Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: رتبه نخست جمعیت جوان کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است به نحوی که بیش از ۶۷ درصد جمعیت استان زیر ۳۰ سال بوده و نرخ ولادت در سیستان و بلوچستان ۲۸.۴ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، رضا راحت دهمرده صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ثبت احوال در محل این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 66 هزار و 950 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 34 هزار و 449 واقعه مربوط به پسران و 32 هزار و 510 واقعه مربوط به دختران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون در استان 757  مورد ولادت ثبت شده حاصل از چند قلو زایی بوده است که از این تعداد 739 واقعه ولادت دوقلو و 18 واقعه ولادت سه قلو  بوده است.

وی در مورد ثبت وقایعه وفات از ابتدای سال تاکنون گفت: بر اساس آمارهای جمع‌آوری شده در این مدت در ادارات ثبت‌احوال استان، تعداد 11 هزار و 15 واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 4 هزار و 622 واقعه مربوط به زنان و مابقی مربوط به مردان بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 98 درصد از وقایع ولادت در مهلت قانونی به ثبت رسیده است عنوان کرد: با توجه به اینکه  ثبت احوال به عنوان متولی ثبت وقایع حیاتی  همواره سعی دارد تا با بروزرسانی ثبت وقایع حیاتی آمارهای دقیق از تحولات جمعیتی را ارائه کند باید والدین به نحوی عمل کنند که در مهلت تعیین شده برای دریافت شناسنامه به ادارات ثبت‌احوال مراجعه و باید صددرصد ولادت‌ها در استان در مهلت قانونی به ثبت برسد.

سازمان ثبت احوال: دخل و تصرفی در ثبت تاریخ تولد نوزادان نداریمثبت احوال: 4 میلیون ایرانی هنوز برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکرده‌اندبادرودی‌ها برای امور ثبت احوال 30 کیلومتر باید مسافرت کنند/چه کسی پاسخگوی مخاطرات بین شهری است

وی در مورد  پرونده‌های افراد فاقد شناسنامه در این استان تصریح کرد:  در سال 1398 تعداد 803 پرونده در کیمسیون های فاقدین شناسنامه در سطح استان بررسی شده که از این تعداد 492 پرونده مورد تایید و برای 2 هزار و 292 فاقد شناسنامه و خانواده آنان شناسنامه صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 311 پرونده در کمیسیون رد تابعیت شده که متاسفانه این افراد علی رغم رد تابعیت در استان زندگی می‌کنند و مدعی ایرانی بودن هستند.

وی گفت: رتبه نخست جمعیت جوان کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است به نحوی که بیش از 67 درصد جمعیت استان زیر 30 سال بوده و نرخ ولادت در سیستان و بلوچستان 28.4 است همچنین این استان دارای کمترین میزان جمعیت کهنسال در میان استان‌های کشور است.

انتهای پیام/394/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز :

 «نون مصرفی دوسال خانواده هشت نفره‌ام را سیل برد» این‌ها حرف‌های دردناک محمد ریگی کشاورز منطقه سیستان و بلوچستان است.

به گفته وی ۲۵ کیسه ۱۰۰ کیلویی گندمش را سیل برده است.

رئیس مرکز خشکسالی احد وظیفه امروز هشدار داد هر لحظه امکان سیل خطرناک در مناطق جنوبی خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان وجود دارد و کشاورزان مراقب گندم‌هایشان باشند تا سیل نبرد.

بارش‌های امسال در مناطق جنوبی کشور سیل‌های ویرانگری ایجاد کرد سیل‌ها حتی در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس که باران برای آن‌ها رویا بود نیز شکل گرفت.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که گندمکاران قبل از ورود کمباین به مزرعه، پیش بینی‌ها و هشدار‌های هواشناسی را ببینند، باران برداشت را سخت می‌کند و سیل ایجاد می‌کند.

سیل‌های اخیر در منطقه جنوب کشور ۱۱۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

با این میزان پول می‌توان کل گندم کشاورزان استان سیستان و بلوچستان معادل ۶۷ هزار تن را با قیمت کیلویی ۱۷۵۰۰ تومان خرید تضمینی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور