Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) درباره چگونگی ثبت نام داوطلبان برای شرکت در آزمایش انسانی واکسن کرونا توضیحاتی ارائه کرد

دکتر محمد مخبر در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) اخبار منتشر شده مبنی بر آغاز آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی را که از روز گذشته برخی رسانه منتشر کرده اند تکذیب و تصریح کرد: ما مصر هستیم تا از ابتدا  مقررات مرتبط با شیوه نامه ‌های بهداشتی جهانی و وزارت بهداشت و درمان را طی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) که زیرمجموعه اش مسئولیت ساخت نخستین واکسن ایرانی را برعهده دارد و مرحله آزمایش حیوانی را با موفقیت پشت سرگذاشته است، افزود: هنوز آزمایش انسانی این واکسن شروع نشده است و داوطلبان نیز انتخاب نشده اند.

واکسن کرونای ایرانی ابتدا به یک نفر تزریق می شود عوارض این واکسن کم است

مخبر خاطرنشان کرد: البته بخش عظیمی از مردم به ویژه جوانان اعلام داوطلبی کرده اند اما انتخاب داوطلبان فرآیندی دارد و ابتدا تنها این واکسن روی یک نفر تزریق خواهد شد و بعد چند روز روی ۳ نفر و سپس کم کم روی۵۶ داوطلب آزمایش می شود.

رئیس ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: واکسن کرونا ی تولید محققان ایرانی به روش ویروس کشته، تهیه شده و عوارض آن اندک است.

آغاز آزمایش انسانی واکسن از اواسط هفته آینده

مخبر با بیان اینکه تمام امکانات این اقدام از قبیل متخصصان و مکان اجرای این آزمایش فراهم شده است، گفت: اواسط هفته آینده آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی آغاز می شود و امیدواریم در مدت ۴ الی ۵ ماه آینده این واکسن در اختیار مردم قرار بگیرد.

چگونگی ثبت نام داوطلبان تزریق واکسن کرونای ایرانی

رئیس ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) درباره چگونگی ثبت نام داوطلبان برای شرکت در آزمایش انسانی واکسن کرونا ، افزود: داوطلبان می توانند در سامانه ۴۰۳۰ ثبت نام کنند و پس از این مرحله با آن ها تماس گرفته خواهد شد. من خودم از افرادی بودم که دوست داشتم واکسن روی من آزمایش شود اما چون مبتلا شده بودم نمی توانستم زیرا حضور در آزمایش انسانی شرایط خاصی نیاز دارد که باید بررسی شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه تصمیم داریم بخشی از واکسن های تولید شده را به شکل رایگان در اختیار افراد بگذاریم، افزود: اصل بحث جان آدم ها است امیدوارم هم دولت هم مجلس و هر کجا که می توانند این واکسن را وارد کنند، این کار را انجام دهند.

در قیمت و توزیع واکسن دخالتی نمی کنیم

وی درباره قیمت این واکسن ها هم گفت: ما در تمام بخش دارویی خصوصا تولیدات بخش کرونا نه در قیمت و نه در توزیع دخالتی نمی کنیم و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مسئولیت توزیع و... را برعهده دارد.

مخبر با تاکید بر اینکه در بخش دارویی دنبال شناسایی سود نیستیم، گفت: رویکردمان در این باره اجتماعی است و اقتصادی نیست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: الان ۱۰۰ میلیون ماسک در انبار هایمان هست اما چون احتمال می دهیم ممکن است روزی نیاز داشته باشیم به رقم اینکه کشورهای مختلف خواستار آن بوده اند جلوی صادرات آن را گرفته ایم ، ما نه در قیمت و نه در توزیع نقشی نداریم.

 مخبر گفت: تصمیم داریم حتما بخشی را به شکل رایگان در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهیم تا مردم نیازمندی که نمی توانند تهیه کنند از آن محروم نباشند، همان طور که برای ماسک و داروی رمدسیور نیز این کار را انجام دادیم.

/صدا و سیما 

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آزمایش انسانی واکسن کرونا واکسن کرونای ایرانی ثبت نام داوطلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد