Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@07:30:48 GMT

عاملین شکار دو کل وحشی ارومیه

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۱۲۴۹

عاملین شکار دو کل وحشی ارومیه

رویداد ۲۴ به‌دنبال دریافت یک عکس و گزارشی مبنی بر شکار دو کل وحشی بوسیله اسلحه جنگی ژ-۳ در ارتفاعات ارومیه، نیرو‌های یگان محیط زیست آذربایجان غربی به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

نیرو‌های محیط زیست پس از مدتی تحقیق و بررسی، هویت متهم را شناسایی نموده و آدرس منزل وی که ساکن یکی از روستا‌های مرزی ارومیه بود را به‌دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو‌های محیط زیست موضوع را با دادستان مطرح نموده و پس از اخذ نیابت قضایی و حکم ورود به منزل به‌همراه مامورین انتظامی عازم روستای مربوطه شدند.

مامورین پس از ورود به روستا به‌صورت ناگهانی وارد خانه‌ی متهم شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

در جریان بازرسی از خانه متهم، مامورین با توجه به عکسی که در اختیار داشتند به‌دنبال یک اسلحه ژ-۳ بودند، اما یک قبضه اسلحه جنگی کلاشنیکف به‌همراه سه خشاب کامل و ۸۸ عدد تیر جنگی، مقداری گوشت شکار و اجزای بدن کل وحشی کشف و یک متهم را در این رابطه دستگیر نمودند.

متهم باوجود اینکه شخص دیگری در عکس نبود در جریان بازجویی‌ها یک‌نفر را به‌عنوان همدست خود در انجام تخلف شکار غیرمجاز به دادسرا معرفی نمود.

نفر دوم نیز با دستور مقام قضایی دستگیر و هر دو متهم پس از انجام بازجویی و اخذ اعترافات، با صدور قرار مجرمیت به‌جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی و حمل اسلحه جنگی جهت رسیدگی به جرم به دادگاه معرفی شدند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شهرستان ارومیه دادگاه با توجه به گزارش مامورین محیط زیست به‌عنوان ضابط قضایی، مستندات موجود ازجمله عکس متهم در حین تخلف، صورتجلسه کشف اسلحه جنگی و گوشت شکار از منزل متهم ردیف اول و دفاعیات بلاوجه متهمین، بزه انتسابی به هر دو نفر را محرز و مسلم دانسته و آن‌ها را به مجازات‌های زیر محکوم نمود:

متهم ردیف اول:

۱) تحمل بیست ماه حبس به‌جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی

۲) تحمل سه‌سال و هفت ماه حبس به‌جرم حمل نگهداری سلاح جنگی کلاشینکف و مهمات مربوطه در منزل
همچنین با رای دادگاه سلاح و مهمات کشف شده در خانه‌ی متهم به نفع دولت مصادره گردید

متهم ردیف دوم:

تحمل دو سال حبس به‌جرم مشارکت در شکار غیرمجاز جانوران وحشی

با توجه به اینکه متهمین در مهلت قانونی نسبت به اعتراض به رای و تقاضای تجدیدنظر اقدام ننموده‌اند، حکم صادره قطعی و لازم الاجرا بوده و مجرمین جهت گذراندن دوران حبس روانه زندان خواهند شد.

همچنین بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به‌لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عکس روز تصاویر روز جانوران وحشی شکار غیرمجاز اسلحه جنگی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام

به گزارش خبرگزاری مهر، حکم محکومیت توماج صالحی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان صادر شد.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است هرچند که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضائی است.

کد خبر 6087998

دیگر خبرها

  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
  • خالکوبی منشوری تتلو در دادگاه دردسرساز شد