Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:42:13 GMT

پژوهش با تبیین از گمنامی خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۱۹۶۲۹

پژوهش با تبیین از گمنامی خارج می‌شود

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: پژوهش ریشه در مدارس دارد، بنابراین مدارس نباید کتاب‌محور باشد و پژوهش باید تبیین شده و فراموش نشود.

فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز (دوم دی‌ماه) در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان، با بیان اینکه انتخاب آقایان علی رمضانی و حسین حقی به عنوان پژوهشگران برتر کشور مایه افتخار استان است، اظهار کرد: امروز پژوهش موتور محرکه توسعه و پیشرفت هر جامعه است که مصداق‌های عینی آن را در ایران و سایر کشورها می‌شود مثال زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این روزها بدون پشتوانه پژوهش کاربردی، توسعه در هر زمینه‌ای خاص در زمینه علمی، تولید، کیفیت، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری شکل نمی‌گیرد، افزود: توسعه منطقی، متوازن، آینده‌نگر بدون پشتوانه پژوهش کاربردی امکان‌پذیر نیست، زیرا امروز باید برای توسعه و استمرار امور پژوهش باید عوامل سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و منابع انسانی بدون شعار در عمل کنار یکدیگر قرار گیرند.

این مسئول با بیان اینکه امروز بدون آزمایشگاه‌های پیشرفته، زیرساخت‌های پیشرفته، بدون چرخش اطلاعات و دانش بین پژوهشگران و نیروی انسانی قوی نمی‌توان انتظار توسعه و استمرار پژوهش را داشت، تصریح کرد: شعار و تملق‌گویی در آموزش و پژوهش جایگاهی ندارد، بنابراین برای اینکه پژوهش واقعیت داشته باشد باید شعار و تملق‌گویی را کنار گذاشته و عزم ملی داشته باشیم.

استاندار زنجان در رابطه با بزرگ‌ترین آفت‌های موجود در جامعه که ریشه در نبود پژوهش کاربردی دارد، ادامه داد: این روزها موازی‌کاری، اتلاف وقت و کار، بیکاری پنهان، ریسک بالا در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، جرات نداشتن در گرفتن تصمیم عالمانه، آزمون و خطا و شعارزدگی در تصمیم، از جمله بزرگ‌ترین آفاتی است که اصل آن به نبود پژوهش کاربردی بازمی‌گردد، زیرا اگر کاری بر مبنای پژوهش انجام شود، علم‌ پاسخ می‌دهد.

حقیقی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی و مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران و فرمایش مقام معظم رهبری مبتنی بر علم و پژوهش است، اظهار کرد: اکنون کشورهای دنیا از سیستم زیرساخت نظامی نوین ایران خوف دارد و اکنون در رابطه با حوزه پزشکی و بیماری کرونا نیز از سایر کشورهای جهان پیشرفت ما کمتر نیست.

وی با بیان اینکه نباید پژوهش را فراموش کنیم، بلکه باید تبیین کنیم، به همین دلیل است که پژوهش گمنام مانده است، افزود: کمبود تایرهای ماشین‌های سنگین یکی از مشکلات استان و کشور بوده که به همت یکی از واحدهای تولیدی استان، اکنون پارچه تایر ماشین‌های سنگین را تولید می‌کند، به طوری که در مدت ۲۰ روزی که محصول را تحویل می‌دهد، ۳۰ درصد ظرفیت بازار کشور را تامین کرده و کشور را از سایر کشورهای دنیا بی‌نیاز کرده است.

این مسئول با اشاره به بهبود توجه پژوهش کاربردی در سال‌های اخیر، تصریح کرد: ۸۴۰۰ قرارداد در زمینه پژوهش با مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان با بخش خصوصی منعقد شده که نشان‌دهنده آگاه شدن بخش خصوصی به حوزه پژوهش است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ریشه پژوهش در مدارس است؛ بنابراین نباید مدارس کشور کتاب محور باشند، خاطرنشان کرد: در خصوص تجاری‌سازی در داخل کشور خوب عمل کرده‌ایم ولی در تجاری‌سازی خارجی به اندازه جایگاه پژوهش ایران در دنیا نتوانستیم به تجاری‌سازی تبدیل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زنجان پژوهش پژوهش کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ مرتضی ولی پوری صبح چهارشنبه در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی در سال ۱۴۰۳ که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه خبر و رسانه و اهالی قلم گفت: در شرایطی که دشمن هر روز علیه کشور، نظام و ارزش‌های ما قلم می‌زند و توطئه می‌کند، خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم باید در خط مقدم این نبرد پاسخگوی توطئه‌ها باشند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه، با بیان اینکه خبرنگاری یعنی ذوق، سلیقه، علاقه، تیزبینی، حق گویی، حق جویی و تبیین حقایق و واقعیت‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد، عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، جنگ نرم و جهاد تبیین از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و این وظیفه تک تک ما و اصحاب رسانه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با تاکید بر ضرورت تشریح و تبیین خدمات و دستاوردهای نظام و مسؤولان در استان البرز اظهار کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنیم مردم به هر میزان پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و مشارکت سیاسی و اجتماعی داشته باشند؛ به همان میزان دشمن ناامید و بر پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور افزوده می‌شود.

ولی پوری با اشاره به سیاه نمایی‌های دشمن در خصوص خدمات نظام در سطح کشور و استان البرز و با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید در مقابله با این سیاه نمایی‌ها قلم بزنند و تشریح و تبیین کنند، خاطرنشان کرد: چهار مؤلفه مطروحه از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت در انتخابات را به عنوان نصب العین خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در این راستا ۳۰ جلسه به منظور بررسی مسائل مربوط به انتخابات و تصمیم گیری در خصوص زیرساخت‌ها و مشکلات تصریح کرد: انتخابات به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور، نماد مردم سالاری دینی و اقتدار و عزت مردم است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. در این راستا اصحاب رسانه نقش بسزایی در حضور مردم پای صندوق‌های رأی دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904302

دیگر خبرها

  • بادامکی: طوری نباشد که فقط ما بدون تماشاگر بازی کنیم
  • چرخش تحول‌آفرین از مقاله‌گرایی غیرهدفمند به پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور
  • تبیین مولد سازی دارایی‌های دانشگاه های تبریز و علوم پزشکی
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • دهه «رکود، عبرت، تجربه»/خسارت ۱دهه توقف ذخیره‌سازی گاز ایران
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان