Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس در جلسه وبینار با سرکنسول ایران در نجف، گفت: ارتباطات معنوی و پیوند‌های عمیق فرهنگی بین کشور ایران و عراق از گذشته تا به اکنون وجود دارد.

مجتبی علوی افزود: شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و یکی از شهر‌های مقدس ایران اسلامی، می‌تواند مانند سایر شهر‌های مذهبی و مقدس ایران مقصد خوبی برای شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) باشد، همانگونه که یکی از مقاصد اصلی دوستداران اهل بیت و شیعیان ایرانی شهر‌های مقدس نجف و کربلا است که این موضوع می‌تواند مورد توجه بیشتر مسئولین و مردم دو کشور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه سالانه جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر زائر و گردشگر مذهبی از استان فارس به کشور عراق سفر کنند، افزود: ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که در شهر‌های مذهبی دو کشور وجود دارد با نگاه ویژه نمایندگان و سفیران و رایزنان فرهنگی و مذهبی دو کشور می‌تواند برنامه ریزی‌های مناسبی را هم در موضوع گردشگری مذهبی و زیارتی و هم در انواع مختلف دیگر گردشگری نظیر، تاریخی فرهنگی، پزشکی و سلامت و گردشگری تجاری، گردشگری ورزشی و… برای مسافران تهیه و تدوین کند.

دبیر ستاد اربعین استان فارس گفت: انتظار ما از سفرا و رایزنان و نمایندگان ایران در عراق و شهر‌های مقدس این کشور این است که به صورت برنامه‌ریزی شده، جایگاه و نقش و اهمیت شهر شیراز و استان فارس را در محافل و رسانه‌های مختلف آن کشور تبلیغ و ترویج نمایند و شرایط لازم را برای افزایش حضور گردشگران و زائران آن کشور به شهر شیراز را فراهم کنند.

او با اشاره به موانع و مشکلاتی که در این باره وجود دارد، توجه به حمل و نقل هوایی را یکی از راهکار‌های دستیابی به این اهداف برشمرد و در این رابطه گفت: پرواز مستقیم بین شهر‌های مذهبی ایران با کشور عراق در بعضی از شهر‌ها نظیر مشهد و تهران برقرار است، اما در شهر شیراز تاکنون این اتفاق صورت نپذیرفته که بایستی این نیاز مهم نیز پیگیری، عملیاتی و انجام شود و پرواز‌های مستقیم بین شهر شیراز و شهر نجف اشرف به صورت مستمر و روزانه و یا هفتگی انجام گیرد.

علوی در خصوص اهمیت گسترش روابط ایران و عراق در موضوع گردشگری، بیان کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی و مذهبی که بین این دو کشور وجود دارد؛ شهرداری‌های نجف، کربلا و شیراز می‌توانند با عقد تفاهم نامه‌های مختلف، نظیر خواهر خواندگی، و تبادل تجاری و تبادل گردشگر، بستر روابط دو کشور را به شکل بهتری، ساماندهی و مدیریت نمایند.

او گفت: ساماندهی روابط و مدیریت این موضوع منجر به بهره برداری‌های بهتر و شایسته‌ای در بعد معنوی، زیارتی و در بعد مادی و تجاری از گردشگران و زائران خواهد شد.

علوی در پایان گفت: ایجاد این تفاهم نامه بین شهرداری‌ها و اتاق‌های بازرگانی دو شهر می‌تواند باعث ایجاد بستر لازم جهت تقویت روابط خوب و هدفمند از جانب دو دولت شود، و روابط بین دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق را تقویت و تضمین نماید

در این وبینار سرکنسول سفارت ایران در نجف اشرف اظهار کرد: آمادگی داریم تیمی از تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران عراق و شهر نجف را برای بازدید از ظرفیت‌های، توریست، گردشگری و کشاورزی و دامداری و تجهیزات کشاورزی و پزشکی تا با رایزنی به استان فارس اعزام کنیم تا با رایزنی با فعالان تجاری این استان و شهر شیراز بتوانند قرارداد‌های متقابل خوبی منعقد نمایند.

مکارم با تاکید بر اینکه تجارت با عراق از راه دور امکان پذیر نیست، ادامه داد: با توجه به مزیت‌های استانی می‌توانیم تیم‌های مناسبی از بازرگانان و سرمایه گذاران عراقی را ساماندهی و به استان فارس معرفی کنیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اضافه کرد: تاکید ما در توسعه مناسبات اقتصادی دو منطقه بر پایه همکاری‌های دو جانبه است که باید در این زمینه برنامه‌های دقیق و منظمی با همکاری دو طرف تدوین شود.

مکارم با بیان اینکه ما در کنسولگری خدمات وکیل و مشاوره حقوقی ارائه می‌دهیم، اضافه کرد: تبلیغات یکی از ارکان مهم در ارتباط بین کشورهاست و بدون توجه به تبلیغات نمی‌توان انتظار داشت مردم کشور‌های دیگر از ظرفیت‌های ما مطلع باشند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه گردشگری مذهبی پرواز مستقیم شیراز به نجف استان فارس شهر شیراز دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاذبه‌های گردشگری شیراز

جاذبه‌های گردشگری شیراز

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • تلاش برای برقراری پرواز مستقیم حجاج اردبیلی به مدینه
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه