Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از القدس العربی، طبق معمول، وقتی موازنه قدرت بین کشورهای رقیب به درجه خطرناکی نزدیک شود  مانند قضیه ایران و اسرائیل، یعنی هر کشوری قادر به وارد آوردن آسیب واقعی به کشور دیگر باشد، از عملیات پنهانی برای تضعیف حریف استفاده می شود و این یک پاسخ مخفی دائمی است.

القدس العربی در یاداشتی به قلم "حسین مجدوبی" نویسنده مغربی آورده است؛ بدون شک، ایران از این مفهوم جنگ خاموش جنگ ترورها و حملات متقابل در سکوت استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین نمی توان انتظار پاسخی از ایران نسبت به ترور  دانشمند هسته ای اخیر داشت.

علاوه بر این، ایران استراتژی چین در قبال ایالات متحده را دنبال می‌کند.طی سه دهه گذشته، چین در سکوت مطلق کار کرده است ، زیرا توسط ایالات متحده تحریک شده و تهدید به تحریم شده است، اما بیشتر تحریم ها را تحمل می‌کند تا به هدف اصلی خود، یعنی هدایت جهان از اواسط دهه سی، برای تبدیل شدن به اولین قدرت جهان در دهه چهل .

به همین دلیل چین نه تنها در تلاش است تا از رویارویی مستقیم با ایالات متحده جلوگیری کند بلکه درگیر درگیری های مناطق دیگر نیز نباشد تا انرژی خود را هدر ندهد.

در ارتباط با این موضوع، ایران از مقابله مستقیم با هر کشوری در حال حاضر اجتناب می‌کند، مگر اینکه حریم هوایی و سرزمین هایش تحت نفوذ یا حمله قرار گیرد، همانطور که در سال گذشته با نقض یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی "گلوبال هوک" از حریم هوایی آن اتفاق افتاد و تهران از سرنگونی آن دریغ نکرد.

ایران قصد دارد از هرگونه شرایط اضطراری که ممکن است آن را درگیر جنگ کند، جلوگیری کند و پروژه و هدف خود را برای تکمیل ساخت یک نیروی هسته ای و موشکی و تبدیل شدن به یک قدرت واقعی در خاورمیانه پایان دهد.

بنابراین، صحبت بسیاری از کارشناسان در مورد جنگ قریب الوقوع ایران و اسرائیل به دلیل حوادثی مانند ترور دانشمند اتمی فخری زاده یا جنگ آمریکا و ایران به دلیل ترور فرمانده نیروی قدس سلیمانی در عراق، در زیر گمانه زنی های مربوط به قرائت ها و تفاسیر عجولانه قرار می‌گیرد.
بسیاری از کشورها، از جمله کشورهای عربی، از ترور دانشمند هسته ای ایران استقبال کردند و معتقد بودند که ممکن است پروژه هسته ای ایران را مختل کند، که تصور غلطی است.

ترورها ممکن است به تأخیر انداختن برنامه هسته ای کمک کنند، اما به روشی کاملاً نسبی، زیرا نحوه کار ایرانی‌ها براساس فرد نیست بلکه براساس گروه است، به این معنی که هر دانشمندی تمام اطلاعات و تجربیات خود را در دسترس تیمی که در آن کار می کند یا سرپرستی می کند، قرار می دهد.

بنابر این عدم حضور هیچ عضوی وی تأثیر ویژه ای در کار تیم نخواهد داشت، خصوصاً وقتی که صحبت از یک پروژه حیاتی ملی مربوط به امنیت ملی کشور و همچنین وضعیتی باشد که این کشور در حال حاضر و در آینده اشغال خواهد کرد.

حذف دانشمند هسته ای فخری زاده تنها به دلیل وابستگی وی به ایران نیست، زیرا این ممکن است انگیزه بیشتری باشد، به دلیل سیاست ایران، که دشمنان زیادی را برای آن به ارمغان می آورد، اما این امر با مبارزه کشورها مرتبط است، بنابراین ما حتی نمی گوییم تعارض تمدن‌ها.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دانشمند هسته ای انتقام القدس العربی ترور ایران دانشمند هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)

 

 

 

منبع : برترین ها 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم) نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)

دیگر خبرها

  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • وراتی خود را به بارسلونا پیشنهاد داد
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم 
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند