Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در حوزه آبخیز بالادست ۱۹۱۳ قنات در سطح کشور خبر داد. - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسین پور اظهار کرد: به منظور تحقق اهداف بند (ث) ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه کشور، در سال جاری 1913 رشته قنات در 408 حوزه آبخیز با اختصاص 510 میلیارد تومان اعتبار در برنامه طرح های آبخیزداری و آبخوانداری سال جاری مصوب و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین پور افزود؛ تاکنون 9815 رشته قنات در کشور تحت پوشش طرح های آبخیزداری و آبخوانداری قرار گرفته است که استان های خراسان رضوی با 1289 رشته، اصفهان با 1236، کرمان با 1091، یزد با 872 و خراسان جنوبی با 769 رشته قنات به ترتیب بیشترین قنوات تحت پوشش طرح های آبخیزداری و آبخوانداری را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها با اشاره به اثربخشی طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در افزایش آبدهی قنوات تصریح کرد: اجرای این گونه طرح های زیربنایی علاوه بر حفظ میراث ارزشمند "کاریز"، موجب استمرار تولید کشاورزی و پایداری سکونتگاه های روستایی، کنترل مهاجرت از مبدا، مهاجرت معکوس به روستاها و افزایش رضایت مندی جوامع محلی شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح های آبخیزداری و آبخوانداری رشته قنات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه بوده است.

نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، ۲۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت