Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@06:04:44 GMT

چند نفر مشمول کمک معیشتی کرونا شدند؟

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۲۲۲۰۸

چند نفر مشمول کمک معیشتی کرونا شدند؟

خبرگزاری مهر: حسین میرزایی در خصوص مشمولان این طرح گفت: کسانی که تاکنون مشمول طرح حمایت معیشتی بوده‌اند، در اولویت بالاتری برای دریافت بسته حمایت معیشتی قرار می‌گیرند و در مجموع ۳۴ میلیون نفر، این کمک معیشت را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر اعتبار بیشتری به این طرح اختصاص داده شود، ما نیز می‌توانیم تعداد بیشتری را شناسایی و به مشمولان اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا افزود: در حال حاضر ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از مشمولان، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و ۲۵ میلیون نفر دیگر، افرادی هستند که حقوق ثابت ندارند و میزان دریافت حقوقی تمامی اعضای خانواده آنها کمتر از حداقل حقوق (یک میلیون و ۹۱۰ هزار نفر) است.

وی در پاسخ به این سؤال که افرادی مانند کارگران ساختمانی که ۱۰ ماه است بیکار هستند و فقط یک نفر در خانواده‌شان بیمه‌پرداز است، آیا مشمول این طرح می‌شود یا خیر؟ گفت: مشمولان طرح معیشتی کرونا باید چند شرط را داشته باشند که یکی از آنها فاقد درآمد ثابت، بیمه‌پردازی، بیمه خویش‌فرما و درآمد کمتر از حداقل حقوق است به همین دلیل کارگرانی که بیکار باشند اما یک نفر از اعضای خانواده‌شان تحت پوشش بیمه باشد، از این کمک معیشت برخوردار نمی‌شود.

میرزایی بیان کرد: در صورتی که اعتبار بیشتری به ما تخصیص دهند، می‌توانیم افراد جدیدی را مانند این کارگران تحت پوشش قرار دهیم اما در حال حاضر همان ۳۴ میلیون نفر قبل مشمول طرح کمک معیشتی کرونا هستند.

وی تأکید کرد: افراد نیاز نیست به هیچ سامانه‌ای پیامک دهند یا به سایتی برای ثبت‌نام مراجعه کنند چرا که ما اطلاعات تمامی آنها را داریم.

میرزایی اظهار داشت: در این فرآیند مکانیزمی برای اعتراض و مراجعه حضوری در نظر گرفته نشده به همین دلیل به ادارات استانی نیز برای اعتراض مراجعه نشود.

سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا گفت: افرادی که هر ماه کمک معیشتی کرونا را دریافت می‌کنند، اطلاعات آنها از سوی وزارت رفاه مدام رصد می‌شود به همین دلیل سامانه‌ای برای ثبت‌نام مجدد نیاز نیست.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمک معیشتی کرونا یارانه یارانه معیشتی معیشتی کرونا حمایت معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران

الهه بیگی در گفت وگو با ایسنا افزود: مستندات و وضعیت‌ زیست‌محیطی  ۲۶۳ مورد کارواش در استان تهران در سامانه جامع محیط زیست ثبت شده است. بر اساس آخرین اطلاعات، ۱۶۲ مورد کارواش در پایتخت شناسایی و اطلاعات آن‌ها در این سامانه ثبت شده این در حالیست که امکان جابجایی و تعطیلی واحدهای فاقد مجوز خیلی زیاد است.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست استان تهران اضافه کرد: پیش از این واحدهای خدماتی، مشمول واحدهای آلاینده نمی‌شدند ولی بر اساس شیوه‌نامه جدید و تصویب‌نامه هیات وزیران در ۲۷ اسفند سال ۱۴۰۱ همه واحدهای خدماتی در صورت آلایندگی مشمول پرداخت عوارض آلایندگی تحت عنوان عوارض سبز می‌شوند. کارواش‌ها جزو مراکز خدماتی محسوب می‌شوند و در اولویت کاری محیط زیست تهران قرار دارند.

بیگی اضافه کرد: ادارات محیط زیست شهرستان‌های استان تهران کارواش‌ها را شناسایی و مدارک آن را چک می‌کنند و اگر در بازدید از آن‌ها متوجه آلایندگی شوند، به صاحبشان اخطار می‌دهند. مهلت اخطاریه بیش از دو هفته است. اگر اینگونه کارواش‌ها پس از صدور اخطاریه اول اقدامی برای رفع آلایندگی انجام ندهند، اخطاریه دوم با مهلت مناسب صادر می‌شود. اگر واحد آلاینده اقدامی نکند، مستندات آن در سامانه محیط زیست در قسمت آلاینده‌ها ثبت و مشمول پرداخت عوارض می‌شود.

وی در ادامه گفت: این عوارض به‌صورت فصلی است و واحدهایی که آلاینده تشخیص می‌شوند، هر سه ماه اطلاعات آن‌ها در سامانه جامع بارگذاری می‌شود و مشمول پرداخت عوارض می‌شوند.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: اطلاعات ۲۶۳ مورد کارواش در سامانه جامع محیط زیست ثبت شده‌اند ولی تعداد کارواش‌های مشمول لیست صنایع آلاینده هستند ۳۷۹ مورد در سال ۱۴۰۲بود چراکه امکان دارد یک کارواش چند بار اسمش در این لیست آورده باشد و تا زمانی که رفع آلوگی نکنند در لیست قرار دارد.  

 وی با بیان اینکه عمده مشکل زیست‌محیطی  کارواش‌ها مربوط به «پساب» آن‌هاست، اظهار کرد: اگر پساب آن‌ها بدون تصفیه وارد منابع پذیرنده مانند اراضی کشاورزی، چاه‌ها و آب‌های سطحی شود، از نظر ما آلاینده هستند چراکه مواد شوینده استفاده شده در کارواش به‌طور مستقیم وارد محیط زیست می‌شود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست استان تهران اضافه کرد: اگر کارواش‌ها بسته به حجم پساب تولیدی، آن استانداردسازی نکنند و به‌صورت خام وارد منابع پذیرنده شود، آلودگی خاک و منابع آب زیرزمینی را در پی خواهد داشت و در صورت ورود به اراضی کشاورزی تبعات دیگری نیز دارد بنابراین اولویت اصلی ما برای کارواش‌ها استانداردسازی پساب‌ آن‌هاست چون این پساب‌ها حاوی آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی است.

بیگی در پایان اظهارکرد: بر اساس بازدیدهای انجام شده در حال حاضر میزان آلایندگی کارواش‌ها روند کاهشی داشته است و اغلب آن‌ها به استانداردهای محیط زیستی واقف هستند چراکه در اخطاریه‌های صادر شده اقدامات لازم برای رفع آلودگی ذکر می‌شود  و در نتیجه اغلب کارواش‌ها سیستم استانداردسازی پساب دارند.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی برگشت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس