Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی در حاشیه افتتاح آزادراه تبریز – سهند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز یکی از آرزوها و مطالبات دیرینه ای که در میان ساکنان شهر جدید سهند وجود داشت و آن ساخت آزادراه تبریز-سهند بود، تحقق یافت.

وی با بیان اینکه افتتاح آزادراه ۲۰ کیلومتری تبریز-سهند مشکل بزرگی از مردم این شهر جدید رفع خواهد کرد، افزود: با افتتاح این آزادراه بخشی از ترافیک تبریز حذف شده و شهرک‌های اطراف نیز می‌توانند راه دسترسی راحت تری به تبریز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: استاندار آذربایجان شرقی و نمایندگان مردم تبریز در مجلس تحقق وعده ساخت این آزادراه را بسیار پیگیری می‌کردند. موضوعی که برای ما در وزارت راه و شهرسازی مطرح بوده، این است که آذربایجان شرقی یک منطقه کانونی ترافیکی برای ترانزیت بار و مسافر محسوب می‌شود به همین دلیل پروژه‌های زیادی در این استان در بخش راه، زیرساخت، راه آهن و حمل و نقل در دست اجرا داریم که امیدواریم بخش مهمی از آنها تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

اسلامی تصریح کرد: پروژه راه آهن تبریز به خاوران به صورت فعال در دست اجرا است؛ مهم‌تر این است که ایستگاه راه آهن خاوران را باید به ایستگاه موجود در تبریز متصل کنیم چون این خط راه آهن به اروپا و شمال قفقاز متصل می‌شود و با توجه به تفاهمی که با دولت‌های روسیه و آذربایجان داشته‌ایم، به زودی خط ریلی نخجوان بازسازی شده و مسیر ریلی قدیمی موجود در این منطقه، بازگشایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با بازسازی این خط امکان انتقال بار و مسافر به شمال قفقاز، روسیه و شمال اروپا وجود دارد. پروژه بسیار بزرگ و حائز اهمیتی است، اگر چه مسیر آن کوتاه است ولی حجم هزینه بالایی برای بازسازی نیاز دارد.

اسلامی با اشاره به پروژه راه آهن تبریز-مرند به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های ریلی در دست ساخت در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آزادراه تبریز-مرند نیز تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. آزادراه تبریز-ارومیه نیز در حال حاضر در دست اجرا است و همچنین آزادراه مراغه-هشترود هم برای ما حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی به پروژه بزرگراه تبریز-اهر اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگراه ورزقان به نوردوز از پروژه‌های کریدوری ما محسوب شده، راه آهن تبریز-سراب-اردبیل که از بستان آباد به سمت میانه در دست اجراست، از پروژه‌های مهم این استان محسوب می‌شود؛ این پروژه‌ها غیر از اینکه استان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند، پروژه‌های ترانزیتی نیز محسوب می‌شوند. این پروژه‌ها علاوه بر اینکه به توسعه زیرساخت‌های استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل کمک می‌کنند، نقطه کانونی ترانزیتی محسوب می‌شوند که در توسعه اقتصادی این سه استان هم سهم بزرگی ایفا خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست قرار است ۵۰۰ متر «آب گذر» از جاده شهید کلانتری در آزادراه تبریز ارومیه ایجاد کنیم که این یکی از ضرورت هاست چون سد و کنترل آب که در حال حاضر به اتمام رسیده، آب آن به بالای دریاچه ارومیه خواهد آمد؛ نیاز مبرم محیط زیست و منطقه است که آب گذر را ایجاد و پروژه ساخت این پل را سریعاً شروع کنیم به طور طبیعی تا مدتی که بخواهیم این پروژه را آغاز کنیم، باید عبور و مرور را قطع کنیم تا با کار اجرایی سریع، این آب گذر ایجاد شود تا برای همیشه آسیب‌هایی که می‌توانست برای منطقه باشد و آن خشک شدن دریاچه ارومیه است، با تأکید رئیس جمهور که همواره به احیای دریاچه ارومیه اهمیت می‌دهد، امیدواریم با این اقدام وزارت راه، ما هم به این موضوع کمک کنیم و مسأله آب گیری و انتقال آب برای ما توقف ایجاد نکند.

کد خبر 5102239

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی آزادراه تبریز ارومیه ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران لایحه بودجه ۱۴۰۰ بازار سهام اقتصاد چین تولید نفت قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا بورس تهران قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی آذربایجان شرقی دریاچه ارومیه آزادراه تبریز راه و شهرسازی راه آهن آب گذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶

شهردار منطقه ۱۶ گفت: در حوزه توسعه فضای سبز منطقه زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در علی‌آباد جنوبی تملک شده که برای احداث بوستان شهری در نظر گرفته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین سالاری‌پور؛ شهردار منطقه 16 امروز در حاشیه دویست‌وسی‌ودومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص رفع سد معبر وانتی‌ها در سطح این منطقه اظهار کرد: در جوابیه فرهنگ خاصی حاکم است و موضوعاتی مربوط به جگرکی‌ها، گوشت فروش‌ها و سد معبر وانتی‌ها وجود دارد که در همین راستا ساماندهی محدوده شوش با هماهنگی پلیس و راهور برای رفع سد معبر وانتی‌ها آغاز شده است.

وی افزود: در سطح منطقه 16 سد معبر صنفی زیادی نداریم. آنچه که بعضاً به صورت مقطعی دیده می‌شود تذکرات لازم را می‌دهیم و با این موضوع برخورد می‌کنیم اما برای سد معبر وانتی‌ها در محله خزانه و جوادیه کار آغاز شده ولی باید سرعت بیشتری بگیرد.

سالاری‌پور در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سطح منطقه 16 شهرداری تهران نیز اظهار کرد: در این دوره اتوبوس زیادی به ناوگان تزریق نشده اما دو پایانه اتوبوسرانی به همراه یک پایانه تاکسیرانی به همراه تمامی زیرساخت‌های لازم پایانه‌ای احداث شده است.

ساماندهی دستفروشان منطقه 16 در خیابان دشتبان‌زاده

شهردار منطقه 16 تاکید کرد: علاوه بر این در حوزه توسعه فضای سبز منطقه زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع در علی‌آباد جنوبی تملک شده که برای احداث بوستان شهری در نظر گرفته شده است. اعتبار ریالی احداث این بوستان در سال جاری لحاظ شده که پس از طراحی امیدواریم عملیات اجرایی احداث را از خردادماه آغاز کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان