Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@12:58:25 GMT

با کدال بورس و ایزی تریدر بیشتر آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۶۶۹۳

با کدال بورس و ایزی تریدر بیشتر آشنا شوید

کسانی در بورس موفق تر ظاهر می شوند که اطلاعات بیشتری دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چارت ایران، این اطلاعات به چه معنا است؟ شرکتها در زمانهای مختلف به انتشار آگهی های مختلفی در خصوص سهام خود مبادرت می ورزند که این اطلاعیه ها باید در اختیار سهامدارن و افراد دیگر برسد که می توان گفت این اطلاعات باعث شفاف سازی عملکرد نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یافتن این اطلاعات اگر متمرکز نباشد، کاری بس دشوار است.

در همین راستا سازمان بورس مسیری را برای دسترسی به این اطلاعات ایجاد نموده است که به کدال بورس معروف است. وارد سایت کدال شوید و از انواع اطلاعات مشابه و مورد نیاز استفاده نمایید. در کدال بورس حتی می توان با سایت های مرتبط با بورس نیز لینک ارتباطی داشت و از مطالب مورد نیاز آنها، در صورت لزوم بهره برد.

سازمان بورس با ایجاد انواع سامانه، سایت و وسایل ارتباطی توانسته است تا سهامداران را از طریق شفاف سازی های متعدد و مستمر با خود همراه سازد. حتی در برخی از دوره ها تمایل به وارد شدن به بورس آن قدر گسترده شده است که صف انتظار ورود با ازدحام عجیب مواجه شده است که نمونه ای از آن در ابتدای سال ۱۳۹۹ می باشد.

در نتیجه این خیل عظیم باید از طریقی مانند کدال بورس از جریان کم و کیف رخدادهای بورسی آگاه شوند. تقریبا می توان گفت که در ابتدای هر روز کاری، سهامداران با مرور اخبار و اطلاعیه های کدال بورس به تصمیم گیری برای تغییر یا ثبات پرتفوی خود می پردازند.

کدال بورس؛ جامع ترین سایت اطلاع رسانی بورس

در سایت کدال بورس می توان اطلاعیه هایی در خصوص موارد زیر را به دست آورید:

. گزارش فعالیت ماهانه شرکتها

. صورت وضعیت پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری

. معرفی یا تغییر ترکیب اعضای هیئت مدیره شرکتها

. اطلاعات و صورتهای مالی میان دوره ای در مقطع های مختلف شرکتها

. تصمیمات مجمع صندوق سرمایه گذاری

. اطلاعیه های مختلف در خصوص افزایش سرمایه شرکتها

. افشای اطلاعات مهم در خصوص فعالیت شرکتها

. مجوزهای مختلف بانک مرکزی جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و سایر موارد مشابه

و بسیاری اطلاعات مشابه و مفید دیگر که می تواند برای هر سهامدار با توجه به سهامی که از شرکتهای مختلف خریداری نموده است، دارای اهمیت باشد. البته لازم به توضیح است که دو نوع اطلاعات با ارزش با نام های «افشای الف» و «افشای ب» نیز اطلاع رسانی می شود که افشای الف بسیار با اهمیت است و اطلاعات آن باعث تغییر سود رسانی خواهد شد.

حتی یکی از موارد با اهمیت کدال بورس آن است که کلاسهای آموزش سایت کدال متعدد و متنوعی نیز برگزار می کند و دوره های تخصصی کدال را اطلاع رسانی می نماید که همین موضوع نیز در سایت کدال مشخص شده است.

در پایان جهت ورود به سایت کدال می توان به آدرس www.codal.ir وارد شده و از امکانات این سایت اطلاع رسانی بهره برد. کدال مخفف Comprehensive Database Of All Listed Companies به معنای بانک اطلاعاتی جامع کلیه شرکتهای ثبت شده می باشد که بر روی سایت به معنای سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران معرفی می شود.

از ایزی تریدر بیشتر بدانید

ایزی تریدر یکی از نرم افزارهای قدرتمند از کارگزاری مفید است که در بورس بسیار مورد استفاده بوده و سهامداران متعددی در کشور از آن بهره می برند و نیاز است تا برای رصد بازار از این نرم افزار بومی شده بهره برد.

اما این نرم افزار قدرتمند امکاناتی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. کارگزاری ها به دنبال آن هستند که جذب مشتری بیشتری داشته باشند. یکی از موارد جذب مشتری در ارائه امکانات به سهامداران است. مهمترین امکانی که کارگزاری ها به سهامداران می دهند، نرم افزارهای معاملاتی آنها می باشد. ایزی تریدر واقعا تجارت بورسی را آسان می نماید. با ما همراه باشید.

امکانات ایزی تریدر چیست؟

از مهمترین امکانات ایزی تریدر علاوه بر انواع تحلیل و رصد بازار، فیلتر نویسی است. شاید از ربات معامله گر چیزی شنیده باشید. یکی از ساده ترین استفاده ها در زمینه ربات معامله گر، همین موضوع فیلتر نویسی است.

در فیلتر نویسی، سهامدار انتظارات خود از سهام را به صورت گزینه هایی انتخاب می کند و به این واسطه، شرکتهای مد نظر وی که دارای آن انتظارات هستند، انتخاب می شوند. یعنی به این واسطه تجارت بورس ساده می شود. یعنی ایزی تریدر می شود.

از طریق فیلتر نمودن می توان از بین تمامی نمادهای معاملاتی، موارد مورد علاقه را برگزید. همچنین امکانی وجود دارد که فیلترهای پیش فرض را انتخاب می کند.

از سوی دیگر ایزی تریدر با ارائه تحلیل تکنیکال حرفه ای به عنوان یکی از نرم افزارهای برتر شناخته می شود. ایزی تریدر ۷ نوع نمودار و ۷۰ ابزار رسامی را ارائه می دهد.

از سوی دیگر نمودارهای متفاوتی قابلیت رسم در ایزی تریدر را داشته و ۸۰ اندیکاتور در این نرم افزار ارائه می شود که می توان گفت در نوع خود بی نظیر است. افرادی که حرفه ای هستند از این موارد بیشترین بهره را خواهند برد.

ایزی تریدر با ارائه اطلاعات دقیق امکان انجام سفارشات مختلف را مهیا می سازد. سفارشات در ۴ گروه دسته بندی می شوند. خرید، فروش، پیش نویس و انجام شده این چهار رده را نشان می دهند. با توجه به این امکان پایش هر نوع معامله ای وجود دارد. حتی می توان سفارشات انجام شده را نیز لغو کرد.

/https://chartiran.com

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کدال بورس بورس اطلاع رسانی ایزی تریدر اطلاعیه ها سایت کدال کدال بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی

وزیر نیرو با اشاره به اینکه با اصلاح قوانین مالی صنعت برق، سرمایه گذاری در حوزه تولید برق برای بخش خصوصی اقتصادی شده است، گفت: نیروگاه‌های سراسر کشور می‌توانند برق تولیدی خود را با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی به مشترکان به فروش برسانند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر محرابیان در همایش سراسری مدیران نیروگاه‌های کشور با اعلام این خبر که به زودی در بورس انرژی ساز و کار جدیدی برای عرضه مستقیم برق نیروگاه‌ها به مصرف کنندگان از طریق بورس انرژی نیز ایجاد خواهد شد، گفت: تمام تلاش ما این است که با جذاب کردن اقتصاد صنعت برق، ساز و کاری ایجاد کنیم تا نیروگاه‌ها به صورت نقدی انرژی برق تولید شده خود را به مشترکان بفروشند و درآمد حاصل از آن را صرف توسعه فعالیت‌های خود کنند.

محرابیان با اشاره به تجربه موفق عرضه برق تجدیدپذیر در تابلوی سبز بورس گفت: اجرای موفق تابلوی سبز بورس که سبب شد فعالیت نیروگاهی در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر برای بخش خصوصی جذاب و اقتصادی شود، اثبات می‌کند که عرضه برق نیروگاه‌های حرارتی نیز در بورس انرژی می‌تواند به افزایش جذابیت فعالیت بخش خصوصی در این بخش و حل مشکل نقدینگی این صنعت کمک کند.

وی در ارتباط با برنامه‌های جامع وزارت نیرو برای افزایش مشارکت مشترکان بخش خانگی در مدیریت بار مصرف برق نیز گفت: با یک روش هوشمندانه و با اختصاص پاداش صرفه‌جویی به مشترکان میزان مصرف برق بخش خانگی به شکل معناداری نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافت و در واقع انرژی برق به جای استفاده نادرست در بخش غیرمولد در بخش مولد مورد استفاده قرار گرفت.

وزیر نیرو با تاکید بر مدیریت مصرف بخش خانگی با روش‌های هوشمند و خلاقانه اضافه کرد: با اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی با هدف کاهش مصرف برق، تعرفه‌ها تا ۷۰ سنت افزایش یافت، سیاست دولت سیزدهم در این حوزه افزایش حداکثری مشارکت مشترکاندر صرفه‌جویی  با اجرای طرح‌های متنوع مدیریت مصرف بود.

محرابیان اظهار کرد: بار اصلی وظایف صنعت برق کشور بر عهده بخش نیروگاهی است و بر همین اساس لازم بود در قالب همایشی سراسری آخرین اقدامات و برنامه‌های تولید برق نیروگاهی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

وی در ادامه به توسعه سریع کشور در طول دهه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: در دهه‌های گذشته با توجه به رشد خوب کشور در بخش‌های مختلف به ویژه بخش صنعت، تقاضا برای مصرف برق به شدت افزایش یافت و همین روند توسعه‌ای باعث شد میان تولید و مصرف برق کشور فاصله معناداری ایجاد شود.

محرابیان اضافه کرد: اقتصاد کشور به صورت کلی بر پایه انرژی طرح‌ریزی شده است و در دهه‌های گذشته صنایع انرژی‌بر فراوانی مانند سیمان، آلومینیوم، فولاد، مس و در کنار آن بخش خانگی و تجاری رشد قابل توجهی داشتند که نتیجه همه این اتفاقات افزایش بسیار زیاد نیاز مصرف برق در کشور بود.

وزیر نیرو با اشاره به روندهای متفاوت افزایش ظرفیت تولید نیروگاهی برق کشور در دولت‌های گذشته بیان کرد: در دولت‌های هفتم و هشتم ۶۰ درصد، در دولت‌های نهم و دهم ۶۸ درصد و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تنها ۲۳ درصد به ظرفیت تولید برق کشور نسبت به ابتدای هر دولت افزوده شد.

وی با بیان اینکه عملکرد ضعیف دولت گذشته در توسعه ظرفیت نیروگاهی سبب شد تا دولت سیزدهم در ابتدای شروع به کار خود با ناترازی زیادی در صنعت برق رو به رو باشد، اظهار کرد: در ابتدای فعالیت باید دو اقدام اساسی یعنی جبران ناترازی پیش آمده و مدیریت بار مصرف برق را در دستور کار قرار می‌گرفت.

افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی گفت: با اتکا به توان داخلی و ظرفیت نیروگاهی کشور از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است که برای تحقق این مهم از اقدامات متفاوتی مانند ارتقای بازدهی نیروگاه ها، احداث نیروگاه جدید در بخش‌های تجدیدپذیر، حرارتی و برقابی استفاده شد.

وی با بیان اینکه اینکه در کنار اقدام برای افزایش ظرفیت تولید برق، در بخش مصرف نیز اقدامات گسترده‌ای در دستور کار قرار گرفت، توضیح داد: سیاست وزارت نیرو تامین برق برای همه بخش‌ها مبتنی بر نظام مصرف است و در همین راستا در دولت سیزدهم تلاش بر این است تا صنعت برق به صورت اقتصادی اداره شود.

محرابیان با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته برق مورد نیاز بخش خانگی به صورت ۱۰۰ درصد تامین شد، افزود: در بخش صنعت نیز در چهار ماهه گرم سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۵ درصد انرژی برق بیشتری برای این بخش تامین شد و در همین بازه زمانی برای اولین بار میزان تامین برق صنایع از بخش خانگی پیشی گرفت.

مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است

وزیر نیرو رابطه اضافه کرد: تامین برق کافی برای بخش‌های مختلف در تابستان سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ در حالی رقم خورد که در تابستان ۱۴۰۰ خاموشی‌های گسترده در کشور اتفاق افتاد و نیز تابستان سال گذشته بر اساس منابع معتبر جهانی گرم‌ترین سال کره زمین در طول تاریخ معرفی شد.

محرابیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است، بیان کرد: در طول دهه‌های گذشته حلقه‌های مصرفی انرژی با سرمایه‌گذاری‌های ویژه رشد زیادی پیدا کرده‌اند، اما در این بین در بخش نیروگاهی کشور که در واقع محرک بخش‌های مختلف صنعت است، سرمایه‌گذاری کافی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح اقتصاد صنعت برق با هدف رفع ناترازی‌ها گفت: سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی باید به شیوه‌ای دنبال شود که فعالیت در این عرصه برای بخش خصوصی از جذابیت کافی برخوردار باشد.

محرابیان توضیح داد: نیروگاه‌های بخش خصوصی که در دو سال گذشته مجوز گرفته‌اند بر اساس قوانین جدید فعالیت خود را پیگیری می‌کنند و با توجه به نرخ‌های جذابی که مبتنی بر قانون برای مصرف بیش از الگوی بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است، نیروگاه‌ها می‌توانند برخلاف گذشته در این صنعت کسب سود داشته باشند.

وی همچنین به آغاز معاملات بورس انرژی با حضور شرکت‌های توزیع برق اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیروگاه‌ها می‌توانند با عرضه برق تولیدی خود در بورس به شرکت‌های توزیع و مشترکان بالای یک مگاوات، پول حاصل از فروش را به صورت نقدی دریافت کنند.

اجرای ۱۸۰ برنامه راهبردی برای عبور موفق از اوج بار سال ۱۴۰۳

محرابیان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ برای عبور موفق از اوج بار مصرف برق ۱۰۰ اقدام، برای عبور موفق از اوج بار مصرف برق، سال گذشته ۱۴۰ اقدام و برای سال جاری نیز ۱۸۰ اقدام در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در سال جاری علاوه بر تکرار پاداش صرفه‌جویی سال گذشته برای مشترکان کم مصرف، همچنین در قالب یک کمپین جامع و با هدف مشارکت حداکثری مردم در طرح‌های مدیریت مصرف برق، تعداد ۸۰ میلیون جایزه ویژه برای مشترکان در نظر گرفته شده است که شامل مواردی مانند ۶۰۰ دستگاه خودرو، ده‌ها هزار لوازم خانگی کم مصرف، ده‌ها هزار دستگاه‌های هوشمند و... است.

وی با تاکید بر اینکه منظور از مشارکت مردم در طرح‌های مدیریت مصرف برق به هیچ وجه به معنای کاهش سطح رفاه مردم نیست، گفت: مشترکان می‌توانند با خاموش کردن لوازم پرمصرف و مازاد خود مانند کولرهای گازی اضافی در مناطق گرمسیری در لیست مشترکان کم مصرف قرار بگیرند و مشمول جوایز ارزنده کمپین سال جاری شوند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • با 7 بمب منیزیم آشنا شوید
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • نسل جوان با رشادت های دفاع مقدس آشنا شوند
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • سردار آزمون رخ به رخ غول آشنا
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی