Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در بیست‌وهشتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سایر ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط مدیریت اطلاع رسانی و نظارت مناسب سفرها را به خصوص در ایام فاطمیه، عید نوروز و سایر مناسبت ها و تعطیلات پیش رو به عهده گیرد و از تبلیغات و مشوق‌های افزایش سفر نظیر بلیت و تورهای تخفیف‌دار و امثال آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات لازم برای اتصال به سامانه ماسک وزارت بهداشت جهت ممانعت از ورود افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ به مناطق اقامتی و گردشگری را انجام دهد.

در این جلسه مصوب شد وزارت راه و شهرسازی نظارت لازم بر ظرفیت مسافرگیری اتوبوس‌های بین شهری مطابق پروتکل های وزارت بهداشت را داشته باشد و تدابیر لازم برای ایجاد تهویه مناسب در اتوبوس ها را اتخاذ کند. همچنین مقرر شد وزارت راه و شهرسازی علاوه بر کنترل سلامت مسافران از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هنگام صدور بلیت، هنگام سوار شدن مسافران نیز سلامت آنان را به صورت الکترونیکی کنترل کند.

اقدام بانک مرکزی جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب بانک‌ها از دیگر مصوبات این جلسه بود و مقرر شد بانک‌ مرکزی تمهیدات لازم نظیر استفاده از ظرفیت پست برای تعویض دسته‌چک‌ها را لحاظ کند.

همچنین مقرر شد هر وزارتخانه و سازمان قبل از اجرای هر برنامه پیوست سلامت مرتبط با کرونای برنامه مذکور را تدوین کند تا از ازدحام جمعیت و افزایش مراجعات حضوری و در نتیجه انتشار بیماری جلوگیری شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد در جلسه آینده فرمانده ستاد کرونا در تهران و نماینده استاندار تهران در خصوص وضعیت تهران و اقدامات انجام شده درزمینه کنترل کرونا؛ نماینده سازمان هلال احمر در خصوص گزارش اجرای طرح شهید سلیمانی؛ نماینده وزارت راه و شهر سازی درخصوص کنترل کرونا در فرودگاه با تاکید بر فرودگاه مهرآباد؛ نماینده سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت صمت و نیروی انتظامی گزارش اقدامات خود را در زمینه کنترل کرونا ارائه کنند.

همچنین مصوب شد با توجه به اهمیت جلسه عالی نظارت، اسامی وزارتخانه‌ها و سازمان هایی که در جلسه حضور ندارند به وزارت کشور اعلام و جلسه آتی با حضور وزیر کشور و رییس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا برگزار شود.

در این جلسه دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا، رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار و نمایندگانی از اتاق اصناف ایران،  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهر سازی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون پدافند زیستی، مشاور سلامت وزارت نیرو، فدراسیون پزشکی ورزشی، وزارت جهاد کشاورزی، بازرسی کار، بانک مرکزی، معاون بهداشت علوم پزشکی ایران، معاونت بهداشتت علوم پزشکی تهران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان زندان ها، معاونت بهداشت علوم پزشکی ایران، معاون فنی بهداشت حرفه ای مرکز سلامت محیط و کار حضور داشتند.

کد خبر 574670

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت راه مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که مقامات لهستان عبور خودروهای نظامی و غیرنظامی که وابسته به نیروهای مسلح اوکراین باشند، از خاک لهستان را ممنوع کردند.

بنابر گزارش‌ها افسران گمرک لهستان از خروج اوکراینی‌هایی که در حال انتقال ۲۰ خودرو از جمله نیازهای نیروهای مسلح اوکراینی بودند، جلوگیری کردند.

پیش از این «ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان اعلام کرده بود که این کشور روند مسلح کردن اوکراین را متوقف کرده است چرا که خود به این سلاح‌ها نیاز داشته و مشغول مسلح کردن نیروهای خود است.

وی در ادامه تاکید کرد: ما دیگر هیچ سلاحی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم چرا که این واقعیت وجود دارد که لهستان مشغول تجهیز کردن نیروهای خود به جدیدترین سلاح‌ها است. اگر می‌خواهی از خود دفاع کنی باید لوازم و تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشی و ما به خوبی این واقعیت را می‌دانیم بنابراین خواهان سلاح‌های بیشتری هستیم.

وزارت دفاع لهستان تاکنون نزدیک به ۳ میلیارد یورو حمایت نظامی از اوکراین به عمل آورده است.

روزنامه فایننشال تایمز پیشتر گزارش داده بود که مقامات لهستانی سخنان خود را علیه اوکراین بعد از درگیری بر سر تجارت غلات افزایش داده‌اند.

خبرگزاری دولتی PAP روز چهارشنبه با استناد به «اطلاعات غیررسمی» گزارش داد که وزارت خارجه لهستان سفیر کی یف را به دلیل اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین احضار کرده است.

رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که کی یف «به سختی در تلاش است تا مسیرهای زمینی صادرات غلات را حفظ کند» و «تئاتر سیاسی» در خصوص واردات غلات، تنها به مسکو کمک می‌کند.

پیش از این اوکراین اعلام کرده بود که از ۳ کشور لهستان، مجارستان و اسلواکی شکایت کرده است.

وزارت اقتصاد اوکراین اعلام کرده بود: کی یف به دلیل ممنوعیت واردات محصولات اوکراینی، از ۳ کشور لهستان، مجارستان و اسلواکی در سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

در واکنش به تهدید لهستان از سوی اوکراین، رئیس جمهور لهستان که دیدار با زلنسکی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را لغو کرد، کی یف را با «کسی که در حال غرق شدن است» و به همه چیز چنگ می‌زند مقایسه کرد.

وزارت اقتصاد اوکراین در روزهای اخیر اعلام کرد، کی یف به دلیل ممنوعیت واردات محصولات اوکراینی، علیه ورشو، بوداپست و براتیسلاوا به سازمان تجارت جهانی (WTO) شکایت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه روز دوشنبه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: اوکراین علیه لهستان، اسلواکی و مجارستان که واردات محصولات کشاورزی کی یف را ممنوع کرده بودند، به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

به گفته این وزارتخانه، به دلیل اقدام لهستان، اسلواکی و مجارستان، صادرکنندگان اوکراینی متحمل ضررهای قابل توجهی شده‌اند و همچنان متحمل ضررهای بسیاری به دلیل خرابی، هزینه‌های اضافی و ناتوانی در اجرای توافقات اقتصادی خارجی شده‌اند.

کد خبر 6089733

دیگر خبرها

  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها