Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس یاسوج؛ داریوش بهنیا- آن چه که استان کهگیلویه و بویراحمد را از همه استان‌های ایران در بحث توسعه و عمران و آبادانی عقب انداخته وعده‌های نامعلوم با چاشنی انتخاباتی و تبلیغاتی و دارای تاریخ مصرف و انقضاست که موجب شده هر آن که از راه می‌رسد ابتدا پروژه را ملک شخصی و میراث پدری خود فرض کرده و سپس با رسیدن به نیات و مقاصد شخصی، پروژه را در میانه راه رها کرده و به دنبال برداشت از محصول تبلیغاتی و انتخاباتی خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر از این دست پروژه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد کم نبوده که در گیر و دار تبلیغات زمین‌گیر شده و سرانجامی ناخوشایند نصیب آن‌ها شده و البته بیش از هر چیز بی‌اعتمادی مردم را موجب گردیده است.

یکی از این پروژه‌ها پل چهارم بشار است که به مانند برادر بزرگتر خود «پل سوم» بشار داستان و حکایتی جالب و البته اسفناک دارد.

پروژه‌ای که در برخی مقاطع زمانی با شدت و حدت از آن در رسانه‌ها و صدا و سیما یاد می‌شد و مسوولان عکس‌های یادگاری زیادی در کنار آن انداختند اما امروزه دیگر هیچ مطلبی از آن در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود و گویی اهالی رسانه نیز از تکمیل و راه‌ا‌ندازی آن به کل ناامید شده‌اند.

در تاریخ 20 آذرماه سال 97 یعنی 2 سال و 12 روز پیش از نوشتن این سوژه، شهردار یاسوج در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام می‌کند که پل چهارم بشار روی رودخانه شهر یاسوج در سال 98 به بهره‌‌برداری می‌رسد.

نستهن مقدم شهردار مرکز استان در همان تاریخ می‌گوید هم اینک 240 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و منابع داخلی شهرداری برای تکمیل این پل اختصاص یافته است.

جالب است بدانیم شهردار مرکز استان توضیح می‌دهد که این پل همچون دیگر طرح‌های عمرانی شهرداری یاسوج بر اساس شعار «سرعت»!!، دقت و کیفیت در حال ساخت است که عملی نشدن خبر بهره‌برداری از پل در سال 98 خود گویای «سرعت» در اجرای طرح‌های شهرداری یاسوج است!!.

اما بشنویم از اظهارات استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد که در تاریخ 16 دی سال 97 در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان می‌گوید: «پروژه‌های پل سوم و چهارم بشار با توجه به تأثیری که بر روی ترافیک شهر یاسوج و آرامش مردم دارند در زمره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفتند».

وی در همان جلسه به واقعیتی اشاره کرد که نشان دهنده بازی پیمانکار با پروژه بود و در همان جلسه گفت: «در بازدیدی که از این پروژه داشتیم پیمانکار پروژه بحث‌های ارزی را بهانه می‌کرد این در حالی است که همه سازه پل از تولیدات داخلی بوده و هیچ ربطی به تغییرات نرخ ارز ندارد!!».

استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نحوه عملکرد شهرداری یاسوج در مواجهه با اهمال پیمانکار پروژه پل چهارم بشار گفت:  شهرداری باید به پیمانکار این پروژه فشار می‌آورد تا تمام سازه فلزی را نصب می‌کرد.

در ادامه حسن نوروزی رئیس وقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه پروژه اتصال پل چهارم بشار به سروک به طول 3.5 کیلومتر باید از منابع داخلی شهرداری اجرا  شود، گفت: شهرداری یاسوج باید زمان‌بندی اجرای پروژه را برای سال 97 اعلام کند تا شاهد تکمیل آن تا 31 تیرماه 98 باشیم.

در تاریخی دیگر شهردار یاسوج در جمع خبرنگاران می‌گوید که سه دهانه از این پل تکمیل شده و ساخت دهانه چهارم و آماده سازی برای انتقال به محل نصب پیشرفت ۵۰ درصدی دارد.

عزیز فیلی معاون عمرانی آن هنگام استاندار طی چندین مصاحبه قول داده بود در صورتی که شهرداری یاسوج این پروژه را در زمان مقرر تحویل ندهد، موضوع از دست این دستگاه اجرایی خلع ید گردد و به اداره راه و شهرسازی واگذار گردد.

در فروردین و یا اردیبهشت سال 98 جلسه‌ای در استانداری کهگیلویه و ویراحمد برگزار و یکی از مواردی که به آن پرداخته شد موضوع پل چهارم بشار و نارضایتی مسئولان استان از روند اجرای این پل بود «در حالی که  معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص اعتبار 8 میلیارد تومانی برای پل چهارم بشار(پل بلوار رجاء) گفت: هیچ پروژه استانی و ملی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد که به اندازه این پل اعتبار دریافت کرده باشد».

به گزارش فارس؛ اکنون در ماه‌های پایانی سال 99 و رو به سوی قرن جدید قرار داریم با این احتساب باید از پل چهارم بشار هم به عنوان یکی از پروژه‌های تاریخی و قابل استفاده در موزه عمرانی اشاره کرد که به همراه پروژه‌های دیگری در استان مثل جاده پاتاوه- دهدشت، هتل ورزش، مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج و البته خود موزه مرکزی شهر یاسوج به عنوان پروژه‌ای با قابلیت  نگهداری در موزه‌ یاد کرد که وعده‌های مسوولان علی‌‌رغم چشم انتظاری مردم هنوز به سرانجام نرسیده است.

پل چهارم بشار یاسوج در سه دهانه 30، 37 و 33 متری به طول 150 متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج در حال احداث است.

انتهای پیام/82009

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یاسوج قابلیت نگهداری پل کهگیلویه و بویراحمد خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد شهرداری یاسوج پل چهارم بشار پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاد مطهری شهید راه تدبیر و تفکر است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیر و معلمان مدرسه شبانه روزی سعادت شهرستان دیلم به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم با تبریک این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: استاد شهید مرتضی مطهری شهید راه تدبر و تفکر است و هر مطلبی که این شهید در گذشته نگاشته است امروزه نیز در همه محافل و مدارس مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دیلم منزلت و جایگاه معلم در اجتماع را رفیع خواند و اظهار داشت: شما عهده دار مسئولیتی هستید که هم می‌تواند خانواده و هم اجتماع را تحت تأثیر قرار دهد و مسئولیت سنگین‌تری که بر دوش شما قرار دارد تقویت باورهای دینی و ارزشهای اسلامی در دانش آموزان است.

فرماندار دیلم خاطر نشان کرد: رسالت شما معلمان بسیار مهم و تأثیر گذار است و آموزش و پرورش از مهمترین نهادهایی است که تعالی، رشد و توسعه هر جامعه در گرو آن است.

وی در پایان با بیان اینکه فرهنگیان بزرگترین خدمت را نسبت به اجتماع خود انجام می‌دهند یادآور شد: معلمان با تلاش و زحمت خالصانه نسل جدید و کادر آینده انقلاب را تربیت می‌کنند و همه ما مسئولان قدردان آنها هستیم.

کد خبر 6094205

دیگر خبرها

  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • استاد مطهری شهید راه تدبیر و تفکر است