Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:23:30 GMT

توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت استان مازندران است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۹۱۱۵

توسعه کشت گلخانه‌ای اولویت استان مازندران است

به گزارش ایرنا، حسن خیریانپور روز سه شنبه در مراسم بهره برداری متمرکز از ۱۰۰ واحد گلخانه در روستای خرماکلا قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : گل و گیاه یکی از ظرفیت های خوب مازندران است که و از برنامه های اولویت دار استان در سال جهش تولید محسوب می شود ، بنا بر این متقاضیان می توانند از ظرفیت ها حداکثر استفاده را ببرند چرا که ما در زمینه تسهیلات آمادگی های لازم را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه استان مازندران ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی دارد، گفت : سالانه بیش از هفت میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

معاون استاندار مازندران یکی از ظرفیت های خوب توسعه کشت گلخانه ای اعم از گل و گیاه و لیموترش را در روستای خرماکلا قائمشهر اعلام کرد و افزود : تعدادی از پرونده ها در بوروکراسی اداری گیر کرده بود که با چندین جلسه برگزار شده موفق شدیم تا مجوز برای ۱۵۵ فقره پرونده جدید را صادر کنیم.

وی بر ضرورت تشکیل یک تعاونی فراگیر در روستای خرماکلا تاکید کرد و گفت : محصول لیموترش که در روستای خرماکلا قائمشهر تولید می شود قابلیت صادراتی دارد و تشکیل تعاونی می تواند زمینه فرآوری، بسته بندی و صدور کارت بازرگانی را برای صادرات فراهم کند.

خیریانپور با بیان این که در حال حاضر تولید لیموترش در روستای خرماکلا از طریق دلال ها خریداری و به استان های دیگر ارسال می شود، افزود : متاسفانه محصول این گلخانه ها در حال حاضر به نام استان ثبت نمی شود ، بنا بر این صادرات باید از مجرای اصلی و به نام استان باشد تا سود آن به صاحبان گلخانه برسد.

برچسب‌ها مازندران فصلنامه علوم و فنون کشت های گلخانه ای قائم شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران قائم شهر مازندران قائم شهر اخبار کنکور ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری، تولید گیاهان و محصولات گلخانه‌ای مانند نشا‌های جالیزی، سبزیجات، صیفی‌جات و گل‌های زینتی در شهرستان تایباد ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: امسال بیش از ۳۰ میلیون نشای صیفی و سبزی، بیش از یک میلیون انواع گل‌های تزئینی و زینتی و همچنین ۴۰۰ تن سبزیجات برگی و صیفی‌جات در گلخانه‌های تایباد تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در این شهرستان مرزی ۶۸ گلخانه در مجموع به مساحت ۸ هکتار فعالیت می‌کنند که ۳۰ واحد در بخش مرکزی و ۳۸ واحد در بخش میان‌ولایت واقع شده اند.

اعتضادی بیان کرد: در سال جاری ۴ گلخانه جدید نیز راه اندازی شده است که در مجموع ۷ هزار متر مربع به فضای گلخانه‌ای این شهرستان افزوده شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: عمده کشت گلخانه‌ها در بستر خاک می‌باشد و نیز یک گلخانه هیدروپونیک یا آب‌کشت به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال راه اندازی است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: صدور آسان پروانه تاسیس گلخانه، ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران، معرفی متقاضیان به ادارات گاز و برق برای اخذ انشعابات، صدور مجوز تغییر کاربری زمین، اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی تایباد جهت رونق کشت گلخانه‌ای هستند.

اعتضادی افزود: استفاده از آب باران، توسعه فضای گلخانه با بکارگیری سازه‌های با ارتفاع بالا، تولید محصول سالم با مواد غیرشیمیایی و افزایش ضریب مکانیزاسیون از مهترین روش‌های نوین بکاررفته در گلخانه‌های شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم شهرستان تایباد و مشکلات ناشی از بحران آب، افزایش تولید محصول نسبت به هر لیتر آب مصرفی، افزایش درآمد گلخانه‌دار و افزایش تعداد گلخانه‌ها در این منطقه ضروری می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران