Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهره‌برداری از بزرگترین مجتمع فرهنگی جنوب کشور در شهر یاسوج می‌توانست زمینه‌ساز تحولات فرهنگی و هنری باشد، این روزها اما تنها اسکلت فلزی آن خودنمایی می‌کند و تکمیل آن در دولت تدبیر و امید به سرانجام نرسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس در سال های پایانی دهه هشتاد زمزمه احداث بزرگترین مجتمع فرهنگی جنوب کشور در پایتخت طبیعت ایران شنیده شد، این پروژه سال‌ها در پیچ و خم وعده های مسئولان رشد چندانی نداشت هر چند که با تکمیل آن امیدها را برای دمیدن روح تازه در فرهنگ و هنر کهگیلویه وبویراحمد زنده می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احداث این پروژه با توجه به کارکردهای آن امکان برگزاری گردهمایی‌های اجتماعی و همایش‌های علمی استان را فراهم کرده و همچین می توانست زمینه‌ساز تبادلات فرهنگی و اجتماعی در سطح استان و کشور باشد.

در شرایط حاضر می توان گفت تالار فرهنگی یاسوج یا همان بزرگترین مجتمع فرهنگی جنوب کشور نه تنها به بهره برداری نرسیده است بلکه به همان وضعیت سابق یعنی اسکلت فلزی باقی مانده است.

در همین رابطه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: از سال 1387 پروژه تالار فرهنگی و هنری در شهر یاسوج با عنوان برزرگترین مجتمع فرهنگی جنوب کشور  با همان پیشرفت 53 درصدی بدون تغییر باقی مانده است، با توجه به نشست ها و فراخوان های وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو فراخوان تعدادی سرمایه گذار معرفی شده و در حال بررسی شرایط آنها بعد از تحویل مدارک بوده که آیا این سرمایه گذارها صلاحیت ادامه کار این پروژه را خواهند داشت یاخیر؟

پیرسبزی بیان کرد: این پروژه با هزینه هایی که انجام شده حدود 52 درصد پیشرفت همان سالیان گذشته را داشته و  سه فاز دارد، با توجه به واگذاری آن خود سرمایه گذار مابقی هزینه ها را برای تکمیل این طرح بر عهده خواهد داشت، سرمایه گذار از طریق وزارت به ما معرفی شده است(اینجا را بخوانید)

رکود و عدم پیشرفت قابل ملاحظه این پروژه در فاصله زمانی قریب به یک دهه نه تنها سبب اتلاف هزینه های بیت المال شده است، بلکه عدم تکمیل آن در طی سالیان مختلف نشان دهنده نبود همت مضاعف برای به بهره برداری رساندن آن است، یا می توان گفت در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد بهای چندانی برای رسیدگی و تعیین و تکلیف این پروژه وجود نداشته است.

با توجه به اینکه ماه های پایانی دولت تدبیر امید در حال سپری شدن است، به نظر می رسد این  پروژه در دولت فعلی به اتمام نخواهد رسید و هرچند در کنار همه شعار ها و وعده های دولت فعلی حمایت از فرهنگ و هنر در زمان تبلیغات انتخاباتی شنیده شد اما رکود بزرگترین مجتمع فرهنگی جنوب کشور در پایتخت طبیعت گواه این ادعاست که این دولت نه تنها نتوانسته به برنامه های فرهنگی و هنری  و تبلیغاتی جامه عمل بپوشاند بلکه ناتوان از اجرای پروژه ها بزرگ فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد و سایر نقاط کشور بوده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بزرگترین مجتمع فرهنگی جنوب کشور فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد

با منتفی شدن حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ یمن به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حاضر خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از انتشار خبر خبرگزاری تسنیم مبنی بر احتمال منتفی شدن حضوری هندی‌ها در نمایشگاه کتاب تهران،‌ علی رمضانی قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران در توئیتی نوشت: علی‌رغم تلاش جامعه فرهنگی هند نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات «وعده صادق» و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،‌ حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید