Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، افشین زرقی روز سه شنبه در مراسم بیست و یکمین جشنواره پژوهشی ابوریحان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور توانمندسازی اعضای هیات علمی کارگاه های توانمندسازی متعددی را در هماهنگی با آموزش برگزار می کند.

وی در این مراسم که با حضور جمعی از مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محل این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد، افزود: در همکاری با معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دوره فلوشیپ آموزش و پژوهشی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوره که قرار است در آینده نزدیک رونمایی شود دارای سه محور مقدماتی، متوسطه و پیشرفته است.

زرقی درباره اطلاعات این دوره عنوان کرد: این دوره یک ساله بوده و هر فردی که می خواهد عضو هیات علمی علوم این دانشگاه شود، این مبانی و دوره را که شامل مفاهیمی در راستای افزایش کیفیت مقاله، نحوه راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان و ارتقای روش تحقیق است، باید بگذراند.

وی ادامه داد: هزینه این دوره پنج  میلیون تومان است که ۹۰ درصد آن را دانشگاه پرداخت می کند و متقاضی باید ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به متقاضیان این دوره این نوید را داد که هر داوطلبی این دوره را بگذراند، پژوهانه (گرنت) هشت میلیون تومانی دریافت می کند.

ارتقای کیفی تولیدات علمی

زرقی با یادآوری این که بیشترین هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه بالینی است، ادامه داد: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارتقای کیفی تحقیقات و جهت گیری پژوهش به سوی پژوهش های کاربردی را که مساله ها را حل و مشکلات نظام سلامت را مرتفع می سازند، دنبال می کند.

وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاخص های بالادستی را برای دانشگاه های علوم پزشکی تعیین کرده است. نگاه ما به این شاخص ها نگاه استاندارد و حداقلی است. چرا که دانشگاه هایی که به سوی دانشگاه های نسل سوم در حرکت هستند مانند دانشگاه ما، باید ضمن توجه به شاخص ها فرآیندهای فراشاخصی را درنظربگیرند.

زرقی عنوان کرد: هر دانشگاه باید تولیدات علمی داشته باشد. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال گذشته که یک سال پربار از نظر کیفیت و کمیت پژوهشی بود، از تولید ۴ هزار مقاله عبور کرد. این جهش و رشد مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

وی ارتقای کیفی را یکی از اهداف اصلی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: بیشترین تولیدات مقاله در حوزه پزشکی و سپس علوم دارویی است. همچنین با کشورهای متعدد در راس آن ها آمریکا کانادا و انگلیس نیز در این زمینه تعامل داشته ایم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اگر به پایگاه های مرغوب آماری مراجعه کنیم، متوجه رشد علمی دانشگاه به ویژه در زمینه مقاله های می شویم.

زرقی با یادآوری افزایش تولید مقاله های ISI تصریح کرد: مراجعه به پایگاه معتبر علمی و آماری نیز نشان از افزایش تولیدات این دانشگاه دارد. شیب مقاله های در زمینه کیفی بیش از شیب کمی است.

۲۰۲۰، سال پربار علمی

وی با تاکید بر ارتقای کیفی این دانشگاه در شاخص های دیگر علمی ادامه داد: سال ۲۰۲۰ سال پُربار و افتخارآمیزی برای دانشگاه بود. در رتبه بندی پایگاه هایی مانند وبومتریکس که داده ها را خود استخراج می کنند، رتبه ها از پایداری بیشتری برخوردارند. در این رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کل کشور سوم شد و پس از چند سال بالای دانشگاه امیرکبیر و شریف قرار گرفتیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در رتبه بندی بومتریکس این دانشگاه ۱۶۲ پله رشد داشت. تنها دو دانشگاه تهران و شهید بهشتی رتبه زیر هزار در وبومتریکس دارند.

زرقی به رتبه های برتر دانشگاه در سایر نظام بندی های دانشگاهی بین الملل اشاره و تصریح کرد: سال گذشته در H-Index دانشگاه، ۱۶۳ فرد خاموش وجود داشتند که این عدد در سال ۲۰۱۳، ۶۰۰ نفر بود.  

به گزارش ایرنا، H-Index، شاخصی برای ارزیابی علمی پژوهشگران است که میزان تأثیر گذاری آن ها را در پیشبرد علم نشان می دهد. این شاخص در حال حاضر به عنوان بهترین معیار موجود در ارزیابی علمی افراد به کار برده می شود.

وی افزود: اما امسال این میزان به ۹۱ نفر رسیده است و کمتر از ۶ درصد از اعضای هیات علمی شهید بهشتی خاموش هستند.

ارتقای کیفی در حوزه نشریات و چاپ

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین گفت: ما به دنبال گسترش کمی نیستیم بلکه مجله های ما باید در عرض گسترش یابند. امروز ۲۱ مجله این  دانشگاه در پایگاه اسکوپوس نمایه می شود. ۸ مجله ISI و هشت مجله PUB NET داریم. در سال ۹۲ تنها ۲ مجله داشتیم اما امروز این تعداد به ۲۱ مجله رسیده است که از کیفیت بین المللی برخوردارند.

زرقی در باره انواع گرنت های پژوهشی گفت: ۱۳ نوع گرنت تحقیقاتی داریم. هر فردی که عضو شهید بهشتی با هر درجه ای باشد، می تواند ۴ طرح تحقیقاتی به ثبت برساند اما افراد پرتوان باید منابع بیشتری از پژوهش دریافت کنند.

وی همچنین عنوان کرد: این دانشگاه بیشترین تولیدات کتاب را در کشور داشته است. دانشگاه های بزرگ باید کار بزرگ کنند. پژوهش های کلان در دانشگاه شهید بهشتی در حال انجام است. در حال حاضر ۶ COHORT LONG TERM در حال فعالیت هستند.

لزوم تدوین نقشه تمایز دانشگاه

زرقی از لزوم تدوین نقشه تمایز دانشگاه سخن گفت و افزود: تدوین نقشه تمایز دانشگاه باید صورت گیرد از این رو در این مسیر اول دیدیم در چه موضوعاتی دانشگاه در دنیا سرآمد است، از انجا که پژوهشکده های متعدد داریم باید بر اساس نقشه تمایز دانشگاه، ظروف را بزرگ کنیم. از این رو افراد نخبه را شناسایی کردیم. چرا که به دنبال دانشگاه نسل سوم هستیم؛ دانشگاهی که به محصول فکر می کند.

وی به ایجاد مدیریت فناوری برای اولین بار در میان دانشگاه ها اشاره و عنوان کرد: این بخش دارای مدیریت چالاک است، شورا دارد. آموزش فناوری می دهد. تجاری سازی می کند. ایده و برنامه دارد. در این حوزه دنبال شناسایی فناوران هستیم. به دنبال تجارت، شراکت و دخالت نیستیم بلکه به دنبال حمایت، هدایت و نظارت هستیم. ایده را می خواهیم به ثروت تبدیل کنیم.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حال حاضر ۱۰۵ شرکت دانش بنیان وجود دارد. همچنین ۱۵۳ محصول تا سال ۹۹ در این دانشگاه تجاری سازی شده است. ۱۵۹ اختراع داخلی و ۲۲ اختراع خارجی داشتیم.

زرقی ادامه داد: ۵ هزار و ۲۱۶ خدمت در سال ۹۸ به فناوران ارائه شده است. پرواز به سمت دانشگاه نسل سوم بدون همکاری با دانشگاه های فنی امکان پذیر نیست. در این زمینه تفاهم نامه هایی با دانشگاه هایی مانند امیرکبیر، تهران و صنایع امضا شده است.

وی به تخصیص فضای ۱۵ هزار متری دانشکده ایمنی سابق به پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: این پارک ظرفیت جذب ۱۰۰ شرکت را دارد. در حال بازسازی هستیم. هر محصولی ۹ اشتغالزایی دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان از وعده خرید ۲۰ فریزر با دمای منفی ۷۰ خبر داد.  

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه های علوم پزشکی افشین زرقی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارتقای کیفی دانشگاه ها هیات علمی شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم

معاون استانداری خراسان جنوبی گفت: در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی جزو چند کشور اول جهان هستیم و حرف برای گفتن داریم. همه اینها نشانگر این است که ما مدیون معلمین و اساتید بزرگی هستیم که با همه وجود برای آموزش فرزندان ما تلاش کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به مناسبت روز معلم از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی بیرجند با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدرسان برتر استان تقدیر شد.

سیدمحمدرضا طالبی شب گذشته در مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه علمی و کاربردی اظهار داشت: مقام اساتید مقام والا و ارزشمندی است و با آموزش این قشر  پیشرفت کشور رقم می‌خورد. 

وی ضمن تبریک هفته معلم بیان کرد: باید به خودتان ببالید چرا که شما در جایگاه و مقامی هستید که خداوند در قرآن خود را به آن نامیده است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پیامبران همواره به عنوان رسل الهی جایگاه معلمی و آموزش دهنده را برعهده داشته‌اند، ادامه داد: در حوزه امامت و ولایت آقا امیرالمومنین(ع) می‌فرماید که هر کس به من یک حرف بیاموزد مرا بنده خودش قرارداده است. با وجود تمام تحریم‌ها؛ ایران جزو قدرتمندترین کشورها در حوزه‌های مختلف از جمله دفاعی و نظامی است‌. 

اعزام دانشجویان و اساتید به اردوی راهیان پیشرفت در دستور کار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تأکید ما بر اردوی راهیان پیشرفت است که هم دانشجویان و هم اساتید در آن شرکت کنند، اضافه کرد: تحصیل دانشگاه علمی کاربردی اشتغال را به دنبال دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا دغدغه جوانان امروز اشتغال است‌.  در حوزه دینی شهید مطهری را داریم که به عنوان یک معلم و نویسنده بزرگ معرفی شده است. 

طالبی با اشاره به شهید احمدی روشن استاد هسته‌ای ایران یادآور شد: شهدای بزرگ همچون شهید محمدی‌ها، شهید رضایی‌نژادها را داشته‌ایم که در حوزه هسته‌ای پیشرفت‌های علمی بزرگی داشته‌اند. 

 در حوزه پزشکی و هسته‌ای جزو چند کشور اول جهان هستیم 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی جزو چند کشور اول جهان هستیم و حرف برای گفتن داریم. همه  اینها نشانگر این است که ما مدیون معلمین و اساتید بزرگی هستیم که با همه وجود برای آموزش فرزندان ما تلاش کرده‌اند.  

طالبی گفت: قبول داریم در حوزه‌هایی کمبودهایی داشته‌ایم اما اگر نواقص و پیشرفت‌ها را در دو کفه ترازو بگذاریم واقعا پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در کفه سنگین‌تر خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر حضور همه هم استانی‌ها برای حضور در انتخابات گفت: همان حساسیت‌ها و اهمیت که در مرحله اول انتخابات داشتم در مرحله دوم انتخابات هم داریم و حضور حداکثری مردم می‌تواند بسیار موثر باشد.  

طالبی ادامه داد: بحث امنیت انتخابات هست که خیلی برامون مهم است چرا که ما یک استان مرزی و کویری و همجوار با سیستان و بلوچستان هستیم.   

آموزش در کنار دستان پرتوان معلمان  ارزش پیدا می‌کند 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه همه اتفاقات خوب به دست معلمان و استادان رقم می‌خورد، اضافه کرد: تربیت فکری در کنار امکانات، کادر آموزشی و فضای آموزشی در کنار دستان پرتوان معلم ارزش  پپدا می‌کند. 

حبیب آتش‌روز با بیان اینکه کار در دانشگاه علمی کاربردی بسیار سخت است، ادامه داد: در این دانشگاه دانشجویان در رشته‌های مختلف و شرایط سنتی متفاوت حضور دارند.

کمترین بیکاران در بین فارغ التحصیلان دانشگاه مهارتی علمی کاربردی است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: براساس پیگیری‌های انجام شده کمترین بیکاران در بین فارغ التحصیلان دانشگاه مهارتی علمی کاربردی است.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در مسایل فرهنگی فعال است یادآور شد: در حوزه قرانی و جشنواره‌ها همیشه این دانشگاه پیشقدم بوده است. 

آتش‌روز با بیان اینکه بر حسب وظیفه می‌طلبد برای اشتغال این دانش آموختگان همه مسئولان حمایت و کمک کنند، ادامه داد:  درخواست داریم دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه از تسهیلات ارزان و کم بهره برای خوداشتغالی بهره ببرند.  

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی دارای 220 هزار دانشجو است، یادآور شد: استان دارای 8 مرکز علمی کاربردی در استان فعال است و 330 مدرس و استاد هم در این مراکز مشغول به کار هستند.

در پایان این مراسم از مدرسان برتر دانشگاه علمی کاربردی بیرجند در مراسم بزرگداشات مقام استاد تقدیر شد‌‌.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • روند انتخاب اساتید نمونه کشوری تشریح شد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد