Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- هشت ماهه امسال ( منتهی به آبان) واردات محصولات فولادی( مقاطع تخت و طویل) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش یافت.

 برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، هشت ماهه ابتدایی سال ۹۸ به میزان ۳۶۱ هزار تن محصولات فولادی وارد کشور شده بود، اما در دوره این گزارش امسال به رقم ۶۱۱ هزار تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد واردات شمش فولادی

آمارهای مورد بررسی گویای آن است که واردات شمش فولادی در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه رشد ۳۳ درصدی را نشان می دهد.

میزان واردات شمش فولادی در دوره این گزارش در سال گذشته سه هزار تن ثبت شده بود، اما امسال در همین مدت به چهار هزار تن رسید.

رشد ۸۸ درصدی واردات مقاطع تخت

برابر آمار مورد بررسی، واردات مقاطع تخت فولادی از مجموع محصولات فولادی در هشت ماهه سال گذشته به میزان ۲۹۶ هزار تن بود، اما در دوره این گزارش امسال رقم ۵۵۶ هزار تن ثبت شد که افزایش ۸۸ درصدی را نشان می دهد.

کاهش واردات مقاطع طویل فولادی

آمارهای انجمن مزبور گویای آن است، برخلاف مقاطع تخت، واردات مقاطع طویل در هشت ماهه امسال کاهش یافت، بگونه ای که در هشت ماهه 98 بالغ بر 65 هزار تن مقاطع فولادی طویل وارد کشور شد، اما در سال جاری در همین مدت به 55 هزار تن رسید که کاهش 15 درصدی دارد.

 صادرات شمش فولادی در هشت ماهه امسال به رقم سه میلیون و ۷۸۷ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

برپایه جداول آماری انجمن یاد شده، هشت ماهه ابتدایی پارسال چهار میلیون و ۳۷۷ هزار تن شمش فولاد صادر شده بود.

همچنین براساس این بررسی، در بخش صادرات شمش در حوزه اسلب، صدور ۹۱۴ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با هشت ماهه ابتدایی ۹۸ که رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار تن بود، کاهش ۳۶ درصدی را ثبت کرد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محصولات فولادی هشت ماهه امسال فولادی در هشت واردات مقاطع هشت ماهه شمش فولادی مقاطع تخت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته