Web Analytics Made Easy - Statcounter

زلیخا قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه بُعد نظارت ضعیف است و تحت تأثیر نفوذ برخی مسؤولان بالادستی قرار دارد، گفت: متأسفانه در برخی از شوراهای اسلامی پایه و فرادست و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها،کوتاهی‌ها و تخلفاتی را در سال‌های اخیر مشاهده کردم که با وجود ارجاع تخلفات به مسؤولان ذیربط اقدام قانونی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شهرستان بن در شورای استان با اشاره به اینکه اگر شفافیت باشد و اجازه شفاف‌سازی توسط برخی مسؤولان داده شود خیلی از فسادها رخ نمی‌دهد، اظهار داشت: نباید بگذاریم قانون فقط در کتاب قانون بماند بلکه همه ما باید عمل به بند بند موارد قانونی را سر لوحه کارهایمان قرار دهیم و نگذاریم قانون‌گریزی و عدم عمل به قانون و سلیقه‌ای عمل کردن برخی مسؤولان باعث هرج و مرج و حس بی‌اعتمادی و بدبینی مردم شود.

وی بی‌قانونی، بی‌نظمی و تخلف را در شورای استان مسبوق به سابقه دانست و افزود: بارها این موارد را گزارش داده‌ام اما اقدامی صورت نگرفته و همواره چشم‌پوشی شده است.

با انتقاد از روند برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورای استان گفت: با استعفای رئیس شورا به‌دلیل مشغله کاری این انتخابات دو ماه به تعویق افتاد و این در حالیست که قرار بود جلسه‌ای فوق‌العاده جهت بررسی استعفای رئیس برگزار شود که متاسفانه علی‌رغم وجود دبیرخانه و نائب رئیس چنین اتفاقی رخ نداده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و عمران شهری و روستایی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جلسه سوم انتخابات در چند روز گذشته در حالی برگزار شد که تخلفات صورت گرفته در طول انتخابات اعتراض اعضا را در پی داشت.

قنبری با بیان اینکه مخفیانه نبودن آرا یکی از تخلفات مذکور است، افزود: انتخابات بدون حضور نماینده شهرستان کوهرنگ در جلسه برگزار شد و مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری حین انتخابات جلسه را لغو اعلام کرد اما ساعاتی بعد نتیجه انتخابات از طریق برخی خبرگزاری‌ها اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه اظهار داشت که این انتشار با اجازه مدیرکل بوده و این در صورتی است که مدیرکل به انتخابات رئیس و نایب رئیس معترض و درصدد برگزاری انتخابات مجدد و نامه‌نگاری به استاندار است که شکایات نیز آماده شد اما هنوز پیگیری صورت نگرفته است.

قنبری توضیح داد: روال این است که وقتی رئیس شورا استعفا کند، نائب رئیس و یا دبیرخانه باید کارها را پیگیری کند اما متاسفانه این افراد هیچ فعالیتی انجام ندادند حتی استعفا نیز علنی نشد.

عضو شورای استان با اشاره به شکایت اعضا در خصوص انتخابات هیئت رئیسه شورای استان ادامه داد: به جای رسیدگی به شکایات دعوت‌نامه تشکیل جلسه دیگری برای انتخاب سخنگو و منشی برای اعضاء ارسال شده است در صورتی که انتخابات از پایه غلط بوده و هیئت رئیسه باید طی یک انتخابات مشخص شوند.

انتهای پیام/3339/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری قانون اساسی بودجه شورای استان انتخابات هیئت رئیسه شورای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۲۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • باشگاه استقلال به طور رسمی پایان همکاری با خطیر را اعلام کرد
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی/ رسولی رئیس شد، تفتیان رای نیاورد!
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • ببینید | بی اعتنایی وزیر ابراهیم رئیسی به سخنان استاندار تبریز در جلسه رسمی