Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: کنگره بانوان شهید استان بهمن‌ماه و همزمان با دهه مبارک فجر در شهر قزوین برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بانوان شهید استان که ظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) ساختمان مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مظلومیت نام یاد شهدای زن کنگره بانوان شهید استان بهمن‌ماه و همزمان با دهه مبارک فجر در شهر قزوین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با وجود اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین متولی اصلی برگزاری این رویداد بزرگ و نمادین است، اما سایر دستگاه‌های فرهنگی استان قزوین هم باید تمام توان و قوای خود به بنیاد شهید کمک کنند تا کنگره شهدای بانوی استان قزوین با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

حبیبی تبیین نقش بزرگ بانوان شهید استان قزوین در دوران انقلاب و دفاع مقدس را مهمترین هدف برگزاری این کنگره دانست و ادامه داد: با توجه به هجمه‌های زیاد دشمنان علیه ارزش‌های اسلامی و انقلابی ما برگزاری کنگره بانوان شهید نقش مهمی در بیان مظلومیت و هنرمندی بانوان شهید دارد که مانند نگینی بر تارک تاریخ می‌درخشند.

لزوم تولید آثار مکتوب و مستند با محوریت بانوان شهید

معاون استاندار قزوین پررنگ بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را مدیون تربیت والا و متعالی مادران شهدا دانست و گفت: امروز بانوان مؤمنه زیادی در سطح استان قزوین داریم که بزرگ‌ترین افتخار آنها تربیت چند فرزند شهید است که با جان‌فشانی و بزرگ‌مردی خود امنیت را به مردم ما هدیه کردند.

حبیبی افزود: نقش بانوان شهید ما چه در خط مقدم و در پشت جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بر هیچ کسی پوشیده نیست و شایسته است که دستگاه‌های فرهنگی استان در زمینه بازگویی نقش بانوان شهید ما چه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و چه در جریان جنگ تحمیلی آثار مکتوب و مستند بیشتری تولید کنند.

وی ادامه داد: جای خالی برپایی کنگره شهدای زن به شدت در فضای فرهنگی استان قزوین احساس می‌شد و امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها شاهد ارائه و ترویج بهترین کتاب‌ها، مقالات و آثار سینمایی مستند و داستانی در این کنگره باشیم، تا در مورد بازگویی نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس هم حرکت عظیمی صورت گرفته باشد.

گزارش ویدئویی| شهید‌ خان‌طومان در آرامش ابدی / روایت تسنیم از تشییع باشکوه شهید زکریا شیری از دمشق تا قزوینجانشین فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین با خانواده شهید مدافع سلامت "حاج حسن میانه‌ساز" دیدار کردنماینده ولی فقیه در استان قزوین: جریان مقاومت با خون شهید شیری‌ها بالنده‌تر می‌شود

عرضه آثار کنگره بانوان شهید در فضای مجازی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم در ادامه این جلسه با تاکید بر لزوم حضور پررنگ همه دستگاه‌ها برای ترویج بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در استان گفت: با توجه به اهمیت فضای مجازی در تعاملات امروز بخش مهمی از آثار کنگره شهدای زن با محوریت عرضه در فضای مجازی تولید خواهند شد.

علی‌اکبر حقایق‌پور اضافه کرد: برنامه ما این است که با کمک هنرمندان و نهادهای هنری سطح استان در رشته‌های عکس، پوستر، نماهنگ، پویانمایی، فیلم مستند کوتاه و بلند آثاری را تولید کرده و همزمان با کنگره بانوان شهید در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر کنیم تا عموم مردم با نقش بزرگ بانوان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آشنا شوند.

وی ادامه داد:‌ در همین زمینه قرار است کمیته هماهنگی میان دستگاه‌های فرهنگی استان تشکیل شود تا ضمن تقسیم وظایف بتوانیم بهترین آثار و تبلیغات ممکن را برای برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی آماده کنیم؛ ضمن اینکه تلاش می‌کنیم با نگاه کیفی آثار ارزشمند و اثرگذاری را تولید کرده و انتشار دهیم.

حقایق‌پور یادآور شد:‌ امیدواریم برای برپایی کنگره بانوان شهید استان حداکثر تبلیغات شهری و تلویزیونی از سوی شهرداری و صداوسیمای مرکز استان انجام شود تا بتوانیم دین خود به بانوان شهید را تا حدودی ادا کرده و از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.

انتهای پیام/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانواده شهدا شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین شهید خانواده شهدا شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین شهید کنگره بانوان شهید استان فرهنگی استان استان قزوین فضای مجازی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز سه شنبه در مراسم زنگ سپاس معلم که در مدرسه ماندگار فردوسی تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش بی بدیل معلمان در تربیت نسل جدید، گفت: تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد و آنچه که در جامعه امروز موجب اقتدار و افتخار ما است، وجود معلمانی است که نظام مدیریتی کشور، محصول تربیت آن‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق در داخل و خارج کشور موجب افتخار شده است، افزود: اگر امروز در عرصه‌های متعددی چون پزشکی و اقتصاد دانش بنیان در دنیا حرفی برای گفتن داریم و در بسیاری از فعالیت‌های عمرانی و سازه‌های طراحی کشور، جوانان این مرزوبوم، دانش فنی و مهندسی خود به خارج کشور صادر می‌کنند، محصول همین معلمان است.

وی خطاب به دانش آموزان، با بیان اینکه شما آینده کشور را می‌سازید و به طور قطع آینده کشور به برکت شما بهتر از اکنون خواهد بود، گفت: فرصت علم آموزی و پرورش را مغتنم شمارید زیرا خیلی زود دیر می‌شود و فارغ التحصیل شده و وارد فضای کار می‌شوید.

استاندار آذربایجان شرقی از دانش آموزان خواست این دوران را دوران رشد و پرورش خود در نظر بگیرند و در کنار درس، نسبت به مقوله خودسازی و تفکر سازی نهایت استفاده را داشته باشند.

وی آثار و کتاب‌های شهید مطهری را راهگشا دانست و به دانش آموزان توصیه کرد: در کنار کتب درسی، مطالعه آثار این شهید را در اولویت خود قرار دهند زیرا به طور قطع در ساختن نظام فکری مفید خواهد بود.

رحمتی با اشاره به اینکه بسیاری از معلمان در نقاطی از استان تدریس می‌کنند و مسیرهای طولانی طی می‌کنند تا نگذارند در نقاط محروم، قطار علم و پیشرفت متوقف شود، خاطرنشان کرد: هنوز هم برخی از معلمان در کانکس‌ها تدریس می‌کنند.

کد خبر 6093364

دیگر خبرها

  • سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد