیر آن، میانگین، هر معلمی نیازمند حدود ۱۰گیگابایت بسته ماهیانه شارژ اینترنتی است که باید این میزان شارژ شود.

محمدرضا نیک نژاد، کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به بسته‌های اینترنت تعریف شدۀ معلمان که با هدف تدریس مجازی به آنها تعلق گرفته، اظهار داشت: وزارت ارتباطات امسال ۲۰ گیگابایت بسته اینترنت سه ماهه را به معلمان مدارس اهدا کرد که معلمان توانستند در راستای آموزش مجازی از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره استفاده معلمان از اینترنت و میزان مصرف آن در کلاس‌های مجازی، بیان کرد: وزارت ارتباطات باید نسبت به تمدید اینترنت معلمان اقدام کند؛ چراکه برخی از این معلمان به ناچار از نرم‌افزارهایی غیر از شاد استفاده می‌کنند و استفاده از نرم افزار های خارجی هزینه‌ها را بالاتر برده و بسته های اینترنتی زودتر مصرف می‌شود.

کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش با ارائه پیشنهادی درباره میزان شارژ بسته اینترنت معلمان، تأکید کرد: به نظر باید تا پایان سال بسته‌های اینترنتی را برای معلمان به‌صورت ماهیانه یا سه ماه یک‌بار تمدید کنند تا نیاز معلمان برطرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به تدریس معلمان در نرم‌افزارهای شاد و...،هر معلمی بطور میانگین نیازمند حدود ۱۰گیگابایت بسته ماهیانه شارژ اینترنتی است که باید این میزان اینترنت از سوی دولت شارژ شود؛ البته این میزان در میان برخی معلمان متفاوت است.

 

آموزش‌های مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود

 این کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به تفاوت‌های آموزش حضوری و مجازی، عنوان کرد: قطعاً آموزش‌های مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود ؛ کما اینکه امروز در وضعیت کرونایی دنیا کلاس‌های آموزش دانش‌آموزان در برخی کشورهای اروپایی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود. ما در آینده ناگزیر تلفیق و آمیخته‌ای از آموزش مجازی و حضوری را خواهیم داشت و کشورهای دیگر به  این سمت حرکت می‌کنند.

 

آموزش مجازی نمی‌تواند دانش آموز را مشکل‌ستیز تربیت کند

وی به نقش آموزش‌های حضوری مدارس در تعیین شخصیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در سیستم پرورشی که در آموزش‌وپرورش مدنظر است، حتماً باید دانش آموزان به‌صورت حضوری در مدارس حضورداشته باشند که تربیت و  برای جامعه و زندگی آینده آماده شوند.

نیک نژاد حضور دانش آموزان در مدارس و جامعه را مهم خواند و تأکید کرد: پرورش فرد الزاماً در جمع اتفاق می‌افتد اما با رشد فضای مجازی این موضوع به‌صورت فضاهای شخصی شده تحت تأثیر شدید خانواده‌ها قرارگرفته است و معمولاً مادران در کنار فرزندان دانش‌آموز قرار دارند و این وابستگی شدید فرزندان را به خانواده به دنبال خواهد داشت؛ اگر این وابستگی ادامه‌دار باشد فرزندان نمی‌توانند در برابر مشکلات آینده بأیستند و مقاومت کنند. بنابراین ما به آموزش‌های حضوری نیاز داریم، چراکه یک دانش‌آموز به چالش‌های ایجادشده در کلاس‌های درسی برای رشد و ارتقا نیاز دارد.

 

شکاف عدالت آموزشی در میان جامعه آموزشی 

این کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش ادامه داد: برنامه شاد به‌رغم آنکه به نسبت روزهای نخست سال پیشرفت داشته، اما به‌درستی برخی از مشکلات مانند پایین بودن سرعت، نداشتن فضای لازم برای کلاس مجازی استاندارد و نبود ارتباط برخط و آنلاین را نتوانسته حل‌وفصل کند. این در حالی است که دیگر شبکه‌ها، ارتباط زنده مطلوبی را دارا هستند و به‌صورت آنلاین می‌توانند با دانش آموزان ارتباط داشته باشند.

وی به یکی از آسیب‌های پیش روی جامعه آموزشی در آموزش مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: تا پیش‌ازاین‌ها شکاف عدالت اجتماعی و آموزشی در آموزش‌وپرورش وجود داشت و ارتباط مجازی از جمله ارتباط از طریق شاد با توجه به امکانات محدود خود بر بی‌عدالتی آموزشی دامن می‌زند. همچنان مدارس خاص ما از امکانات ویژه، نرم‌افزارهای مطلوب و محتواهای عالی استفاده می‌کنند و قطعاً آموزش با این روش‌ها، با آموزش با شبکه شادی که در مدارس دورافتاده‌ای رخ می‌دهد یکی نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش مجازی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس