Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا مجیدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران طی سخنانی در نشست «چرایی اسلام ستیزی در غرب» که به همت مجمع بین المللی اساتید مسلمان برگزار شد، با اشاره به اهانت رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام گفت: آیا یک اندیشمند و فیلسوف یا یک جامعه شناس این بیانات اخیر را در فرانسه، در توهین به پیامبر اکرم(ص) مطرح کرد؟ یا یک شخصیتی که امروز، رئیس جمهور یک کشور هست و سال آینده کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه برای دور دوم خودش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگی این مباحث با یک رویکرد پوپولیستی و عوام فریبانه در این مقطع، نیازمند دقت و تدقیق نظریه اصحاب رسانه است.

وی ادامه داد: اینکه بدون مقدمه، از بحران در اسلام سخن به میان می‌آید، ریشه در اتاق‌های فکر جریانات افراطی سکولار و لائیک و اتاق‌های بنیادگرایی لائیسیته و هم ریشه در جریانات پوپولیستی دارد که نمونه آن در امریکا و توسط ترامپ، نمود و گسترش پیدا کرده است و شاید بتوان گفت: همین گفتمان، گفتمان انتخاباتی برخی از این کاندیداها، در یکی دو سال آینده و به صورت تصاعدی خواهد بود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: ما با استانداردهای دوگانه‌ای روبرو هستیم. از طرفی، قضیه ای به نام هولوکاست، یکی از خطوط قرمز جامعه‌ای است که مبنای خودش را انقلاب فرانسه و منشور حقوق شهروندی و آزادی بیان قرار داده است؛ به نوعی که اندک تعرضی و حتی نظری به مسلماتی که به عنوان هولوکاست مطرح شده را برنمی‌تابد؛ از طرف دیگر هرگونه جسارتی را نسبت به عقاید مسلمانان جائز می دانند. این استانداردهای دوگانه، از معضلاتی است که سیاست مداران غربی پاسخی برای آن ندارند.

وی افزود: مکرون که 2021 ، سال پایانی ریاست جمهوری او هست، باید گفتمانی را برای مقابله با کاندیدای رقیب ایجاد بکند. شاید بتوان گفت: اتاق فکر ستاد انتخاباتی آقای مکرون  بر این اساس، این قضیه را دامن زده تا وارد این عرصه بشود.

مجیدی ادامه داد: برای راههای تقابل، نوع تقابل باید درست تعریف شود. من بخشی از این تقابل را در دو نامه مقام معظم رهبری به عموم جوانان غربی دیدم و بخشی نیز در توئیت کوتاه ایشان مطرح شد. ایشان دو سوال مطرح می‌کند که از رهبرانتان بویژه آقای مکرون بپرسید که چرا این نوع هجمه‌ها را علیه اسلام دامن می‌زنند؟ از سوی دیگر، چرا این استانداردهای دوگانه، در موضوعی بنام هولوکاست اجرا نمی شود؟

وی افزود: ما باید در جهان امروز که جهان رسانه سالار است، بتوانیم تبیین درستی از موضوعات اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام دانشگاه تهران فرانسه هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان نباید از تحصیل محروم شوند

شورای فقه اسلامی اتحادیه جهان اسلام روز جمعه، ۷ ثور با نشر بیانیه‌ای بر اهمیت آموزش زنان در دین اسلام‌ تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این شورا توصیه می‌کند که کشورها و مسلمانان در سراسر جهان به زنان اجازه دهند تا دانش مفید در زمینه‌های مختلف را فرا گیرند و آنان را از این امر محروم نکنند.»

شورای فقه اسلامی نقش زنان در خدمت به جوامع را قابل‌توجه خوانده و افزوده است که زنان و مردان جز در موارد استثنا براساس فطرت‌شان برابرند.

بیست‌وسومین اجلاس شورای فقه اسلامی وابسته به اتحادیه مسلمانان جهان امروز در شهر مکه برگزار شد و در آن بر توانمندسازی زنان برای کسب دانش مفید در زمینه‌های مختلف تاکید صورت گرفت.

این در حالی است که طالبان از حدود سه سال به این‌سو دختران و‌ زنان را از آموزش، تحصیل و کار در افغانستان منع کرده‌اند.

این گروه تا کنون برخلاف خواست بیش‌تر کشورهای اسلامی، مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است