Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، سیاوش ملکی‌فر، امروز دوشنبه در آغازبه کار رویداد دو روزه مجازی ارائه نیازهای فناورانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: این  هشتمین رویداد از رویدادهای نیاز فناوری است که در سال جاری برگزار شده است، در هفت رویداد گذشته ۲۳۰ نیاز به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه و ۲۷۹ جلسه مذاکره تجاری B۲B نیز برگزار شده است،  در این رویداد نیز ۵ مجموعه از سازمان منطقه آزاد کیش، منطقه ویژه اقتصادی جهرم، منطقه آزاد ارس، منطقه آزاد ماکو و مرکز نوآوری کیش ارائه نیاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مزایای رویداد به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری شامل تامین نیازهای فناورانه کشور در زمان تحریم، تزریق فناوری به بدنه صنایع مختلف، ایجاد روحیه خودباوری برای شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال و کاهش خروج ارز از کشور است.

راه اندازی شهرک شرکت های دانش بنیان در کیش در آینده 
غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این رویداد مجازی ضمن اشاره به ظرفیت مرکز نوآوری کیش از همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز خرسندی کرد و گفت: در مرکز نوآوری کیش ۴۵ شرکت دانش بنیان مستقر هستند و این مرکز ظرفیت پذیرش ۱۰۰ شرکت را دارد، همچنین شهرکی برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در کنار مرکز در حال راه‌اندازی است،  کاربردی کردن ایده و تولید محصول و عرضه به بازار از دستاوردهایی است که با وجود مرکز نوآوری کیش محقق می‌شود.

وی افزود: با تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای برای رونق اقتصاد کشور و مشارکت شرکت‌ها، اتفاق خوبی در منطقه آزاد کیش رقم خورده است،  نشست امروز فرصت مناسبی است که از توانمندی متخصصان داخلی در حوزه علم و فناوری بهره‌مند شویم.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش بیان کرد: درنظر داریم با حضور شرکت‌های دانش بنیان در این منطقه و اهتمام جدی در رفع نیازهای فناورانه جزیره کیش به نمونه و الگویی برای بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شویم.

شبکه‌ای متشکل از ۹ هزار واحد فناور در خراسان
رضا قنبری رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز مزایای ارتباط پارک‌های علم و فناوری با مناطق آزاد اقتصادی را برشمرد و گفت: مناطق آزاد بخش خصوصی فعالی دارند که در زمینه صادرات فناوری می‌توانند به پارک‌ها کمک کنند. از طریق شبکه زیرساختی‌ای که بین پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده است نیازهای فناورانه از طریق این شبکه اطلاع‌رسانی می‌شود و ۹ هزار واحد فناور متصل به این شبکه راهکار مناسب فناورانه ارائه می‌کنند.

ارائه ۳۶ نیاز فناورانه منطقه آزاد کیش 
مسعود توفیقی، مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش نیز در مورد نیازهای احصا شده به تیم آموزش دیده برای بررسی نیازهای ممکن اشاره کرد وگفت: خلأهای دانشی نیازمند توجه جدی است، بر این اساس یک تیم آموزش دیده حوزه‌های مختلف را ارزیابی کردند تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های سازمان منطقه آزاد کیش برای جلب بخش خصوصی و تامین نیاز آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای این رویداد ۳۶ نیاز فناورانه احصا شده است و امیدواریم در مذاکرات تجاری بین شرکت‌های دانش بنیان و همکاران سازمان منطقه آزاد کیش دستاوردهای خوبی پدید آید و زنجیره تامین کنندگان فناوری و متقاضیان به هم پیوند بخورند.

صندوق پژوهش و فناوری ارس برای تامین دانش بنیان های مناطق آزاد
 پریسا بهلولی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ارس سرمایه اولیه این صندوق را سه میلیارد تومان که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شد عنوان کرد و گفت: فعالیت صندوق ما از یک سال پیش آغاز شده است و در حوزه‌هایی چون خودروسازی، شیمیایی، نفت و گاز، صنایع غذایی و فولاد فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر سرمایه اولیه، ۹ میلیارد تومان خط اعتباری از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کردیم که ۶ میلیارد تومان آن مصوبه دارد و این خط اعتباری قابلیت شارژ شدن دارد. ما در صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ارس امکان تامین مالی تمامی شرکت‌های دانش بنیان فعال در مناطق آزاد کشور را فراهم کرده‌ایم.

نیازهای لجستیک و کشاورزی در منطقه آزاد ماکو
محمدرضا عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این رویداد به محورهای نیازهای فناورانه این منطقه اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از اندوخته و تجربیات داخلی و نوآوری جوانان در شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کنیم تا واحدهای اقتصادی در مناطق آزاد رشد و جهش بیشتری در تولید محصولات فناورانه داشته باشند، در حال حاضر ۷۵ درصد از مساحت کل مناطق آزاد در کشور را منطقه آزاد ماکو تشکیل می‌دهد؛ این منطقه وسعت قابل توجهی دارد و منابع بسیاری را در اختیار اقتصاد ملی می‌گذارد.

وی ادامه داد: دو موضوع لجستیک و کسب و کارهای کشاورزی و شیلات از محورهای مهم منطقه آزاد ماکو است که نیازهای فناورانه آن در این رویداد ارائه خواهد شد،  همچنین این منطقه با وجود ۱۸ معدن کانی‌های فلزی و غیر فلزی و سنگ‌های تزیینی و ساختمانی، ظرفیت بالایی برای جهش تولید دارد.

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی منطقه ویژه اقتصادی منطقه آزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی منطقه ویژه اقتصادی منطقه آزاد صندوق نوآوری و شکوفایی منطقه ویژه اقتصادی منطقه آزاد اخبار کنکور صندوق نوآوری و شکوفایی سازمان منطقه آزاد کیش شرکت های دانش بنیان نیازهای فناورانه مرکز نوآوری کیش منطقه آزاد ماکو علم و فناوری مناطق آزاد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، مناسب‌ترین بستر برای بالا بردن شناخت کشورهای شرق آفریقا به‌ویژه تانزانیا از محصولات و دانش بومی ایرانی حضور در این نمایشگاه ست.

قرار داشتن تانزانیا در حاشیه اقیانوس هند و دسترسی آسان و نزدیکی آن به مهمترین مناطق اقتصادی غرب آسیا و به خصوص خلیج فارس از جمله مزیت‌های نسبی تجارت با تانزانیا برای تجار ایرانی محسوب می‌شود.

اقلام عمده صادراتی ایران به تانزانیا شامل قیر نفت و سایر موم پارافین ها، سیمان سفید پرتلند، ظروف چدنی، خمیرهای غذایی پخته نشده، مخلوطهای قیری براساس آسفالت طبیعی، مخزن، سیمان کلینکر و وازلین گرید دارویی است.

هیأت تجاری تانزانیا با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران از توانمندی صادراتی شرکتهای ایرانی شگفت زده شدند.

امیرحسین میرآبادی، رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، آفریقا را از اهداف اصلی برای توسعه همکاری دانست.

وزیر تجارت تانزانیا در این بازدید ضمن اعلام آمادگی خود جهت انتقال تکنولوژی میان ایران و تانزانیا افزود: ما از تجربیات شرکت‌های ایرانی استفاده خواهیم کرد و به‌دنبال رابطه تجاری بهتری میان ایران و تانزانیا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم به‌تنهایی تولیدات خود را بالا ببریم در این راستا توسعه الزامی است و به همین دلیل دنبال همکاری‌های هرچه بیشتر با ایران هستیم و پیشنهاد برگزاری رویداد نمایشگاهی تخصصی در کشور تانزانیا با حضور شرکت های توانمند دانش بنیان ایرانی را برای عرضه به تجار تانزانیا و مقامات و بازرگانان کشورهای آفریقای شرقی را در سال جاری را دادند.

کد خبر 6092130

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور