Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی روز سه شنبه در جلسه بررسی طرح شهید قاسم سلیمانی در وزارت بهداشت افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو در سال جدید میلادی، باید تست های سریع در فرودگاه های بین المللی کشور که پرواز خارجی دارند برای مسافران ورودی، اجباری شود.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی برای بیماریابی و کنترل کرونا گفت: خوشبختانه مقدار زیادی کیت تست سریع کرونا و همچنین منابع مالی برای اجرای طرح شهید سلیمانی در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شده تا دغدغه اجرای این طرح، کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: عمده ترین دستگاه های همکار وزارت بهداشت در این طرح، سازمان بسیج و هلال احمر بوده اند و توانسته ایم برای شناسایی زودهنگام، جداسازی و آموزش بیماران با رویکرد محله محور و خانواده محور، اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز در نشست بررسی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خوشبختانه این طرح بزرگ ملی در بین مسئولان در استان ها به خوبی نهادینه شده و با انگیزه بالا، این طرح را اجرایی می کنند.

وی گفت: خوشبختانه با اجرای طرح شهید سلیمانی و همچنین اعمال محدودیت های هوشمند، میزان ابتلا به کووید۱۹ و متعاقبا فوت بیماران، به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

جعفر صادق تبریزی، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز گفت: تا هفته قبل در کشور ۲۲ هزار و ۵۳۰ تیم رهگیری در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با ۱۰۳ هزار نفر عضو تشکیل شده که بیش از ۲۷۰ هزار نفر از افرادی که با بیماران در تماس بوده اند را رهگیری کرده اند.

وی افزود: حدود ۴۲ درصد از نیروهایی که در این بخش مشارکت دارند، سفیران سلامت و رابطین سلامت محله بوده اند. حدود ۲۷ درصد از افراد مشکوک در تماس با بیماران برای انجام تست PCR و ۲۸.۳ درصد برای ویزیت پزشک معرفی شده اند و برای ۱۲.۵ درصد از آنها تست سریع انجام شده که حدود ۱۵.۵ درصد از این تست ها، مثبت گزارش شده است.

صادق تبریزی خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۷۳۰ تیم مراقبت در منزل در طرح شهید سلیمانی در کشور با مشارکت ۱۸ هزار تشکیل شده است. این تیم ها تا کنون از ۴۱ هزار نفر در منازل، مراقبت کرده اند و برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر از افراد مشکوک، تست سریع انجام شده که هزار و ۳۲۰ نفر معادل ۱۷.۶ درصد از افرادی که مراقبت در منزل را دریافت کرده اند، تست مثبت داشته اند همچنین ۳۳.۵ درصد از این افراد برای انجام تست PCR معرفی شده اند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ادامه داد: تا هفته قبل مجموعا ۴۱ هزار تست توسط تیم های رهگیری و مراقبتی در طرح شهید سلیمانی انجام شده که ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد مشکوک معادل ۱۶ درصد از این افراد، تست مثبت داشته اند.

وی تصریح کرد: تا هفته گذشته، با مشارکت ۶۱ هزار نفر بیش از ۱۰ هزار تیم نظارتی در طرح شهید سلیمانی تشکیل شده است. حدود ۷۸۲ هزار بازدید و نظارت از اماکن و مراکز مختلف انجام شده که ۴۹ هزار و ۶۳۰ اخطار یا پلمپ معادل ۹ درصد از کل بازدید ها، انجام شده است.

طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت، بسیج و هلال احمر اجرا می شود، در این طرح نیروهای داوطلب با مراجعه به در خانه های مردم خدمات اطلاع رسانی، تست، بیماریابی، ارجاع افراد مشکوک به مراکز بهداشتی و درمانی و خدمات حمایتی ارائه می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سعید نمکی وزیر بهداشت کرونا ویروس طرح شهید سلیمانی قاسم سلیمانی وزارت بهداشت انجام شده افراد مشکوک طرح شهید هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

کد خبر 6092914 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد