Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور آمریکا عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی را دستاوردی بزرگ برای دولت خود به شمار می‌آورد، اما این توافق‌ها صلح را برای منطقه به همراه ندارد.

خبرگزاری میزان - طی ماه‌ های اخیر رژیم صهیونیستی با میانجیگری دولت آمریکا توافق عادی سازی روابط را با چند کشور عربی شامل امارات، بحرین، سودان و مراکش امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا و مقامات دولت وی همواره در اظهارات خود با مطرح کردن ادعا‌هایی، این توافق‌ها را به عنوان دستاوردی برای خود بر شمردند.

با این وجود بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این عقیده هستند که این توافق عادی سازی برای منطقه ثمری نخواهد داشت.

پایگاه گاردین در گزارشی به این توافق‌ها پرداخته و می‌نویسد که این توافق‌های عجولانه صلح را برای منطقه به ارمغان نمی‌آورد.

دونالد ترامپ در ادامه توافق‌های عادی سازی رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی، خود را به عربستان سعودی معطوف کرده و برای وی مهم نیست که در این مسیر چه کسانی آسیب خواهند دید.

گاردین تاکید می‌کند توافق‌های صلحی که بی عدالتی را دامن می‌زند و افراد ضعیف را مجازات می‌کند و با حرص و آز، سیاه نمایی و فروش اسلحه رو به رو می‌شوند نمی‌توانند ارتباط زیادی با صلح ندارند؛ دوام این توافق‌ها نیز بعید به نظر می‌رسد.

خاورمیانه اخیرا شاهد اینگونه توافق هاست که عجولانه از سوی ترامپ منعقد شده اند و به نظر می‌رسد در حالی که دوره ریاست جمهوری وی در حال پایان است، در حال آتش افروزی در زمینه سیاست خارجی است.

بیشتر بخوانید: سرازیر شدن تسلیحاتی غربی به خاورمیانه و مجوزهایی برای کشتار مردم یمن عادی سازی روابط میان بوتان و رژیم صهیونیستی

صلح همواره چشم اندازی خوشایند بوده، اما نه به هر قیمتی؛ توافق‌های عجولانه ترامپ از طرف رژیم صهیونیستی به طور بی رحمانه‌ای حقوق مردم فلسطین را به سخره گرفته است.

کشور‌های امارات و بحرین با توافق عادی سازی اخیر، برنامه صلح ۲۰۰۲ که به رسمیت شناختان آن منوط به ایجاد یک فلسطین مستقل است را نقض کردند.

گاردین در پایان نوشت توافق عادی سازی کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی زمانی برای ترامپ شیرین‌تر می‌شوند که با پیشنهاد‌های تسلیحاتی آمریکا و تجارت‌های سود آور برای این کشور همراه می‌شوند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل توافق عادی سازی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عادی سازی روابط تحولات بین الملل توافق عادی سازی توافق عادی سازی رژیم صهیونیستی توافق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد