Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: نظر رهبر انقلاب درباره بودجه به قوام لایحه کمک می‌کند و ما برنامه‌ریزی خواهیم کرد و دولت برای جبران ناترازی بودجه مجموعه اقداماتی را که از جمله کاهش هزینه‌ها، افزایش سهم مالیات، فروش اوراق و سهام را دنبال خواهیم کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه انتقاداتی نسبت به بوده سال 1400 وجود دارد و آقای همتی هم گفت احتمالا بودجه تغییراتی خواهد داشت و اخیرا هم اقای قالیباف نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشته و خواستار اصلاح ساختار بوده بر اساس نامه مقام معظم رهبری شده است، دولت چه تغییراتی در بودجه سال آینده اعمال می‌کند و این تغییرات شامل چه مواردی خواهد بود؟، بیان کرد: همواره در فصل بودجه این نوع انتقادها و نقدها از سوی جامعه مدنی، اقتصاددان‌ها و مراجع دیگر را داشته‌ایم و این سنت خوبی است که موجب شکوفایی و بهتر شدن بودجه سالیانه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور فرمودند که سهم صندوق توسعه مازاد بر فروش یک میلیون بشکه نفت با همان 38 درصدِ قانونی محاسبه شود ولی یک میلیون بشکه‌ی این سهم با 20 درصد محاسبه خواهد شد. تسهیلات سررسیدشده‌ی صندوق هم از محل سهم دولت از مازاد مذکور پرداخت می‌شود و تبصره 4 نیز از بودجه عمومی تأمین شود و معظمٌ‌له برداشت از منابع صندوق توسعه را برای مصارف بودجه 1400 مجاز ندانستند.

سخنگوی دولت ادامه داد: با این نظر، ناترازی و کسری در بخش منابع بودجه نسبت به مصارف آن به‌میزان 90 هزار میلیارد تومان ایجاد شده است؛ این نظریه درست است و به قوام بودجه کمک می‌کند و ما برنامه‌ریزی خواهیم کرد و دولت برای جبران ناتراضی بودجه مجموعه اقداماتی را که شامل کاهش هزینه‌ها، افزایش سهم مالیات، فروش اوراق و سهام و مواردی از این قبیل می‌شود را دنبال خواهد کرد.

ربیعی اظهار داشت: بنابر تصمیم ستاد اقتصادی دولت در جلسه روز یکشنبه، کاهش هزینه‌های دولت قطعا شامل افزایش حقوقِ در نظر گرفته شده برای سال آینده و برنامه‌های حمایت معیشتی نخواهد بود.

ربیعی:هنرمندان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند/ 50 درصد مرگ‌های ناشی از کرونا کاهش پیدا کرد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 دولت دوازدهم علی ربیعی لایحه بودجه 1400 دولت دوازدهم علی ربیعی سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت

به گزارش جام جم آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز هیات وزیران به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور به دلیل سفر آیت الله رییسی به سریلانکا و با حضور وزرا و اعضای کابینه تشکیل شد که مصوباتی داشت.

وی افزود: به منظور نظارت مؤثرتر بر بازار، لایحه اصلاحیه‌ای از سوی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات ارائه شد که در جلسه امروز این لایحه تصویب شد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: یک مصوبه دیگر به پیشنهاد بانک مرکزی تصویب افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌ المللی پول بود.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: آیین نامه مهارت محور شدن آموزش و پررش و حرکت به سمت فنی و حرفه ای تر شدن تصویب شد و به زودی ابلاغ می شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ مورد نیاز امسال منابع ارزی برای دارو و کالای اساسی در دولت انجام و تصویب شده بود.

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • توضیحات سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو
  • فیلم/ پاسخ سخنگوی دولت درباره حقابه هیرمند
  • توضیحات بهادری جهرمی درباره تعطیلی آخر هفته
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم