Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سناتور ارشد گفته است که حمله سایبری به وزارت خزانه‌داری آمریکا ظاهرا مهم و بزرگ بوده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، ران وایدن سناتور ایالت اورگون که عضو ارشد کمیته مالی مجلس سنا است، در واکنش به حمله سایبری اخیر به نهاد‌های فدرال و دولتی آمریکا از جمله وزارت خزانه داری، گفت: حمله سایبری به وزارت خزانه داری ظاهرا مهم و بزرگ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اظهارات وایدن پس از آن بیان شده است که مقام‌های وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی برخی جزئیات درباره حمله سایبری اخیر را به اطلاع اعضای کمیته دارایی مجلس سنا رسانده اند.

وی افزود: به گفته مقام‌های وزارت خزانه داری، این نهاد با یک نفوذ جدی هکری روبرو شده و این حملات از جولای آغاز شده است. عمق این خسارات هنوز ناشناخته است. علاوه بر این، هکر‌ها توانسته‌اند به سامانه‌های بخش امور اداری وزارت خزانه داری آمریکا نفوذ کنند، بخشی که اطلاعات مقام‌های ارشد در آن نگهداری می‌شود. وزارت خزانه داری هنوز نمی‌داند دقیقا چه اقداماتی توسط هکر‌ها صورت گرفته و چه اطلاعاتی سرقت شده است.

مقام‌های آمریکایی بر این باورند که روسیه عامل اصلی حملات هکری و سایبری اخیر علیه نهاد‌های فدرال و دولتی ایالات متحده است. روسیه این ادعا را رد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز سکوت خود درباره حمله سایبری شرکت Solarwinds به چندین دپارتمان دولتی آمریکا را شکست و به جای متمرکز شدن بر روسیه، احتمال نقش چین در این حملات را مطرح کرد.

البته ترامپ در حالی رسانه‌ها را مسئول اصلی نام بردن از روسیه در قضیه حملات سایبری به نهاد‌های فدرال و شرکت‌های آمریکایی معرفی کرده است که چندین نفر از مقامات بلندپایه دولت خود او از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه چنین اتهامی را علیه روسیه مطرح کرده‌اند؛ اتهامی که روسیه قاطعانه آن را رد کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله سایبری خزانه داری آمریکا حملات هکری خزانه داری آمریکا وزارت خزانه داری حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پیش بینی ۲۷ سال پیش برژینسکی درمورد ایران که درست از آب درآمد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود