Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@16:07:04 GMT

اعتراف به 50 فقره کلاهبرداری سایبری

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۰۷۰۰

اعتراف به 50 فقره کلاهبرداری سایبری

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با ساخت درگاه جعلی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد و گفت: متهم به 50 فقره کلاهبرداری معترف شد.

به گزارش ایران آنلاین  سرهنگ "داود معظمی گودرزی" بیان داشت:  مردی 38 ساله ساکن غرب تهران  به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، مبلغ 950 میلیون ریال از حساب بانکی اش سرقت شده است که با تشکیل پرونده  تیمی از ماموران پلیس فتا مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: شاکی در خصوص نحوه سرقت اظهار کرد،  قصد انتقال وجه از اینترنت بانکم را داشتم که در موتور جستجوگر گوگل نام اینترنت بانک را جستجو کردم و وارد سایت شدم، عملیات بانکی خود را انجام دادم اما با پیام تراکنش شما ناموفق بود مواجه و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز مبلغ  950 میلیون ریال از حساب بانکی ام شدم.
رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه در رصد های اطلاعاتی در فضای سایبری هویت و مخفیگاه متهم در حوالی یکی از محله های جنوب تهران شناسایی شد، افزود: با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند و در بررسی از مخفیگاهش تعدادی تجهیزات الکترونیکی کشف کردند.
این مقام سایبری تصریح کرد: متهم ضمن اقرار به جرم ارتکابی،  در تحقیقات  پلیسی به 50 فقره کلاهبرداری و سرقت داده های کاربران فضای مجازی معترف شد.
سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه کشف جزئیات سایر جرائم ارتکابی متهم ادامه دارد، افزود: برای  ورود به اینترنت بانک حتی المقدور از جستجو در موتورهای جستجوگر خودداری  کنید و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنید و به نتایج موتورهای جستجوگر اکتفا نکنید. شهروندان همچنان می توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین با کارشناسان ما در میان بگذارید.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش

به گزارش صدای ایران از روزنامه جوان، روز حادثه مادر دیانا بچه را با خودروی شخصی‌اش به خانه می‌آورد. دیانا مقابل خانه پیاده می‌شود و مادر خودرو را به داخل پارکینگ می‌برد، اما وقتی برمی‌گردد متوجه می‌شود خبری از بچه نیست. برای همین پلیس را از ماجرا باخبر می‌کنند. اعضای خانواده دیانا به پلیس گفتند به کسی مظنون نیستند و احتمال می‌دهند در همان زمان سرنشینان یک خودرو کودک را ربوده باشند.

وقتی تحقیقات پلیس با تحقیقات میدانی نشان داد که سناریوی آدم‌ربایی منتفی است، مادر دیانا را به عنوان مظنون بازداشت کردند. او در جریان تحقیقات گفت از ماجرای گم شدن کودک خبری ندارد، اما سرانجام روز گذشته به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. متهم گفت: «من به جز دیانا صاحب فرزندی دیگر هم هستم. روز حادثه بود که تصمیم به قتل دیانا گرفتم. بچه‌ام را به باغی متروکه در بیرون شهر بردم و او را با ضربات چاقو به قتل رساندم. بعد هم جسدش را آتش زدم و به اداره پلیس رفتم و گم شدن او را گزارش دادم.»

با اعتراف متهم و با نشانی‌هایی که او در اختیار پلیس گذاشت، کارآگاهان راهی محل شدند و بقایای جسد سوخته را کشف کردند. همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات برای بررسی انگیزه جرم در جریان است.


دیگر خبرها

  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو