Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:24:32 GMT

اعتبارات حوزه برق گلستان صد درصد بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۷۶۱۱

اعتبارات حوزه برق گلستان صد درصد بیشتر شد

هادی حق شناس روز سه شنبه در آیین قدردانی از دست اندرکاران صنعت آب و برق و پویش الف ـ ب ـ ایران بصورت وبینار با اردکانیان وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد که با تصویب بودجه در مجلس و اختصاص به موقع اعتبارات، شاهد رفع عقب ماندگی این بخش و تکمیل پروژه های حوزه نیرو در گلستان باشیم.

وی بیان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ سد میرداماد (شصتکلاته گرگان) دارای ردیف بودجه مستقل شده و همچنین علاج‌بخشی سد وشمگیر، قره چای و آق دکش نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق شناس به تلاش مستمر برای رفع کمبودهای بخش برق و آب گلستان اشاره کرد و ادامه داد: در هفته های گذشته بیش از ۴ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه آب رسانی به روستاها و همچنین نیروگاه ۲۵ مگاواتی در استان به بهره برداری رسید که استمرار بهره برداری از این طرح ها می تواند موجب کاهش محرومیت ها در مناطق گوناگون گلستان شود.

طرح های افتتاح‌شده برق گلستان در ۱۸ آذر شامل مولد مقیاس کوچک ۲۵ مگاواتی (سمند صنعت رستاک)، اصلاح و بهینه‌سازی ۲۸ پروژه توزیع برق، پست ساده فوق توزیع بدراق‌ ملا، افزایش ظرفیت پست انتقال گرگان، افزایش ظرفیت پست گنبد ۲، توسعه کلیدخانه ۲۰ کیلوولت پست‌های (عطاآباد، کلاله، گرگان۴، کردکوی)، پروژه‌های اصلاح و بهینه‌سازی ایستگاه‌ها و خطوط و آبرسانی به ۳۹ شهر و روستا بود.

این طرح ها با هدف کمک به کمبود تولید شبکه سراسری، جلوگیری از اعمال خاموشی، افزایش پایداری شبکه و تامین برق مستمر، افزایش پایداری شبکه انتقال، کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش قابلیت اطمینان پست‌های تغذیه شونده از باس بارهای ۶۳ کیلوولت و جلوگیری از خاموشی مشترکان، جبران خسارت سیل و تامین آب شرب بهداشتی افتتاح شد.

برچسب‌ها انرژی برق آب و فاضلاب پویش هرهفته_الف_ب_ایران بودجه1400 گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق آب و فاضلاب پویش هرهفته الف ب ایران بودجه1400 گلستان انرژی برق آب و فاضلاب پویش هرهفته الف ب ایران بودجه1400 گلستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد

داریوش حسن نژاد در بازدید از سد حوضیان گفت: پروژه شبکه انتقال آب حوضیان با هدف توسعه و تامین آب ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم منطقه با سیستم آبیاری بارانی در دست اجراست.

وی اظهار داشت: طول اصلی خط انتقال این پروژه ۱۱ کیلومتر است و برای آن در مصارف کشاورزی ۱۳.۷ میلیون متر مکعب و جهت مصارف صنعت، ۲میلیون متر مکعب آب تخصیص در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل پروژه گفت: یکی از مهمترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای لرستان، مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های مختلف تامین آب شامل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و انتقال آب، ساخت ایستگاه‌های پمپاژ و کانال‌های آبرسانی مطابق سیاست‌ها و برنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب وزارت نیرو است.

سد حوضیان که در یک کیلومتری شهرستان الیگودرز و بر روی رودخانه‌ای به همین نام قرار دارد با طول تاج ۵۳۳ متر، عرض تاج ۱۰ متر و ارتفاع ۷۳ متر از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است و بهره‌برداری رسمی از آن اردیبهشت ۱۳۹۵ آغاز شد که تکمیل شبکه آن از مصوبات سفر آذرماه ۱۴۰۰ آیت الله رییسی به لرستان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۶۰۰ دستگاه لوازم سرمایشی و گرمایشی بین مددجویان بوشهری
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد