Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدا رو شاکر هستیم که توانستیم بخشی از مطالبات مردم را در حوزه حمل‌ونقلی برآورده کنیم، افزود: امروز ۲۰ کیلومتر از آزاد راه تبریز - سهند را به بهره برداری رساندیم.

او ادامه داد: افتتاح این آزاد راه توانست گره بسیار بزرگی از ترافیک تبریز به شهر‌های اطراف تبریز و شهرک‌های این استان را بازگشایی و میزان دسترسی مردم به این شهرک‌ها را آسان‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی یک منطقه کانونی ترافیک برای ترانزیت بار و مسافر است، گفت: پروژه‌های بسیار زیادی در دست اجرا داریم و راه آهن تبریز به نخجوان یکی از این پروژه‌های مهم به شمار می‌رود که همواره سعی کرده‌ایم با همکاری استاندار و نمایندگان مجلس این پروژه‌های مهم  را به مرحله تحقق برسانیم. تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها تا پایان دولت ادامه دارد.

او با بیان اینکه ارزش روز پروژه ۶ هزار میلیارد ریال بوده و ۳۱ دستگاه ابنیه فنی و ۸ دستگاه پل اصلی در آن اجرا شده است، گفت: عرض کلی آزادراه ۳۶ متر و عرض کلی آسفالت حدود ۳۳ متر است، طول دیوارسازی آن یک هزار و ۲۷۰ متر و حجم تردد روزانه آن ۳۰ هزار وسیله نقلیه است.

اسلامی تصریح کرد: پروژه راه آهن تبریز به خاوران به صورت فعال در دست اجرا است؛ مهم‌تر این است که ایستگاه راه آهن خاوران را باید به ایستگاه موجود در تبریز متصل کنیم، چون این خط راه آهن به اروپا و شمال قفقاز متصل می‌شود و با توجه به تفاهمی که با دولت‌های روسیه و آذربایجان داشته‌ایم، به زودی خط ریلی نخجوان بازسازی می‌شود و مسیر ریلی قدیمی موجود در این منطقه، بازگشایی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با بازسازی این خط امکان انتقال بار و مسافر به شمال قفقاز، روسیه و شمال اروپا وجود دارد، گفت: این پروژه بسیار بزرگ و حائز اهمیت است و اگر چه مسیر آن کوتاه است، ولی حجم هزینه بالایی برای بازسازی نیاز دارد.

اسلامی با اشاره به پروژه راه آهن تبریز-مرند به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های ریلی در دست ساخت در آذربایجان شرقی بیان کرد: آزادراه تبریز-مرند نیز تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. آزادراه تبریز-ارومیه نیز در حال حاضر در دست اجرا است و همچنین آزادراه مراغه-هشترود هم برای ما حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی به پروژه بزرگراه تبریز-اهر اشاره کرد وگفت: بزرگراه ورزقان به نوردوز از پروژه‌های کریدوری ما محسوب شده، راه آهن تبریز-سراب-اردبیل که از بستان آباد به سمت میانه در دست اجراست، از پروژه‌های مهم این استان محسوب می‌شود؛ این پروژه‌ها غیر از اینکه استان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند، پروژه‌های ترانزیتی نیز محسوب می‌شوند. این پروژه‌ها علاوه بر اینکه به توسعه زیرساخت‌های استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل کمک می‌کنند، نقطه کانونی ترانزیتی محسوب می‌شوند که در توسعه اقتصادی این سه استان هم سهم بزرگی ایفا خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست قرار است ۵۰۰ متر «آب گذر» از جاده شهید کلانتری در آزادراه تبریز- ارومیه ایجاد کنیم که این یکی از ضرورت‌ها به شمار می‌رود چراکه سد و کنترل آب که در حال حاضر به اتمام رسیده، آب آن به بالای دریاچه ارومیه خواهد آمد؛ نیاز مبرم محیط زیست و منطقه است که آب گذر را ایجاد و پروژه ساخت این پل را سریعاً شروع کنیم به طور طبیعی تا مدتی که بخواهیم این پروژه را آغاز کنیم باید عبور و مرور را قطع کنیم تا با کار اجرایی سریع، این آب گذر ایجاد شود.

اسلامی بیان کرد: این اقدام برای همیشه می‌توانست برای منطقه آسیب باشد و خشک شدن دریاچه ارومیه را به دنبال داشته باشد، با تأکید رئیس جمهور که همواره به احیای دریاچه ارومیه اهمیت می‌دهد، امیدواریم با این اقدام وزارت راه، ما هم به این موضوع کمک کنیم و مسأله آب گیری و انتقال آب برای ما توقف ایجاد نکند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی وضعیت راه ها وزیر راه و شهرسازی آزادراه تبریز راه آهن تبریز پروژه ها دست اجرا راه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در برخی محورهای کشور

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از مرکز مدیریت راه های کشور،  این مرکز صبح امروز (جمعه) در تشریح آخرین وضعیت جوی ترافیکی محور‌های شمالی کشور اعلام کرد: در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد روان است.

همچنین این محور‌ها فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

این مرکز آخرین وضعیت جوی ترافیکی در سایر محور‌ها را نیز روان توصیف کرد.

آخرین وضعیت جوی حکایت از بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کرمان، لرستان، همدان، خوزستان، اصفهان، یزد، کرمانشاه، کردستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد
  • آزادراه تهران ـ شمال بازگشایی شد
  • آزادراه تهران شمال بازگشایی شد
  • ورودی کاشان از آزادراه امیرکبیر بازگشایی شد
  • وضعیت ترافیکی این دو محور مهم شمالی
  • بارندگی در برخی محورهای کشور
  • قرعه کشی زمان پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها در شبکه شهند