Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، هفته پرستار امسال رنگ و بویی متفاوت‌تر از سال‌های قبل دارد و همه مردم به جلوه‌های ایثار، گذشت و فداکاری پرستاران در چندین ماه گذشته بیش ‌از پیش واقف شده‌اند.

کادر بهداشت و درمان با تجربه‌ای طاقت‌فرسا و شب‌ها و روزهایی بسیار سخت به دلیل شیوع ویروس کرونا و حجم بالای ابتلا و بستری مبتلایان به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها مواجه شده؛ اما از پای ننشسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعات طولانی حضور پرستاران در محل کار و مواجهه با مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ از یک‌سو و ایفای نقش بی‌بدیل خود در خانواده با شرایط محافظت‌های ضروری روزهای کرونایی تجلی‌بخش اوج ایثار و گذشت همه متولیان مراقبت از سلامت مردم است.

به این بهانه و برای مرور تلخ و شیرین‌های کار در روزهای کرونایی، سراغ تعدادی از پرستاران بخش کرونا در سمنان رفتیم و گپ‌وگفتی با آن‌ها ترتیب دادیم. خواندنش خالی از لطف نیست؛ به‌ویژه آنجا که از خاطراتشان می‌گویند.

پرستاران سمنانی با روحیه بالا به بیماران کرونایی خدمات می‌دهند

یک خاطره ماندگار از روز رهایی

حسین داوری، مدیر پرستاری بیمارستان کوثر سمنان و از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده که دل به دریای کرونای بیمارستان زده است.

او ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و هفته پرستار به همه تلاشگران حوزه سلامت در استان سمنان و همکارانش که در دل کرونا هستند، می‌گوید: پرستاران همچون فرشته‌هایی  با الگوگیری از حضرت زینب (س) که اسوه صبر و استقامت هستند، در خدمت به بیماران از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

مدیر پرستاری بیمارستان کوثر سمنان بیان می‌کند: امسال هفته پرستار در بیمارستان کوثر سمنان، حال و هوا و جنب و جوش خاص و ویژه‌ای داشته و بسیار متفاوت از سال‌های پیشین است.

داوری می‌گوید: به دلیل لزوم رعایت محدودیت‌های کرونایی، جشن کوچکی در هر یک بخش‌های مختلف بیمارستان کوثر با هدف تبریک هفته پرستار در نظر گرفته شد تا به‌نوعی خستگی یک‌ساله از تن پرستاران زحمتکش بیرون رود.

او با بیان اینکه طول مدت خدمتم در بیمارستان کوثر سمنان با خاطرات تلخ و شیرین بسیاری همراه بوده است، اضافه کرد: یکی از خاطرات شیرینی که قطعاً برای همیشه در ذهنم می‌ماند، روزی است که دکتر تمدن (از پزشکان سمنانی) بعد از گذراندن دوره‌ای سخت به دلیل ابتلا به بیماری کرونا از تونل آی.سی.یو بخش کرونای بیمارستان کوثر بیرون آمدند و بهبود یافتند و خستگی‌مان با بهبودی ایشان رفع شد.

کادر درمان بیمارستان کوثر بر بالین دکتر تمدن، پزشک معروف سمنان

پس از بهبودی و پایان استفاده از ونتیلاتور

بوسه بر دستانِ همسرِ همراه

مدیر پرستاری بیمارستان کوثر سمنان گفت: بزرگ‌ترین ثمره دوران کرونا در مراکز خدماتی و درمانی، افزایش همدلی‌ها و مهربانی‌ها بین کادر پرستاری است.

داوری عنوان می‌کند: همدلی کادر پرستاری در دوران کرونا با وجود تمام سختی‌هایی که در این ۱۰ ماه بر پرستاران تحمیل شد، بیش ‌از پیش نمایان شده است.

او با اشاره به همراهی و تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان می‌گوید: باید در مقابل چنین تلاشگرانی و مدافعان حوزه سلامت به نشانه تقدیر از زحمات خالصانه و بی‌بدیلشان تمام‌قد ایستاد.

مدیر پرستاری بیمارستان کوثر سمنان همراهی همسر و فرزندش را از زمان شیوع کرونا تا امروز را بزرگ‌ترین بمب انرژی و انگیزه برای خود عنوان می‌کند و می‌گوید: در مقابل ایثار همسرم، تنها می‌توانم بگویم، دستشانش را می‌بوسم و قدردان زحمات و همراهی ایشان هستم و امیدوارم روزی بتوانم جبران کنم.

پرستاران سمنانی با توسل به حضرت ولی‌عصر (عج) به بیماران خدمت ارائه می‌دهند

۱۵۰۰ ساعت در بخش کرونا

فاطمه مونسان، کارشناس ارشد پرستاری و از پرستاران بخش کرونا در بیمارستان کوثر سمنان است. او هم می‌گوید: از آغاز شیوع کرونا تا امروز در بخش کرونا مشغول به کار بوده‌ام و تنها دورانی که خودم مبتلا شدم، در بخش حضور نداشتم.

این پرستار عنوان می‌کند: تا الان یک هزار و ۵۰۰ ساعت در بخش کرونای بیمارستان کوثر سمنان کار کرده‌ام؛ دیدن رنج و درد بیماران مبتلا به کرونا از یک‌طرف، تحمل لباس‌ها و ماسک محافظ هم از طرف دیگر، سختی‌هایی است که ما پرستاران در بخش کرونا با آن مواجه هستیم.

او تأکید می‌کند: اگر فردی بخواهد سختی کار ما را درک کند، کافی است فقط ربعی از ساعت، این لباس‌ها و ماسک‌های محافظتی را بپوشد تا بتواند این شرایط سخت را لمس کند.

مونسان اضافه می‌کند: گاهی می‌شود که توانایی ادامه مسیر را نداریم؛ اما وقتی به این موضوع فکر می‌کنیم که بیماران، خانواده‌هایی دارند که چشم‌انتظارشان هستند، به ادامه کار ترغیب می‌شویم.

آقاجان! درد ما جز با ظهور تو مداوا نشود

مبتلا شدم؛ اما پشیمان نشدم

این پرستار بخش کرونای  بیمارستان کوثر سمنان ادامه می‌دهد: با وجود همه این سختی‌ها، به دلیل عشق و علاقه‌ای که به این کار دارم و با وجود اینکه خودم نیز یک‌بار به این بیماری مبتلا شدم؛ اما لحظه‌ای پشیمان نشده و با خود نگفته‌ام ای‌کاش پرستار نبودم و اکنون افتخار می‌کنم که به‌عنوان سرباز خط مقدم مبارزه با کرونا در حال خدمت هستم.

 مونسان عنوان می‌کند: فشار کاری بالا و کمبود نیرو از مشکلات اساسی ماست؛ چراکه بسیاری از همکاران خودشان مبتلا به این بیماری شده‌اند و در مورد امکانات موردنیاز نیز در حال حاضر کمبودی وجود ندارد.

این کارشناس ارشد پرستاری می‌گوید: همسر بنده نیز پرستار است و بنابراین در خانواده مشکلی از این حیث ندارم و در مورد افراد غیرفامیل، اوایل شیوع این بیماری افرادی که متوجه می‌شدند بنده پرستار هستم آن‌هم در بخش کرونا، حتی از سلام کردن به من هم واهمه داشتند و به بنده به چشم یک فرد ناقل و مبتلا نگاه می‌کردند.

مونسان عنوان می‌کند: خوشبختانه این روزها نیروهای جهادی خیلی خوب، صمیمی و مؤثر کنار ما و بیماران هستند و به ما و بیماران کمک می‌کنند؛ البته مدتی حضورشان متوقف شد؛ اما این روزها دوباره به کمک مدافعان سلامت شتافته‌اند که جای قدردانی و سپاس دارد.

او می‌گوید: مردم باید شرایط کنونی را بسیار جدی بگیرند و مراقب سلامت خود و دیگر افراد خانواده خود باشند و از هرگونه تجمع و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز  و از ماسک در اماکن عمومی استفاده کنند و خود را ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدانند تا شرایط هر چه زودتر به حالت عادی بازگردد و این تنها خواسته ما پرستاران از مردم است.

پرستارانی که بیمار کرونا و غیرکرونا برایشان فرقی ندارد

نذر به نیت شادی اموات

این پرستار بخش کرونای بیمارستان کوثر سمنان تأکید می‌کند: مردم باید بدانند که این ویروس افسارگسیخته‌تر شده است و احدی از ابتلا به آن در امان نیست و هرگونه اهمال و بی‌توجهی در رعایت دستورالعمل‌ها، ممکن است منجر به پشیمانی غیرقابل‌ جبرانی شود.

مونسان می‌گوید: از افرادی که مبتلا به کرونا شده‌ و اکنون بهبود یافته‌اند، تقاضا می‌کنم که پلاسمای خون خود را به بیماران بدحال مبتلا به این بیماری اهدا کنند و در نجات جان این افراد شریک شوند.

وی اظهار می‌کند: مردم می‌توانند به نیت شادی روح امواتشان یا به‌عنوان نذر، تأمین هزینه تهیه داروی بیماران کرونایی را به عهده بگیرند؛ چون واقعاً پرهزینه است.

این پرستار می‌گوید: هیچ‌یک از پرستاران در نحوه ارتباط با بیمار مبتلا به ویروس کرونا و دیگر بیماران تفاوتی قائل نشده و نمی‌شوند و سعی ما در طول این دوران به دلیل استرسی که  بین بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد و نبود همراه بیمار در کنار ایفای نقش پرستاری، ایجاد حس مهربانی و نشاط در این بیماران است تا هر چه زودتر بهبود یابند و به دامان خانواده خود بازگردند.

تلاش بی‌وقفه پرستاران در بخش‌های کرونا ادامه دارد

سربازم؛ افتخار می‌کنم

فهیمه جلیلی، دیگر پرستاری است که در بیمارستان شفای سمنان کار می‌کند؛ بیمارستانی که زیر نظر تأمین اجتماعی است و جامعه هدف خاصی دارد.

او می‌گوید: در این چند ماه، به دلیل شیوع ویروس کرونا، کادر پرستاری در بیمارستان‌ها با سختی‌های بسیار زیادی مواجه بودند و در کنار همه استرس‌ها و فشارهای روحی و روانی ناشی از شیوع این ویروس، سعی ما این بود تا با توکل بر خدا حتی در اوج خستگی، نشاط و شادابی و روحیه خود را حفظ کنیم تا بتوانیم خدمات‌رسانی بهتری به بیماران داشته باشیم.

این پرستار عنوان می‌کند: به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه پرستاری در شرایط حاد کنونی از مردم تقاضامندم حتی‌الامکان در منزل بمانند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و از دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

جلیلی بیان می‌کند: در این شرایط همه مردم باید کرونا را جدی بگیرند؛ این ویروس پیر و جوان نمی‌شناسد و با کوچک‌ترین غفلتی، احتمال دارد به این بیماری مبتلا شویم؛ پس بهتر است که این روزها در منزل بمانیم.

وی اضافه می‌کند: بهترین تشکر مردم از کادر درمان و پرستاران ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی است.

فرصتی برای نوشیدن آب هم نیست

این پرستار بیان می‌کند: به دلیل شرایط خاص و قدرت سرایت بالای ویروس کرونا، ناچار هستیم برای حفظ سلامت خود و سایر افراد از لباس‌های مخصوص، ماسک، شیلد و دیگر لباس‌های حفاظتی استفاده کنیم که همین تجهیزات، کار کردن را تا حد زیادی برایمان سخت‌تر می‌کند و باید تا پایان شیفت کاری با همین تجهیزات باشیم و حتی فرصت خوردن یک لیوان آب را هم نداریم.

جلیلی گفت: توجه بسیاری از مردم امروز به زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر پرستاری در بیمارستان جلب شده است و به خود افتخار می‌کنم که عنوان سرباز خط مقدم مقابله با کرونا را بر پرستاران نهاده‌اند.

او عنوان می‌کند: در تمام این دوران و روزهای سخت، دغدغه درمان بیماران از یک‌طرف ما را درگیر خود کرده است و از طرف دیگر نگران خانواده و والدینمان بوده و هستیم.

این پرستار می‌گوید: به دلیل میزان بالای همه‌گیری این بیماری در بیمارستان‌ها، افراد مبتلا به کرونا نباید همراهی از خانواده خود داشته باشند و این وظیفه و رسالت ما پرستاران را دوچندان کرده است و این بیماران را همچون خانواده خود می‌دانیم.

لحظه‌ای شیرین؛ وقتی پیرمرد ۹۱ ساله بهبود یافت و از بیمارستان مرخص شد

عقد پیرمرد ۹۱ ساله مبتلا به کرونا

جلیلی به یک خاطره شیرین در دوران کرونا در بخش کرونای بیمارستان شفای سمنان اشاره می‌کند و می‌گوید: یک پیرمرد ۹۱ ساله در بخش کرونای این بیمارستان بستری بود. در یکی از شیفت‌های عصر که در بخش کرونا مشغول به کار بودم، پسر بیمار طی تماس تلفنی عنوان کرد که شرایط حضور عاقد را در بیمارستان مهیا کنیم.

او اضافه می‌کند: از سوی بیمارستان هماهنگی‌های لازم را با دفتر پرستاری انجام شد و مراسم عقد این پیرمرد ۹۱ ساله به‌خوبی برگزار  و به ‌این ‌ترتیب، عقدی در بخش کرونا ثبت و ماندگار شد که پر از اشک و لبخند بود و نکته جالب‌توجه آن، این بود که پس از مدتی این پیرمرد بهبود یافت و از بیمارستان مرخص شد.

بهترین قدردانی

به‌هرحال، تنها راه مقابله با همه‌گیری کرونا و ابتلا به بیماری کووید-۱۹ استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و از همه مهم‌تر پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی است و امروز باگذشت ماه‌ها از شیوع این ویروس منحوس، همه به اهمیت این موضوع پی برده‌اند.

هفته پرستار تنها یک بهانه است برای قدردانی از سفیدپوشان مدافع سلامت؛ اما قطعاً رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی بهترین قدردانی و سپاس از جامعه پرستاری و مدافعان سلامت محسوب می‌شود.

مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند و این جمله ما را به یاد رزمندگانی می‌اندازد که در سال‌های جنگ هشت‌ساله در خط مقدم دفاع از خاک و ناموس و وطن جانانه جنگیدند و امروز به‌مثابه همان روزها و سال‌ها، پرستاران در حال جان‌فشانی و ایثاری بی‌مثل و مانند هستند؛ قدردان این ازخودگذشتگی‌ها باشیم ...

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/و

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا حسین داوری بخش کرونای بیمارستان مبتلا به کرونا کادر پرستاری بخش کرونا هفته پرستار ویروس کرونا خانواده خود پیرمرد ۹۱ لباس ها خط مقدم سختی ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیسی با بیماران اتباع

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیماران اتباع افغانستانی همزمان با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد با برخی از بیماران اتباع افغانستانی نیز احوالپرسی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در جریان آخرین وضعیت طرح توسعه این بیمارستان و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

کد خبر 847544 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه اتباع خارجی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • جستجوها برای کودک غرق شده فلاردی ادامه دارد/ پنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار 
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا