Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@10:24:04 GMT

توصیۀ مهم پیامبر(ص) به مؤمنان در فصل زمستان

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۹۵۶۳

توصیۀ مهم پیامبر(ص) به مؤمنان در فصل زمستان

پیامبر(ص) در حدیثی زیبا به نکته‌‌ای بسیار مهم دربارۀ فصل زمستان خطاب به مؤمنان اشاره کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز سه‌شنبه هفتم جمادی الثانی و دومین روز فصل زمستان یکی از چهار فصل زیبای خداوندی است؛ فصلی که در پسِ پاییز و خزان طبیعت آمده و چهره طبیعت را با زیبایی‌های خود دگرگون کرده است؛ فصلی که در کنار تمام فصول دیگر سال، سرشار از تحولات است و خدای متعال در این فصل به شکلی دیگر، زیبایی‌های عالم خلقت را برای بشریت به تصویر کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پیامبر(ص) در روایتی زیبا دربارۀ اهمیت فصل زمستان می‌فرماید:

«أَلشِّتـاءُ رَبیـعُ الْمُـؤمِنِ یَطُولُ فیهِ لَیْلُهُ فَیَسْتَعینُ بِهِ عَلی قِیامِهِ وَ یَقْصُرُ فیهِ نَهارُهُ فَیَسْتَعینُ بِهِ عَلی صِیامِهِ؛ زمستان بهار مؤمن است، از شب‌های طولانی‌‌اش برای شب زنده‌داری و از روزهای کوتاهش برای روزه‏‌داری بهره می‏‌گیرد. (وسائل الشیعه: ج 7، ص 302، ح 3)

امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت 128 نهج‌البلاغه دربارۀ رفتار مناسب با آغاز فصل سرما می‌فرماید:

«تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِی أَوَّلِهِ وَ تَلَقَّوْهُ فِی آخِرِهِ، فَإِنَّهُ یَفْعَلُ فِی الْأَبْدَانِ كَفِعْلِهِ فِی الْأَشْجَارِ، أَوَّلُهُ یُحْرِقُ وَ آخِرُهُ یُورِقُ؛ در آغاز سردی هوا خود را از سرما حفظ کنید و در پایان آن از آن استقبال کنید؛ زیرا سرما با بدن‌ها همان می‌کند که با درختان می‌کند؛ در آغاز(برگ درختان را) می‌سوزاند و در پایان می‌رویاند.»

شرح حدیث اخلاقی پیامبر(ص) توسط رهبر انقلاب: 4 حقی که باید رعایت شودفرزندانی که مانع عذاب جهنم می‌شوند/ شرح حدیث از رهبر انقلابشرح حدیث اخلاقی توسط رهبر انقلاب| پیامبر(ص) از 6 خصلت به خدا پناه می‌بردشرح حدیثی تربیتی از امام باقر(ع) توسط رهبر انقلاب: فرزندانی که برای والدین عمل صالح‌انداسرار خلقت دریا که نامش در قرآن و حدیث آمده/ چگونه خداوند کشتی‌ها را بر سطح دریا نگه می‌دارد؟خانواده ایرانی|رفت‌وآمد با خانواده همسر در آموزه‌های قرآن و حدیث/ چرا بعضی خانواده‌ها در زندگی زوج‌های جوان دخالت می‌کنند؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیامبر ص پیامبر ص فصل زمستان پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق

به گزارش «تابناک» به نق از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، هفته‌نامه «خط حزب‌الله» در شماره اخیر خود نوشت: رهبر‌ انقلاب اسلامی اخیراً در جریان یک دیدار، با اشاره به اعترافات اندیشمندان غربی در خصوص اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهونیستی تأکید کردند که تاریخ منطقه غرب آسیا را باید به دو بخش قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم کرد.

کارشناسان منطقه‌ای و بین‌المللی در تحلیل پاسخ تاریخی و بی‌سابقه ایران، آن را فصل جدیدی در معادلات و قواعد منطقه می‌دانند؛ از جمله مرشایمر، نظریه‌پرداز و اندیشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل که هفته گذشته درباره عملیات وعده صادق گفته بود: این اولین‌‌بار است که کشوری قادر شده از سرزمین خود به اسرائیل حمله کند. این از منظر اسرائیل، واقعا شوکه‌کننده است. بعد از ۱۴ آوریل بازدارندگی رژیم صهیونیستی به شدت آسیب دید.

دیگر خبرها

  • توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • ماجرای دریافت انگشتر رهبر انقلاب توسط یک کارگر
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل
  • از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق