Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس جهاددانشگاهی استان همدان از ثبت نام بیش از ۱۰۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در همدان خبرداد و گفت: مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال و کارآفرینی در هر کشور است و در ایران نیز ظرفیت‌های خوبی در مناطق مختلف وجود دارد.

علی کلانترنیا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکی از طرح‌های وزارت کار بوده که جهاددانشگاهی مجری این طرح است، اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های استان ها منجر به شکل‌گیری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با توجه به تجربیات طرح‌های گذشته انجام گرفته است، تصریح کرد: طرح پایلوت مشاغل خانگی که در سال ۹۶ تا ۹۸ در ۹ استان کشور انجام گرفت و منجر به اشتغالزایی ۲۰ هزار نفری شد که تجربه موفق وزارت کار و جهاددانشگاهی در اجرای طرح پایلوت، موجب شد تا در سال ۹۹ طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف اشتغالزایی ۵۴ هزار نفر در کشور در ۳۱ استان کلید بخورد.

رئیس جهاددانشگاهی استان همدان با اشاره به اینکه سهمیه استان همدان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشتغالزایی ۲۱۰۰ نفر بوده است، یادآور شد: تاکنون ۱۷۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

کلانترنیا با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: فاز اول ظرفیت سنجی و ظرفیت‌شناسی است به‌طوریکه بر این اساس طرح پژوهشی انجام گرفته و ظرفیت‌های بالقوه استان همدان در حوزه مشاغل خانگی شناسایی شده و به عنوان ظرفیت معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر فاز اول این طرح در استان همدان به اتمام رسیده و وارد فاز دوم شده که از هفته آینده که بحث آموزش و توانمندسازی است، آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ رشته در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان همدان معرفی شده است، تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان همدان بیش از ۱۰ رشته جمله چرم، قالیبافی، پوشاک و خیاطی، کیک وشیرینی، مبل منبت، میناکاری و سفال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی درنظر گرفته شده است.

کلانترنیا با بیان اینکه مهارت کیک و شیرینی به تازگی به این طرح اضافه شده است، خاطرنشان کرد: مهارت‌هایی از قبیل ویراستاری، مترجمی، انیماتوری و برنامه‌نویسی و کامپیوتر نیز برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی درنظرگرفته شده است.

وی با تأکید براینکه توزیع سهمیه در شهرستان ها به‌صورت متوازن بوده است، اظهارکرد: در تمامی شهرستان ها جلساتی بافرمانداران برگزار کرده و سعی کردیم توزیع سهمیه در تمام نقاط استان یکسان باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان همدان با اشاره به توانمندسازی متقاضیان مشاغل خانگی، افزود: متقاضیان مشاغل خانگی تحت آموزش های عمومی و تخصصی قرار می‌گیرند به طوریکه آموزش‌های عمومی مفاهیم کلی درباره ایجادشغل، کارآفرینی و بازاریابی خواهد بود و آموزشهای تخصصی متناسب با رشته شغلی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: آموزش های تخصصی توسط پیشرانان و افراد موفق در کارآفرینی انجام می‌شود به طوریکه در ابتدا پیشرانان تحت آموزش مفاهیمی مثل دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی قرار خواهند گرفت و بعد به متقاضیان متصل می‌شوند.

کلانترنیا با بیان اینکه فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اتصال به بازار است، یادآور شد: کسانی که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی آموزش می‌بینند، محصولات تولیدی خود را در اختیار پیشرانان قرار داده و به این طریق کالای خود را در بازار به فروش می‌رسانند که همین موضوع وجه تمایز این طرح با سایر طرح هاست.

وی با تأکید براینکه اتصال به بازار یکی از نقاط تمایز این طرح است، افزود: جهاددانشگاهی به صورت مستمر این اتصال به بازار را رصدمی‌کند تا منجر به شغل پایدار شود.

رئیس جهاددانشگاهی همدان با اشاره به شرایط ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، گفت: شرایط ثبت نام در این طرح بسیار آسان بوده به‌طوریکه تمامی افراد بالای ۱۸ سال که بیمه کارفرمایی ندارند می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های رایگان بهره‌مند شوند.

کلانترنیا با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰ پیشران در استان همدان شناسایی شده است، اظهارکرد: پیشرانان با کمک سازمان صمت، اداره کل کار، پارک علم و فناوری و مراکز رشد شناسایی می‌شوند که تاکنون ۹۰ پیشران شناسایی شده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی مشاغل خانگی طرح توسعه مشاغل خانگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی رئیس جهاددانشگاهی استان همدان ظرفیت ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۱۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستائیان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهرام ملایی‌هزاروندی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آموزش مهارت بین روستائیان و عشایر، اظهار داشت: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت‌آموزی و توانمندسازی بین روستائیان و عشایر در سال گذشته 4هزار و 288 نفر آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی ادامه داد و افزود: این آموزش ها در قالب  750 هزار و 99 نفرساعت در حرفه هایی  ازقبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران‌کاری، سرمه‌دوزی، خیاطی، قالی‌بافی و ... بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه دانست و گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها ازاهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

ملایی‌هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، گفت:  ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان  وعشایر مطمئناً در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران وتبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند. اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با 55 مرکز آموزش دولتی و یک هزارو 530 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه