Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران روز سه شنبه در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه  این شورا در توضیح این طرح که در شورای چهارم مصوب شد و قرار بود پس از پنج سال در مورد تمدید آن تصمیم گیری شود، گفت: این مصوبه در شورای چهارم به تصویب رسیده و مدت اجرای آن ۵ ساله بوده است که این مدت شهریور امسال به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به این که این مصوبه در کمیسیون اجتماعی بررسی شده و حتی صحبت هایی با همکاران و همچنین سازمان رفاه اجتماعی شده است ادامه داد: با توجه به اثرات مثبتی که روند اجرای این مصوبه داشته است باید ادامه یا عدم ادامه آن را مشخص کنیم.

حق شناس با تاکید بر این که این مصوبه از مصوبات ارزشمند شورای قبل است گفت: این لایحه مورد تائید و تاکید کمیسیون فرهنگی خواهد بود. همچنین متن این لایحه آماده است و تا چند هفته آینده به شورا ارسال می شود.

از سوی دیگر الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز به عنوان موافق این طرح گفت: بر روی مصوبه‌ای که تمامی مسائل آن روشن است، نباید تفسیر و تحلیل انجام داد؛ در این مصوبه بازه زمانی تعریف ‌شده و هدف از ارائه فوریت این طرح این بود که اقدام مثبت و ارزشمندی که توسط اعضای شورای چهارم انجام‌شده، دچار خلل و وقفه نگردد.  

وی تأکید کرد: کندی و عدم ارائه به هنگام گزارش ها، نقدی است که به شهرداری در خصوص این مصوبه وارد است چرا که از ۲۸ مهر امسال مکاتبه بین سازمان رفاه و خدمات اجتماعی با معاونت فرهنگی و اجتماعی معطل‌مانده است و طرح فوری این موضوع در صحن به این جهت است که تاریخ اجرای مصوبه نگذرد.

 فخاری گفت: بنده از سازمان خدمات پیگیری و بازخواست کردم که چرا زمان‌بندی را مدنظر قرار نمی‌دهید اما حدود دو ماه است مکاتبه آنها برای ارائه به شورا معطل‌ مانده است.

وی ادامه داد: این مسائل جدی است و شهرداری باید در مورد آن پاسخگو باشد.

بهاره آروین دیگر عضو شورای شهر تهران اما به عنوان مخالف طرح الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه نظام‌نامه و برنامه عملیاتی مسئولیت‌پذیری اجتماعی گفت: با گذشت پنج سال حتی یک بند از این طرح اجرا نشده و مطابق متن مصوبه تمدید آن منوط به دریافت گزارش عملکرد در صحن شورای شهر است.

وی ادامه داد: تمدید و تصویب این مصوبه منوط به ارائه گزارش عملکرد است و  فکر نمی‌کنم صحن بدون دریافت گزارش عملکرد بتواند رای به تمدید مصوبه دهد.

به گفته آروین، درست است که کمیسیون گزارش را دریافت کرده است اما این گزارش می‌بایست در صحن ارائه می‌شد.  

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: لابد دلیلی داشته که اعضای شورای چهارم در زمان تصویب این طرح رای به تمدید آن پس از گذشت پنج سال داده‌اند؛ چراکه به جای آن می‌توانستند درخواست کنند گزارش عملکرد آن سه ماه یک بار ارائه شود.

وی افزود: باید دید آیا عدم اجرای این مصوبه ناشی از سهل‌انگاری شهرداری بوده یا در مورد مصوبه مشکلی وجود دارد.  

آروین تاکید کرد: حتی اگر مصوبه خیلی خوب باشد اما قابلیت اجرا نداشته باشد و پس از گذشت پنج سال یک بند آن اجرا نشده باشد تمدید آن چه سودی دارد و خواهشم این است که گزارش عملکرد منطبق بر متن مصوبه در صحن شورا ارائه شود و براساس آن درخصوص تمدید یا عدم تمدید طرح تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایرنا، در نهایت تمدید این طرح با ۱۴ موافق به تصویب رسید.

برچسب‌ها شورای شهر محمدجواد حق شناس شهرداری تهران الهام فخاري بهاره آروين

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر محمدجواد حق شناس شهرداری تهران الهام فخاري بهاره آروين شورای شهر محمدجواد حق شناس شهرداری تهران الهام فخاري بهاره آروين اخبار کنکور گزارش عملکرد شورای چهارم شورای شهر تمدید آن پنج سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت

امتداد - اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه مجازی خود در مورد ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳ نوشت: «اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ده هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید. نگهداشت کادر درمان و ارتقاء نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.»

در این زمینه بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت نیز گفت: مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعمال مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال خبر داد و گفت: این مصوبه در بودجه امسال دیده شده است.

وی گفت: با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه به تصویب رسید.

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیت
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری