Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:11:58 GMT

نگاهی به وضعیت سوادآموزی در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۱۰۶۵

نگاهی به وضعیت سوادآموزی در استان بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون سواد آموزی آموزش و پرورش بوشهر عنوان کرد: میزان بی‌سوادی در روستاهای استان بوشهر ۵.۷۶ درصد، میزان بی‌سوادی شهری ۳.۸۴ درصد، میزان بی‌سوادی در مردان ۴.۱۲ درصد و در زنان ۴.۷۳ درصد است.

سید مجتبی هاشمی‌نژاد در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: خوشبختانه استان بوشهر در حوزه بهبود وضعیت سواد جایگاه برجسته‌ای در کشور دارد، به گونه‎‌ای که به مدت ۳ سال متوالی –از ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵- در میان استان‌ها حائز رتبه اول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بوشهر، گناوه و دیلم شهرستان های برتر استان در سواد آموزی هستند.

این مسئول با اشاره به برخی آمار در این زمینه بیان کرد: میانگین باسوادی در کشور ۹۷% است که الحمدلله استان بوشهر با ۹۶.۳% باسوادی به میانگین کشوری نزدیک است.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی از فاکتورهای مهم شوراهای پشتیبانی و همّت همگانی و تلاش نهادهای اجرایی بوده است.

به گزارش ایسنا، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به جزئیات طرح سوادآموزی در خانه به عنوان یکی از طرح‌های موثر در افزایش نرخ سواد گفت: در این طرح اعضای خانه با ارائه و ثبت کد ملی خود در سامانه مربوط به سوادآموزی می‌توانند اقدام به آموزش آنها نمایند. البته منظور بی‌سوادی مطلق نیست بلکه کم‌سوادی نیز مدنظر است. حق الزحمه و تمام امکانات از جمله کتاب و لوازم التحریر و ملزومات سوادآموزی نیز در اختیار افرادی که در این طرح شرکت کرده و به باسواد کردن اعضای خانواده خود بپردازند قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این فرآیند در خانه و با رعایت کامل پروتکل‌های اجتماعی انجام می‌شود، اظهار کرد: هر فردی که علاقمند به حضور در این طرح است می‌تواند با مراجعه به واحد سوادآموزی شهرستان خود ثبت نام کرده و پس از راستی‌آزمایی مجوز برای اجرای این طرح را می‌دهند.

سید مجتبی هاشمی‌نژاد با اشاره به آمار ۴.۴ درصدی بی‌سوادی در استان بوشهر اظهار کرد: درصد بی‌سوادی در روستاهای استان بوشهر ۵.۷۶ درصد، میزان بی‌سوادی شهری ۳.۸۴ درصد، میزان بی‌سوادی در مردان ۴.۱۲ درصد و زنان ۴.۷۳ درصد است.

معاون آموزش و پرورش بوشهر تاکید کرد: از سال ۱۳۵۵ تاکنون تعداد ۳۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر در دوره‌های سوادآموزی استان بوشهر شرکت کرده و باسواد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح کنترل مبادی ورودی بی‌سوادی و آمار سرریز آموزش رسمی (ورود به مدارس) از دیگر طرح‌های معاونت سوادآموزی است و چالشی که در این زمینه با آن روبرو هستیم تفاوت آمار ارائه شده از سوی سامانه آموزش و پرورش و مرکز آمار ایران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کد ملی مرکز آمار ایران گناوه سواد بي سوادي استان بوشهر آموزش و پرورش نهضت سوادآموزي باسوادی بوشهر میزان بی سوادی آموزش و پرورش استان بوشهر بی سوادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید

ایسنا/بوشهر  رییس مرکز مدیریت راههای استان بوشهر گفت: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

محبوبه شهریاری روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده‌ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر 25 درصد نسبت به سال 1401 افزایش داشته یعنی رتبه دوم کشوری را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه‌های ترددشمار، طی سال گذشته 25 میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماههای فروردین و آذرماه بوده است.

وی درخصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سالجاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و 380 هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب 11 درصد و 8 درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راههای استان خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • معاون اول رئیس جمهور: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود