Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در همه استان‌ها راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، فرید براتی سده بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز جامع درمان و باز توانی در گرمسار اظهار داشت: در هفته دولت سال گذشته 6 مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در کشور فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته در استان‌های اصفهان و همچنین کرمانشاه 2 مرکز جامع درمان و باز توانی به‌صورت پایلوت ایجاد شد افزود: بر اساس نتایج و ارزیابی‌های انجام شده از وضعیت این استان‌های پایلوت این 6 مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در کشور در هفته دولت راه‌اندازی شد.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: راه‌اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در همه استان‌ها تا 22 بهمن امسال در دستور کار است که در هر استان حداقل یک مرکز فعال شود و در حال حاضر نیز دستورالعمل آماده، تدوین و ابلاغ‌شده است.

براتی سده با اشاره به برنامه‌های مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد برای بهبود افراد معتاد گفت: این افراد ابتدا بدنشان بدون دریافت دارو سم‌زدایی می‌شود و حدود 4 ماه در این مکان اقامت داشته که بعد از ماه اول آموزش این افراد شروع می‌شود.

روایت تسنیم از اعتبارات میلیاردی که در چرخه باطل ترک اعتیاد استان کرمان دود می‌شودتقویت مراکز بازپروری میزان اعتیاد را کاهش می‌دهد/ورود اتوبوسی معتادان به هرمزگان مشکل‌ساز است"ترک فعل" نهادها در حوزه اعتیاد و مواد مخدر منجر به تشکیل پرونده کیفری می‌شود

وی گفت: پس‌ازاین مرحله برنامه‌هایی برای اشتغال این افراد در نظر گرفته می‌شود و بعد از یک سال این افراد همچنان رصد شده و رها نشده و باشگاهی با عنوان «باشگاه بهبودیافتگان» برای افراد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رصد این افراد گفت: اگر نیاز باشد از طرف نهادهای حمایتی خانواده حمایت می‌شوند اما اگر خانواده پذیرای این افراد نباشد و یا سرپناهی نداشته باشند در مراکز توانمندسازی اسکان می‌یابند.

براتی سده درباره وضعیت استان سمنان برای ایجاد این مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد گفت: برای استان سمنان نیز با توجه به شرایط ایجاد دو مرکز در سمنان و گرمسار در نظر گرفته شد که در سمنان مشکلاتی بر سر راه فراهم‌سازی ساختمان وجود دارد اما در گرمسار ساختمانی فراهم شد و به متقاضی کمک مالی صورت گرفت و در حال حاضر مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد آماده‌شده و در بخش اول و به لحاظ درمان اقدامات خوبی انجام شده اما در بخش اشتغال که منجر به کسب درآمد شود باید پیگیری انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا با کمک‌ها و تسهیلاتی که از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود و همچنین با کمک‌هایی از محل منابع استانی و شهرستانی بخش اشتغال و کسب‌وکار نیز فعال‌شده تا افراد پاک و سالم به خانواده‌ها برگردند.

انتهای پیام/363/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مرکز جامع درمان سازمان بهزیستی راه اندازی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند

افراد زیادی هستند که فوری عصبانی می‌شوند و به اصطلاح زود از کوره در می‌روند، استرسی هستند و به راحتی نمی‌توانند بر اعصاب خود مسلط باشندشما با این دمنوش آرام خواهید شد.

به گزارش فارس، برای آرام شدن این افراد دمنوشی را معرفی می‌کنیم که اثر فوری برای این حالت به همراه دارد. یک قاشق غذاخوری گل گاوزبان، یک قاشق چایخوری سنبل‌الطیب، یک عدد لیمو عمانی و مقداری نبات را با هم دم کرده و میل کنید.

اثر ترکیب این دارو‌های گیاهی همانند خوردن دو عدد قرص آرامبخش است و فوری آرام خواهید شد و استرس از بدن شما دور می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد