Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@14:25:01 GMT

واکنش روحانی به انتقادات بودجه‌ای مجلس

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۸۲۱۶

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در یکصد و نودمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به اختصاص بخشی از درآمدهای احتمالی نفت برای امور زیرساختی و حمایت اجتماعی افزود: در بخش زیرساخت‌های اقتصادی هم هدف ایجاد اشتغال‌های کوچک و متوسط و اجرای پروژه‌های بزرگ است.

وی با بیان اینکه در بخش حقوق کارمندان تلاش بر این خواهد بود که همچون سال‌های گذشته تورم جبران شود، اظهارداشت: دولت در حد توان و امکانات و با در نظر گرفتن همه جوانب و بررسی کارشناسانه، سعی خواهد کرد تا نظرات اصلاحی مجلس را با حفظ شاکله کلی بودجه لحاظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها برای استفاده از راهکارهای مناسب در تدوین و تنظیم یک بودجه تأثیرگذار و کارآمد، با هدف رسیدن به نتیجه مطلوب است تا بتوانیم در سال آینده هرچه بیشتر فشارها را از روی اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه کمتر کنیم.

رییس جمهوری کاهش فشار اقتصادی بر مردم، تامین منابع لازم برای ارایه خدمات و بهبود اقتصاد کشور را در تنظیم بودجه اولین موضوع مورد توجه خواند و گفت: در بودجه ۱۴۰۰، با توجه با واقعیت های پیش رو هم منابع لازم برای سرمایه گذاری‌های عمرانی دیده شده و هم برای حمایت از اقشار کم درآمد، اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.

در این جلسه علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه موافقت نامه های تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا گزارش داد.

رییس جمهوری پس از این گزارش، تصریح کرد: عملکرد صادرات و واردات کشور با این اتحادیه در طول سال گذشته نشان داده که با این توافق بازار جدیدی برای صادرات محصولات تولیدی ایران گشوده شده است.

روحانی استفاده از ظرفیت‌های مختلف تجاری و اقتصادی منطقة اوراسیا را یکی از مهمترین فرصت‌های پیش روی کشورمان دانست و گفت: حضور ایران در اتحادیه اوراسیا، در شرایط کنونی جنگ اقتصادی و تبعات ناشی از کرونا، بیش از گذشته اهمیت یافته است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حسن روحانی بودجه رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

کد خبر 848744 منبع: ایسنا برچسب‌ها ناصر کنعانی خبر ویژه ایران و کویت

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز