Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان های حقوقی بازداشت «سید هاشم الشخص» را نقض آشکار قانون و منشورهای بین المللی دانستند و اعلام کردند: این بازداشت روحانیون شیعه باهدف سیاسی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة الجزیره، تعدادی از سازمان های حقوقی از جمله سازمان حقوق بشر اروپایی و عربستانی حمله و عملیات بازداشت هدفمند روحانیون دینی قطیف و الاحساء به ویژه «سید هاشم الشخص» را محکوم و اعلام کردند: این اقدام آل سعود مغایر با همه قوانین بین المللی است و نقض آشکار قانون به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان های حقوقی ادعای دروغین مقامات عربستان مبنی بر احترام به حقوق و آزادی ها را محکوم و اعلام کردند: این ادعاها دور از واقعیت است که براساس تبعیض فرقه ای اعمال می شود.

 

سازمان حقوق بشر اروپایی و عربستانی نیز اعلام کرد: بازداشت شخصیت های دینی و روحانیون شیعه از جمله «سید هاشم الشخص» تنها بازداشت فرقه ای نیست، بلکه سرکوب گروه هایی از جامعه است که آل سعود را تایید نمی کند.

 

این سازمان حقوقی اعلام کرد: بازداشت سید هاشم الشخص تنها بازداشت سیاسی با هدف پیچیده است. این بازداشت های سیاسی مدتهاست که توسط مقامات عربستان انجام می گیرد. آنها دستگیر می شوند و سپس پرونده های خاصی را برای آنها می سازند.

 

سازمان «آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر(ADHRB)» نیز حمله نظامی علیه قطیف و الاحساء و بازداشت روحانیون شیعه بدون دلیل و مجوز قانونی را محکوم و اعلام کرد: این بازداشت ها دلیل آشکاری بر تشدید سیاست بازداشت خودسرانه و مصونیت دادن به مقامات عربستان و تشدید سیاست تبعیض نژادی براساس مذهب و اعتقاد است.

 

این سازمان مقامات آل سعود را به ادامه نقض آزادی بیان و عقیده و آزادی دین علیه جامعه شیعه متهم کرد.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان های حقوقی عربستان شیعیان سازمان های حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۱۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت موعود شمخانی تأیید شد

به گزارش تابناک، برنا به نقل از یک منبع آگاه خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

دیگر خبرها

  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • بازداشت موعود شمخانی تأیید شد
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • هاشم‌نژاد: غافلگیرانه گل خوردیم
  • گل اول تراکتور و ذوب آهن + فیلم