Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا انصاری، سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری که به شکل مجازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سوم دی ماه روز ثبت احوال افزود: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در سال جاری، ۲۳ هزار و ۹۷۱ مورد پسر و ۲۲ هزار و ۵۰۲ مورد نیز دختر بوده که بیانگر تولد ۱۰۷ نوزاد پسر در مقابل ۱۰۷ نوزاد دختر است.
وی، مهلت قانونی ثبت ولادت را حداکثر ۱۵ روز پس از تولد نوزاد دانست و گفت: در استان ۹۹ و هفت صدم درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انصاری افزود: همچنین بیشترین درصد ولادت ثبت شده در فارس مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله است.
او بیان کرد: در ۹ ماه امسال ۸۴۲ مورد چند قلوزایی در استان به ثبت رسیده که ۸۱۸ مورد آن ۲ قلو و ۲۴ مورد نیز سه قلو بوده است.
مدیر کل ثبت احوال فارس ادامه داد: بررسی نام‌های انتخاب شده برای نوزادان نیز نشان می‌دهد که در نوزادان پسر اسامی امیر علی، ‌محمد، حسین، امیرحسین، آریا، علی، آراد، ابوالفضل، ماهان و سامیار و در نوزادان دختر فاطمه، زهرا، رستا، آوا، حلما، دلوین، آیلین، مرسانا، آوینا و زینب به ترتیب در صدر نام‌های انتخابی قرار دارد.
انصاری افزود: طی ۹ ماه امسال، ۲۲ هزار و ۵۸۷ مورد فوت در استان فارس ثبت شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۰ مورد مربوط به مردان و ۹ هزار و ۵۲۷ مورد مربوط به زنان است.
وی گفت: مهلت قانونی ثبت فوت نیز حداکثر ۱۰ روز پس از وقوع است که در استان ۹۸ و هفت صدم درصد از فوتی‌ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.
او اظهار داشت: میانگین سن فوت شدگان نیز در استان ۶۸ و سه دهم سال محاسبه شده که برای مردان ۶۶ و ۲ دهم سال و برای زنان ۷۱ و ۲ دهم سال است.
مدیر کل ثبت احوال فارس بیان کرد: بررسی آمار ولادت و فوت ثبت شده در سال ۹۹ در استان نشان می‌دهد که از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال ۲۳ هزار و ۸۸۶ نفر به جمعت استان افزوده شده است.
انصاری افزود: همچنین در ۹ ماه امسال ۲۲ هزار و ۹۰۰ مورد ازدواج در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ و هشت دهم درصد کاهش داشته است.
او گفت: بیشترین ازدواج مردان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و زنان در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال بوده و میانگین اختلاف سن زوجین هنگام ازدواج نیز پنج و هشت دهم سال است.
وی اظهار داشت: در ۷۸ و نیم درصد ازدواج‌ها، زوج بزرگتر از زوجه  و در ۱۰ و ۹ دهم درصد زوجه بزرگتر از زوج و در ۱۰ و ۶ دهم درصد نیز زوجین کمتر از یکسال تفاوت سنی دارند.
مدیر کل ثبت احوال فارس تصریح کرد: همچنین طی ۹ ماه امسال هفت هزار و ۳۸۸ مورد طلاق در این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ و ۹ دهم درصد کاهش داشته است.
انصاری افزود: نسبت ازدواج به طلاق ثبت شده در استان سه و یک دهم درصد است که بیانگر این مطلب است که در استان برابر هر یک طلاق، سه ازدواج ثبت شده که این عدد در شهر شیراز ثبت ۲ و چهار دهم ازدواج در مقابل یک طلاق است.
وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد که ۳۱ دهم درصد طلاق‌ها در پنج سال ابتدای زندگی مشترک زوجین رخ داده، نیمی از طلاق‌های ثبت شده قبل از گذشت هشت سال از زندگی مشترک بوده و بیشترین درصد طلاق‌ها در فاصله یک تا ۲ سال بعد از زندگی مشترک به وقوع پیوسته است.
او ادامه داد: میانگین سنی مردان در زمان طلاق ۳۷ و ۹ دهم سال و زنان ۳۲ و هشت دهم سال، میانگین طول مدت ازدواج در طلاق‌های ثبت شده ۱۰ و ۶ دهم سال است که علت روند افزایشی آن می‌تواند افزایش طلاق در زوج‌های قدیمی‌تر باشد.
وی گفت: در ۷۹ و ۲ دهم درصد طلاق‌ها زوج بزرگتر از زوجه، در ۹/۹ درصد زوجه بزرگتر و در ۱۰ و ۹ دهم درصد زوجین کمتر از یکسال تفاوت سنی دارند.

برچسب‌ها سازمان ثبت احوال كشور مدیرکل ثبت احوال فارس شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال كشور مدیرکل ثبت احوال فارس شیراز فارس سازمان ثبت احوال كشور مدیرکل ثبت احوال فارس شیراز فارس اخبار کنکور ثبت احوال فارس ۹ دهم درصد مهلت قانونی ۹ ماه امسال ثبت شده ثبت شده طلاق ها دهم سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گزارش‌ها، پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش ماه به سه ماه کاهش پیدا کرده است.

محمد کرمی امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان اظهار کرد: برای ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان محدودیتی برای تأمین زمین وجود ندارد و تشکل های کارگران با استفاده از ظرفیت تعاونی ها می توانند مشکل مسکن جامعه هدف خود را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری ها نباید به کارگران خود بدهکار باشند، افزود: بر اساس گزارش ها میزان معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش به سه ماه کاهش پیدا کرده است و باید تلاش کرد این میزان هم به صفر برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرای طرح های زیربنایی و توسعه ای در استان اشاره کرد و گفت: توانمندسازی‌ نیروی انسانی از ضروریات سیستان و بلوچستان است، چراکه کار با تجهیزات جدید و فنی، نیروی کار ماهر می‌خواهد.

کرمی بیان کرد: کار و تلاش عبادت است و افراد در جایگاه‌های مختلف نباید از کار کردن خسته شوند.

وی افزود: رشته های درسی آموزش و پرورش و دانشگاهها باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ خام ولادت در یزد بالاتر از میانگین کل کشور
  • مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد