Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: از سال ۹۶ تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان توزیع شده که در شرایط اقتصادی کنونی مبلغ قابل توجهی است.

ابراهیم شادمهر روز سه شنبه دوم دی ماه در کارگروه علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی البرز اظهار کرد: در مدت کمی که از آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در البرز می‌گذرد اتفاقات خوبی افتاده و شاهد بازخوردهای مثبتی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اشتغالزایی سروکار دارد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواه ناخواه با آن درگیر است و هر چند در فرایند اجرای آن دخالتی ندارد ولی در سیاست گذاری نقش پررنگی ایفا می کند.

وی افزود: دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی مستقر است و همه دستگاه‌های درگیر با این طرح باید با جهاد دانشگاهی همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند تا با عامل و هم افزایی بتوانیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

وی با اشاره به یکی از آسیب های اجرای طرح های مشاغل خانگی توضیح داد: بسیاری از کسانی که پیش از این در قالب  طرح‌های مساغل خانگی از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند در حال حاضر فعال نیستند و ما در اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی به دنبال راهی هستیم که این تجربیات تکرار نشود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه امکان وجود ندارد که برای هر یک از افرادی که از این تسهیلات استفاده می کنند ناظری در نظر گرفته شود، باید در اجرای این طرح به گونه ای پیش برویم که متقاضی اینقدر توانمند شود و به حدی احساس نیاز پیدا کند که فعالیت خود را به پایداری برساند.

شادمهر اضافه کرد: شاید در رشته های هنری که فرد با علاقه و ذوق حرفه ای را می آموزد این آسیب کمتر باشد ولی در سایر رسته های مشاغل خانگی این آسیب وجود دارد.

وی تاکید کرد: از سال ۹۶ تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان توزیع شده که در شرایط اقتصادی کنونی مبلغ قابل توجهی است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه  فرایند صدور مجوز مشاغل دیگر به شکل سنتی انجام نمی شود، ادامه داد: فرایند صدور مجوز برای مشاغل خانگی بسیار تسهیل شده و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و دیگر شاهد اتلاف وقت متقاضین نیستیم.

وی گفت: کسانی که برای اخذ مجوز و دریافت تسهیلات اقدام می کنند باید فرصت پیش روی خود را مغتنم بشمارند و شغلی که ایجاد کرده اند را به مرحله ثبات و توسعه برسانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ابراهیم شادمهر اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در البرز توسعه مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای  قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به منظور تکریم مودیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‏ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات این تسهیلات می‌باشند.

گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • امیدوارم مقابل نساجی به روند پیروزی‌های خانگی‌مان ادامه دهیم
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • طیبی: امیدوارم فوتسال ایران در جام جهانی اتفاقات خوبی را رقم بزند
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران