Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، به‌خاطر عدم اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون شهر تهران که در بهمن ماه سال ۹۷ در شورای شهر تصویب شد، تذکر داد.

وی افزود: به رغم پیگیری‌های متعدد که توسط اعضای شورای شهر تهران انجام شد اما بررسی‌ها نشان داد در شهرداری تهران اراده ویژه‌ای برای اجرای این مصوبه‌ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعطا با اشاره به حضور در برنامه تهران ۲۰ با موضوع ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون که مدیران مرتبط شهرداری نیز در آن برنامه حضور داشتند، گفت: در آن برنامه از عملکرد شهرداری تهران دفاع کردم اما مجموعه صحبت‌ها نشان می‌داد که در این خصوص کاری انجام نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دستاورد اصلی این مصوبه شاید این بود که برای نخستین بار فرهنگ سازمانی شهرداری که همیشه دستفروشی را جزو مصادیق سد معبر می‌دانست، دستفروشی را از مصادیق سد معبر خارج کرد.

وی تاکید کرد: این مصوبه معطوف به ساماندهی دستفروشان از سه منظر زمانی، دستفروشان در چه ساعت‌هایی می‌توانند فعالیت داشته باشند، مکانی به این معنا که در چه مکانی کدام پیاده‌روها و کدام بازارهای خاص می‌توانند فعالیت کنند و به لحاظ هویت‌بخشی و شناسنامه‌دار کردن، دستفروشان را ساماندهی می‌کند.

وی با بیان اینکه نکته‌ای که وجود دارد این است که اکنون لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها را در دستور کار داریم، گفت: عدم اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در بخشی از افکار عمومی، برای طرح موضوع ساماندهی پیاده‌روها در صحن شورای شهر، تأثیر منفی ایجاد کرده است.

وی گفت: کسانی تصور می‌کنند چون مصوبه پیشین به اجرا درنیامد، این طرح یا لایحه جدید که بهره‌برداری از پیاده‌روها توسط برخی اصناف را مطرح می‌کنند، عملا به معنای نادیده گرفتن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه عدم توجه شهرداری و بی‌عملی شهرداری در این مصوبه به شورا لطمه می‌زند، گفت: در سال‌های اخیر انتقادات زیادی را نسبت به لایحه بهره‌برداری از پیاده‌روها که زحمت زیادی برای آن کشیده شده شاهد بودیم، در این انتقادات عنوان می‌کنند شما مصوبه پیشین خود را نادیده می‌گیرید که البته این بدبینی نیز طبیعی است.

اعطا با بیان اینکه نسبت به این موضوع به شهرداری تذکر جدی می‌دهم و این موضوع را پیگیری خواهم کرد، گفت: یکی از مواردی که دنبال می‌کردیم بحث توجه به دست‌فروشان بوده است و انتظار می‌رود مصوبه در خصوص اجرا شود.

وی گفت: شهرداری مطلقاً به این موضوع توجه نمی‌کند و هیچ گزارشی را نداریم و بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ‌گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است. از شهردار تهران می خواهم در این رابطه توضیح روشنی ارائه دهد.

کد خبر 574711 برچسب‌ها شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام، احشام اهالی ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده است.

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمید سلامتی در بازدید از مناطق جنگلی گالیکش در شرق گلستان اظهار کرد: در طرح ساماندهی خروج دام، اراضی به تصرف دولت درآمده و مناطق بعد از خروج دام جنگلکاری می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی خروج دام ۲۴ روستا و آبادی محاط جنگل در گلستان کوچ داده شده و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به سطح جنگل‌های استان افزوده شده است. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها در روستای عرب کلو و خسرو آباد در سال ۱۳۷۹ شروع شده است.

سلامتی ادامه داد: در روستای عرب کلو ۳۳ خانوار دایم و ۴ خانوار موقت با ۱۹ دامدار حضور داشتند؛ در روستای خسروآباد هم، ۲۶ خانوار دائم و یک خانوار موقت با ۱۲ دامدار حضور داشتند. ۱۲۱ نفر در طرف قرارداد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در روستا‌های این طرح کوچ داده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اجرای این طرح حدود ۷۰۰ هکتار جنگلکاری با گونه‌های پهن برگ و سوزنی برگ شده است که حدود ۳۰۰ هکتار زمین‌های خود روستا و ۴۰۰ هکتار جنگل‌های مخروبه در آن محدوده بوده است. 

سلامتی افزود: با اجرای این طرح بخش۷ وسیعی از جنگل‌های منطقه به دلیل حذف عوامل تخریب مثل حضور دام و خانوار‌های جنگل نشین با جنگلکاری بازسازی و احیا شده است که در توسع‌ها جنگل و حفظ منابع آب و خاک تاثیر بسیار مطلوبی داشته است. 

وی گفت: طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل‌ها یکی از طرح‌های خوب بوده است که به دلیل عدم وجود اعتبار تداوم پیدا نکرده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !